Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: kivirta - Elokuu 17, 2023, 14:07:10 ip
-
Eli parempaa jousitusta 1400 Eldoradoon.
Aikaisemmin kun reissannut pääasiassa yksin niin takapään lyhyen jouston kanssa on pystynyt elämään. Eli jousen esijännitystä ja rengaspainetta hiukan säätämällä olen saanut perän toimimaan kohtuullisesti. Nyt kun pari viimeistä kesää on ollut myös kyytiläinen ja parin viikon ressukamat mukana niin jousitus alkaa pitemmillä päivämatkoilla syömään ajomukavuutta.
Olen googlaillut paljon asian tiimoilta ja kaikenlaista mielipidettä ja ajatusta on olemassa. Mikä Gruppolaisten mielestä olisi hyvä takaiskariratkaisu?
Eldoradossahan ei ole avojousta vaan iskarissa on cruiserin tyyliin sopiva "huppu".
-
Jos pysytään Guzzin varaosissa niin erillisillä säiliöillä löytyy siitä valikoimasta vaimentimet joissa on jousen esijännityksen kierresäätö ja paluuvaimennuksen säätö ruuvarilla. Kun kuorma kasvaa niin jousta tiukemmalle ja paluuvaimennusta yksi - kaksi naksua tehokkaamman vaimennuksen suuntaan. Ainakin 1400 Customissa on semmoiset. Hyvin ovat kantaneet kahta yli 100kg henkilöä ja matkakamat telttoineen jo 50.000 km.
https://tlm.nl/moto-guzzi-triumph/us-2b000126-used-schokbreker-achter-cal-1400-rh
-
450€ kpl käytetystä iskarista joita tarvitaan kaksi.
Sanoisin, että ei kovin edullista, kun uusi vastaava maksaa veroineen 510€
https://oem-bike-parts.com/en/parts/motoguzzi/audace/2019/audace-1400-carbon-e4-abs-2017-2018-nafta-cnd-usa/suspensions-shock-absorber
-
Tarkoitukseni oli viitata vain siihen millainen takaiskari olisi alkuperäisen sijasta toiminnallisempi. Ei ole tarkoitus mainostaa mitään firmaa tai tuotetta sen kummemmin. Ko. osoitteesta sain kuvaliitteen kätevästi. Olen todennut kyseisen iskariparin varsin tyydyttäväksi.