Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: motomatti - Lokakuu 20, 2023, 21:35:18 ip
-
Aiemmin on mennyt läpi eri ajokorttiryhmien nopeusrajoitukset. Nyt on esitetty lisää:
https://www.smoto.fi/2023/09/13/eu-parlamentin-esittelijan-ehdotus-ajokorttidirektiivin-muutoksiksi/
Tämähän tekee liikenteeseen osallistumisen mielenkiintoiseksi.
-
Mistä näitä tyyppejä aina sikiää.. >:(
-
Aattelin että teenpä taas yhden viestin avauksen mutta nyt jo kaksi kommenttia. Hienoa!
Joka tapauksessa kun ollaan niin eeuuta niin eeuuta, on otettava kantaa ja tuotava "rahvaan mielipide" asiasta päättäjien tietoon.
Meillä se menee: Kerhot --> Smoto --> Fema. Linja ei siis ole pitkä eli tieto menee kokolailla sellaisena perille kuin se on sanottukin.
Katsellaan jatkossa mitä täältä meiltä asiassa tarjotaan. Pohjoismailla on hyvin usein yhteinen näkökanta asioihin.
-
Siellä virkamiehet tekevät taas itseään tärkeäksi >:(
-
Liekö virkahenkilöillä liian vähän hommia kun on aikaa joutavaan ajetteluunkin...
-
Niinhän sitä ainakin ennen ruukattiin sanoa, että "virkamies on hyvä aviomies, kun tulee töistä kotiin hyvin levänneenä, ja lehdetkin on luettu valmiiksi". ;D
-
Minua kyllä virkamies hillitsi. Ajelin 80 lätkä takalokarissa ja pysäytettiin 70-luvun alkupuolella 60 alueellla 83 ajetusta nopeudesta, kelloilla mitattuna. Kielsin ylinopeuden ja jouduin kortin menettäneenä seuraavana päivänä paikallisen poliisin, korkeimman virkamiehen eli nimismiehen puhutteluun. Se oli mukava ja nopea toimitus 16v nuorukaiselle. Sakko oli muistaakseni 43 markkaa. Lisäksi nimismies vaati, että en koskaan aja ylinopeutta. No, eipä ole tullut ylinopeussakkoja sen jälkeen...
-
Melko älytön ajatus. Minulla on tosin muistikuva, että olisin jossan Bulgarian/Romanian kulmilla ollut moottoritiellä, jossa oli moottoripyörille autoja alempi nopeusrajoitus. Muistelisin tämän olleen tiellä kohti Constantaa, emme noudattaneet kovinkaan kirjaimellisesti.
-
Ei tarvitse kovin korkeaa älyä tajutakseen, ettei ole nykyliikenteessä toteuttamiskelpoinen ajatus. Nopeuserot liikenteessä ovat vaarallisia. Kukaanhan tuota ei noudattaisi, varsinkaan ne, jotka ovat ajaneet normaaleilla nopeuksilla.
-
Isot nopeuserot tosiaan ovat liikenteessä vaarallisia, vallankin ruuhkaisilla tieosuuksilla. Helsingissä kehä ykkösen tehostettu kameravalvonta herätti aikoinaan kiivaasta vastustusta. Kun olen tuota tienpätkää varsin usein ajellut Espoon Leppävaarasta Itäkeskukseen ja päinvastoin, on liikenne mielestäni sujunut aiempaa juohevammin kun nopeuserot ovat valvonnan tehostumisen myötä pienentyneet. Jos tällainen uudistus toteutetaan ei se ainakaan mootoripyöräilijöiden liikenneturvallisuutta parantaisi kun olisivat jatkossa tien tukkona.
-
Ja nyt on sitten hyvä hetki kirjoittaa euroedustajalleen kuten tuli tehtyä.