Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: Tappe - Tammikuu 31, 2024, 16:59:20 ip
-
Moikka kaikille ja hyvää alkanutta vuotta 2024!
Onko gruppolla mitään omaa "osastoa" perjantailla alkavilla pohjois-euroopan suurimmilla moottoripyörä messuilla?
Tai onko mitään sovittua tapaamista paikan päällä?
Itse olen menossa perjantaina heti aamusta paikalle ja olisi mukavaa tavata kerholaisia pitkän talvitauon jälkeen.
-
Ks. Gruppon kotisivu sekä tällä samaisella keskustelufoorumilla otsikko "tapahtumia" ;)
https://guzziclub.fi/
Moikka kaikille ja hyvää alkanutta vuotta 2024!
Onko gruppolla mitään omaa "osastoa" perjantailla alkavilla pohjois-euroopan suurimmilla moottoripyörä messuilla?
Tai onko mitään sovittua tapaamista paikan päällä?
Itse olen menossa perjantaina heti aamusta paikalle ja olisi mukavaa tavata kerholaisia pitkän talvitauon jälkeen.
-
Periaatteessa olisi kiva käydä messuilla. Toisaalta, kuten monet tietävät että tallini on täynnä unelmapyöriä vuosien varrelta niin ei tarvitse uutuuksia katsella kun kaikki mahdollinen tarpeellinen on jo omassa tallissa. Paitsi se yksi jota ette ole vielä nähneet...
-
Millä osastolla Guzzit on?
-
Eipäs löydy RE Motorsia näytteilleasettajista. Kai siellä sentään Guzzeja löytyy ja Gruppon tiskikin ?
Viime vuonna päätin etten tule enää lauantaina sinne tungeksimaan. On vaan niin että nyt perjantaina ei julkiset sattuneesta syystä liiku.
Autolla en periaatteesta MP -messuille lähde. Malmin kupeesta on radan vartta matkaa reilu 8 kilometriä. Harkitse vakavasti jalkapatikassa menoa (ja tuloa). Saapahan käyttää juoma-asemien palveluja perillä ja tarvittaessa matkan varrellakin.
Vielä joku vuosi sitten kuljin vuosikausia juosten töistä kotiin Vallilasta joka työpäivä ympäri vuoden. Sattui vuosien varrella monenlaista keliä. Jos kun lakkoja sattui, juoksin edestakaisin, joten ei tuo messumatka kävellen mikään temppu ole nytkään.
-
Mitä on jossain ollut tietoa, niin RE Motors on tänä vuonna KTM osastolla, eli ei Guzzeja. Omien tietojeni mukaan Gruppolla ei ole tänä vuonna tiskiä. Ainut toivo, missä voi olla Guzzi, on Bike&Boat World. Jos siellä on Guzzi, niin varmaan on guzzistikin!
Jouko
-
Kaksi Guzzia bongattu. Mandello B&B Worldin osastolla ja yksi käytetty Cali 1400 Touring. Köyhää ?
-
Lauantaina tarkoitus käydä messuilla.
-
Mikäli Moto Guzzeja enempi haluaa nähdä niin messuille meno lienee turhaa, jos ei komppiksia lähde moikkaamaan.
RE Motors ilmoitti, että heillä ei ole omaa osastoa ja edustajan tapaa Kawasakin ja Husqvarnan ständeiltä.
Bike Worldille (Brandt) Guzzit taitavat olla "marginaalimerkki", kun asiaa kysyttäessä myyntipäällikön vastaus oli ylimalkainen "katsotaan nyt mitä saadaan näytille...).
Messujen ständien hinnoista en osaa sanoa, mutta varmaankin yleinen talouden kurjimus verottaa maahantuojia ja myyjiä myös tässäkin sekä tietysti myös kerhoja, joilla ei ole isompia resursseja tai aktiiveja "työhevosia" messuilemaan.
Aika aikaansa kutakin, mukavat muistot ovat jääneet mieleeni vanhoista ajoista osallistumisesta Gruppon Motoitalian ja myös RM Heinonkin aikakaudella.
Enempi nuo nykymessut ovat hulabaloa oheisjuttuineen, mieleen muistuu kultaisen seiskytluvun messut Helsingin Olympiaterminaalissa, joissa pyörät olivat etusijalla.
-
Voin omalla Kerhollani, uutisista päätellen, pitää isomman Guzzinäyttelyn...
-
Juu, ei ollut B&B World satsannut kuin yhdellä V100Mandellolla, eikä kyllä kovin monella muun merkkiselläkään. Siitä huolimatta näyttelyssä on mukava käydä mm. moikkaamassa tuttuja motoristeja. Mutta suurin ilon aihe oli se, miten näyttelyssä on panostettu alle 18v nuorukaisiin. Muun muassa tuunattujen mopojen näyttely oli vertaansa vailla! Sieltä se tulee uusi motoristipolvi vääjäämättä meidän vanhojen jäärien eläköityessä. Hyvä, että heille on annettu näin mahtavat puitteet ja tuetaan ja ohjataan heitä tähän hienoon harrastukseen.
Jouko
-
Niin ettei tarvitse enää valittaa. Olisiko jossain vaiheessa Gruppon homma hankkia oma osasto? Lienee tarjolla varsin näyttävä setti...
-
Osasto oli Jonnela nimeltään. Paria jonnea haastateltiin 1/2 Seiska ohjelmassa. Toivottavasti kaikki eivät siirry bimmeripuolelle 17 täytettyään.
Ei ne prätkät nyt enää niin sykähdytä. Se tunnelma ja kesän odotus on messuilla pääasia.
Mielestäni ainoa uutuus oli Rieju 500 Aventura ja lähinnä kaksoistankin 20+20 l takia. Olisko siinä kulkuvälineitä ennen kolmepyöräiseen sähkömopoon siirtymistä ?
-
Rieju 500 on 35KW mopo, joten se siitä. Ei valmisteta tehokkaampana.
Rakennellut pyörät olivat hienoja. Guzzit loistivat tapansa mukaan poissaolollaan.
-
Olen ollut rakentamieni pyörien kanssa messuilla. Ei ole herättänyt huomiota. Olen luopunut siksi. Jos on vedetty vähänkin overiksi niin ei kelpaa. Tässä tyypillinen monen proggiksen ohella: http://www.motomatti.fi/search/label/V-Max
Yksi on laitettu jo näyttelystä pihalle siksi että tuomaristo totesi että tehdastekoisia ei hyväksytä. Pidän sitä hyvänä mainintana. Linkissä oleva toinen pyörä sai olla äänestyksen ulkopuolella. Kysyin että miksi, vastaus: liian tehdastekoinen. Tehty kuitenkin autotallissa käsitöinä aidoista materiaaleista Tampereen Vilusella. Opetus: ei pidä tehdä ylilaatua.
-
No tuo Rieju oli heitto, jos ei jalka enää nouse täysimittaisen allroadpyörän selkään. Ainoa oli tuo 40 l tankki ja tuhat kilsaa putkeen. Ensi kesänä 70 v ja vielä taipuu Quotan päälle. Alitehoinen toki sekin.
-
Suomessa rakenneltujen pyörien taso ja visuaalinen ilme on jo korkea etenkin erityyppisten HD:ien ja street fighterien kohdalla. Ihan helposti eivät hyväksy autotalli-Guzzeja mukaan :D. Itse en ole pitkäkeulien tai street fighterien ystävä ja tykkäsin eniten kuvassa olevasta kustomoidusta Inkkarista. Samaa bobber-tyylisuuntaa edustaa tämä hieno V9 Guzzi:
https://zeuscustom.shop/portfolio/steampunk/
Tekisi melkein mieli aloittaa taas alusta oman Guzzin kustomointi. :) Ajattelin kuitenkin ajella Guzzillakin ensi kesänä pari tonnia ekaa kertaa 20 vuoteen. Guzziin on tarjolla IF:ssä edullinen seisonta-ajallinen vakuutus. 30 vuorokautta liikennekäyttöä vuodessa osakaskolla kustantaa ainoastaan 82 euroa/vuosi.