Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: TimoEv - Maaliskuu 24, 2024, 10:48:07 ap
-
Calissa lämpökahvat. Kaasupuolen kumi on huonokuntoinen. Mistään en ole löytänyt uutta alkuperäistä.
Germaanian Louis myy EPDM-kumisia irtotuppeja kympillä pari. Näyttävät "letkunpätkiltä", kahvan 32-37mm päälle vedettävät. Vaikuttavat viisailta. Kumiliikkeet myyvät näköjään esim. 10m kiepeissä. Riittäisi koko veljeskunnalle...
Kokemuksia kenelläkään vastaavista?
Alkuperäisen kumin ulkohalkaisija? En viitsi lähteä mittaamaan, mutkamatka 280km...
Pitäiskös liimata / saako edes liimata? Eli pysyykö liimaamatta?
Jokin muu ratkaisu parempi?
-
Perinteisesti noita on liimattu hiuslakalla. Se on sitten jokaisen oma asia mitä sillä
loppupullollisella tekee.
-
Asiaa sivuten. Millä se kahvan päädyssä oleva "krominen" mötikkä liimataan?
-
Eikös sulla Timo ollut Classicissa tehtaan alkuperäiset kahvalämppärit? Jos niissä vastukset ovat kumeissa kuten esimerkiksi joissain tarvikesarjoissa, pitänee koko kahva vaihtaa, jos meinaa kokonaan ehjätä...
https://en.tlm.nl/moto-guzzi-triumph/036033700000-handvatrubber-verwarmd-dx-ev-touring
Mutta jos voi pelkät kumit vaihtaa niin ainakin Stormilla ja Motonetistä löytyy parin-kolmenkympin settejä.
Muistaakseni laitoin omaani viime vuonna uudet Motonetin kumit vanhojen kuluneiden tilalle, jotka sittemmin talven aikana vaihtui KOSO-kahvalämmitinsarjaan.
Jos Monti tarkoitat "kromisella mötikällä" kahvapainoja, niin niistä on kuusioruuvit, joilla painot kiristetään kiinni tangon päähän.
-
TLM "out of stock". Ja muutenkin...arvokasta näyttäis olevan...
Jos nyt olen oikein ymmärtänyt, lämpöelementti ei ole irtonainen vaan liimattu / vulkanoitu kahvakumiin. Joten pelkkä kuminvaihto ei onnistu. Ja lämmitys toimii, ei siinä mitään.
Monti: Se kiinnittyy tankoon kuusiokoloruuvilla, jota löysäämällä saa koko mötikän pois. Ruuvi kiristää mutteria vetämään kasaan kumiholkkia tangon sisällä. Mötikkään ei tule mitään ulkoista voimaa, joka sen irrottaisi eli kiristys ns. älymomenttiin. Vastakohta on ns. apinanraivo...
-
Kyyyllä. Henkisesti valmiudessa.
1400:ssa on kahvanlämmittimet. Tosin tarvikkeet jotka sain lahjaksi eräältä oululaiselta ladyltä.
Pyörän alkuperäisen kahvanlämmitisysteemin voisi aktivoida vaikka ahterinlämmittimeksi.
Tosin kauden aloitan, varsin perinteisellä laitteella eli California Adamant-trikellä. Siihen voisi hankkia ihan marketin hyllystä ohjaustangon kahvoja peittävät "tumput" joiden sisään sujautetaan kourat viimalta piiloon.
https://www.storm-motor.fi/ajovarusteet/kelkkailuvarusteet/kasineet-ja-tankosuojat/kobi-motorcycle-tankorukkaset/
-
Juu, niinpä olikin loppu ja loppu oli myös Stein-Dinselläkin.
eBay:stä löytyy, mutta hintaa tulee rahteineen...
https://www.ebay.com/itm/294856575403
Näissä vanhempien vuosimallien osien hinnoitteluissa taitaa niukkuus nostaa hintaa, karvaat kokemukset meinaan jäivät 50 vuotta vanhan japanilaisen Douple Troublen osien kanssa...
-
Jos haluaa paremmat kuin Guzzin alkuperäiset kahvalämppärit niin esimerkiksi nämä on sellaiset: https://www.emc24.fi/tuote/oxford-hotgrips-kahvanlammittimet-premium-touring/?utm_source=Google+Shopping&utm_medium=cpc&utm_campaign=Shopping-feed-2021-10&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwnv-vBhBdEiwABCYQA6-iY4U8ig0nBrBVolRpqb66e6uDgTAHjtohz12zTYge2JUP9sfBDhoCJewQAvD_BwE
Laitoin ne aikoinaan Vintageen ja oli ne kyllä loistavat. Suoraan akulta asennus on ok, kun niissä on automaattikatkaisu.
Jouko
-
Alkuperäiset toimivat, joten en tarvi uusia. Ja niiden käyttönappula on kahvan metalliosassa, jossa on "tavallisissa" valokytkin. Ei ne kylläkään käsiä polttele, voisivat olla tehokkaammatkin. Semmonen hyöty on ollut, että "pikku sateessa" pääsin sujuvasti Espoosta Rokualle Guzziralliin kuivattelemaan vaatteet ja saappaat...
Kyse on vain kuluneesta kumista,jonka haluaisin uudeksi / paremmaksi ennen kuin se menee semmoseksi, että lämmityselementti uhkaa särkyä. Mutta mukavaa on tietenkin kaikki neuvot...
-
Vinkkinä vielä Timolle ja muillekin, että nämä aidot kiinalaiset kahvasuojat toimivat ainakin omien empiiristen testien mukaan tosi hyvin, varmasti pitävät viiman poissa ja ainakin "pikku sateessa" kädet kuivina ja lämpiminä lämppärien lisäksi.
Kirkkaina ovat lähes "huomaamattomat" ja AliExpressin kautta tilattuna maksoivat parikymppiä.
-
RStonen laittama kuva kertookin paljon. Tai siis ei juuri mitään sillä rakenne on erinomaisen yksinkertainen.
Kiinnitys peilinjalkoihin, yksi säädettävä nivel varsissa, palat pleksiä ja pari ruuvia kiinnitykseen.
Toivottavasti eivät resonoi isommissa vauhdeissa sillä kiinnitys, kuvasta päätellen, vaikuttaa alttiutta resonaatiolle. Sitähän on kahta sorttia: moottorin värinät ja ilmavirran ohivirtauksen aiheuttama.
-
Enskakuskeille vastaavat käsisuojat ovat tuttu juttu, mutta ne suojaavat muultakin kuin vain viimalta.
Pitää myöntää, että ensimmäisellä ostamallani kiinalaisella parilla heitin vesilintua, koska niiden kannakkeet olivat heppoiset.
Näissä toisissa on jämäkämmät kannakkeet eivätkä ne ole täristäneet eikä häirinneet ainakaan ajossa aerodynamiikkaa, kun pyörässä on muutenkin vaan piccolo-pleksi eikä ladonoven kokoista purjetta.
Vastaavia käytin myös aikaisemmassa California Titaniumissakin.
Reima
-
Mulla RStonen malliset käsisuojat tummanharmaana ollut Grisossa jo vuosia. Aikaisemmin oli lämpökahvat mutta nämä pelkästään suojaa kädet paremmin ja tarkenee oikein hyvin.
-
Vanhemmiten ääreisverenkietro heikkenee eikä diabeteskään asiaa auta.
Jalkojen suojaus, itselläni, on tärkein. Ettei verenkierto, siis sen puute, aseta rajoituksia. Kädet eivät, ainakaan vielä, ole kovin herkästi palelleet. Tosin kahvoissakin on eroja. Tai ohjaustangoissa. Esimerkiksi Cali kolmosessa on varsin taakse tuleva ja leveä ohjaustanko jossa kahvat eivät ole poikkipäin ajoviimaan nähden vaan enemmänkin kuin kottikärryn aisat sekä melko takana. Ohjaustankoon ei tarvitse nojata, kuten kovin edessä oleviin tai roikkua niissä. Kyseiset toimet vaativat tukea vartalolle ja siksi, kuten nojatessa tai roikkuessa (korkeat sarvet) eivät vaadi voimaa sillä selkä on pystyssä ajettaessa ja sen vuoksi ei tukea käsien kautta tarvita. Ahterin fiiliksistä voi keskustella myöhemmin.
Omassa pääkäyttöpyörässä, Cali 1400:ssa, on myös ohjaustanko hankittu erikseen ja ilmanohjaimet on valittu tai valmistettu kyseiseen istumasentoon. Myös geelisatula tukee tätä ratkaisua. Kuljettajalle ei ole selkänojaa vielä mutta optio siihen on olemassa.