Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: Junkers - Helmikuu 26, 2024, 23:48:42 ip
-
Selasin tuon aloittamani kypärän käyttöikää koskevan viestiketjun tiimoilta erästä toista moottoripyöräaiheista keskustelupalstaa. Jouduin toteamaan, että tämän foorumin keskustelukulttuuri on todella fiksua ilman turhaa vinoilua ja tuloksetonta jankuttamista. Tästä lämmin kiitos keskustelupalstan ylläpitäjille ja palstalle kirjoittaville. Tänne uskaltaa kirjoittaa vaikka takana ei ole vuosikymmenten moottoripyöräharrastusta ja sen mukanaan tuomaa asiantuntemusta. Pidetään keskustelu tällaisena jatkossakin.
-
Isot kiitokset täältäkin ylläpitäjille ja etenkin foorumille kirjoittaville henkilöille! Keskustelu täällä on lämminhenkistä sekä asiallista, jutut saattavat monesti alkaa rönsyilemään asiasta toiseen mutta niinhän se tuppaa menemään aivan kasvotustenkin seurustellessa. Mukavaa ettei tähän ole liian rankalla kädellä puututtu, vaan on annettu jutun jatkua sopivasti eteenpäin.
Viestiketjut ovat usein hyvinkin informatiivisia, hakua käyttämällä löytyy usein apu käsillä olevaan ongelmaan. Tällöin ei samat asiat toistu liikoja, mutta taas kääntäen täytyy muistaa että asiat kehittyvät. Täällä ei suotta huudella, että "asiaa on käsitelty jo vuonna 2016, mitä sitä enää ihmettelemään", vaan vastataan kysymykseen. Muistetaan myös, kun esimerkiksi saatavilla olevien varaosien tai öljyjen tilanne on voinut oleellisesti muuttua, tai työtä helpottamaan on saatettu kehittää jokin erikoistyökalu mitä ei aikaisemmin ole ollut. Ei liene kenellekkään haittaa että samaa asiaa käydään ajoittain uudestaan päivitetyillä konsteilla!
Harvemmin tulee itse avattua sanaista arkkua, muiden keskustelua tulee useimmiten seurattua hiljaa sivusta. Onko Brevassa siis liian vähän ongelmia jotta niistä riittäisi jutun juurta, ja ajomatkani niin yksitoikkoisia ettei niistä kehtaa ilmoitella? ;D
-
ajomatkani niin yksitoikkoisia ettei niistä kehtaa
Koitahan mahdollisimman moninumerisia teitä ajella. Tai aivan numeroimattomia. Syntyy kokemuksia.
-
Pienemmät tiet ovat kyllä parhaita! Vaimo on sellainen kartanlukija että ei hetken mielijohteesta halua lähteä "oikoreitille" mitä ei ole kartan kanssa syynätty ensin alusta loppuun. Yksin ajellessa saan aivan rauhassa käydä eksymässä mitä mielenkiintoisimpiin paikkoihin. Harvemmin noista mitään isompaa kerrottavaa saisi kuitenkaan aikaan... Tai ehkä saisikin, kunhan malttaisi hetkeksi pysähtyä ja tutkia matkan varrelle osuvia pienempiä ja isompiakin nähtävyyksiä. "Ajoin tuonne jotain pientä reittiä pitkin, en muista mitä, mutta siellä saattoi olla jotain jännittävää jos olisi katsonut"-olisi melko huono keskustelun aloitus ;D Toki mukava mutkapätkä on aina piristävä kokemus, vaikkei niin mitään nähtävää varsinaisesti olisikaan. Hiekkateitäkään ei ole tarvinnut Brevan kanssa vältellä, niissähän sitten riittääkin kilometrejä ajettavaksi!
-
Tänä keväänä pienet tiet on varmaan vielä tavallistakin mielenkiintoisemmassa kunnossa. On jo autoillessa löytynyt sellaisia reikiä, että niihin ei moottoripyörän eturengasta passaa sovitella.
-
Keskustelu lähti alkuperäisestä lapasestaan, mutta asiaan.
Ainakin täällä läntisellä Uudellamaalla ja Hangontiellä on jo paljon reikiä ja tarkkana saa olla autolla saati sitten kaksipyöräisillä, kun ajokelit alkavat.
https://www.facebook.com/photo?fbid=797273539100832&set=a.456984539796402
-
pieni pätkä keskustelusta jota on katsottu jo useampi satatuhatta kertaa. Olen yllättynyt
Sattui tuo Motomatin viittaus silmään. Mielestäni liittyy tähän teemaan; on hienoa että niin moni "asioista perillä oleva taho" osallistuu vaivojaan säästämättä panoksellaan. Ja jakaa tietojaan.
Oma vaatimaton osuuteni on kapealla alalla (V11/15M ecu/GuzziDiag) ja vähemmän tulee katseltua nykyisin - mutta konkarit jaksavat painaa. Ketään väheksymättä omalla kohdalla on jäänyt mieleen esim. Motomatti, Tunturi TT, Pekka, TimoEv ja Hajakenttä, jotka ovat kaikki "hands on" ja joiden tekstejä aina luen mielelläni. Mukavalta tuntuu myös että teema jossa Motomatin kanssa ollaan oltu yhdessä "rikospaikalla" alulle panemassa asioita - on ollut kiinnostava ja monille avuksi (GuzziDiag).
Rohkaisen kaikkia omalta osaltani kirjoittamaan siteeraamalla arvostamani Jukka Kemppisen (oikeustiede, tietotekniikka, kulttuuri) toteamaa, miksi kannattaa kirjoittaa ja julkaista: "Ei sitä koskaan tiedä, milloin onnistuu turmelemaan jonkin viattoman mielen."
-
Ihmetyttää vaan ei, varsinaisesti yllätä. Peruslätinä lienee miilenkiintoisimmalta vaikuttavaa usealle. Siihen on helppo vastata koska ei tarvitse kummoista tietoa tai osaamista aiheen suhteen. Halu tai "hyöty" siis lienee aiheen sisällön suhteen vähäinen.
Niin, en aio, tahallani ottaa kantaa siihen mikä on seuraajien kyky tai tahto omaksua asioita.
Varmaan internetosaajilla ja- tietäjillä on lisää mielenkiintoisia listauksia olemassa aiheesta yleisemmin.
Otan lisää kantaa mikäli tälle ketjulle suodaan tilaa.
-
Urpo oli "hands on" -tilassa 90-luvulla kun Urpolla oli Mille GT ja Turpolla Estrella. Onneksi Cortina oli jäänyt 80-luvulle. Se olisi tarvinnut oman palkatun mekaanikon vähän Jay Leno -tyyliin.
Nykyään pyrkimyksenä on "hands off", mutta se ei valitettavasti aina onnistu.
Edit: Korjattu Corolla -> Cortina
-
Nämä merkkipalstojen keskustelut ovat itselle korvaamattomia. Vähän on välillä huono omatunto kun olen ihan merkittävissä määrin nettokuluttaja. Oma tuotanto on lähinnä kysymyksiä ja niihin lisäkysymyksiä. Toivottavasti tulee joskus tulee aiheita johon osaan vastata mutta uutena guzzistina se kestänee jonkin aikaa kunnes taito ja kokemus karttuu. Toivottavasti aikataulut passaa niin että pääsen kesällä johonkin trefiin olis kiva tavata ihan naamatusten. Hieno foorumi, kiitos.
-
KINDELLE: Ei noissa "joissakin" ralleissa juuri Guzzeja näy. Johtuu varmaan siitäkin että ollaan kai 1 % (procenter) rekisteröintitilastoissakin.
Aluekokoontumiset ja Guzziralli ovat niitä, joissa saa vapaasti kehua laitteitaan ilman epäileviä tuomaksia kuulolla.
ks. kerhon sivuilta:
Guzziralli 2024
Gasthaus-Camping Koskenniemi
Hartola 2.-4.8.