Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: hannujussi - Heinäkuu 20, 2023, 15:42:06 ip
-
Soittelin tänään Jämsän huolto kaksikkoon varatakseni ajan V85 ensihuoltoon.
Sieltä J-P Laine ilmoitti, että heillä ei ole enää Guzzin huoltoa. Lähin lienee Tampereella.
-
Edelliseen lisää, siis lähin Jyväskylän seudulta lienee Tampereella
-
Tässä linkki maahantuojan tukemiin huoltoliikkeisiin.Tampere näyttäisi olevan sinua lähin.
https://motoguzzinordic.com/fi/dealers
Jouko
-
Autoja koskeva ryhmäpoikkeusasetus ei koske kuin autoja, joten takuunalainen prätkä/perämoottori/mönkijä jne. kannattaa käyttää merkkihuollossa.
-
Kovin harva on Guzzien merkkihuoltoverkosto. Toki ymmärrettävää kun kyseessä on vähän myyty pyörämerkki. Voi olla aikamoinen yllätys uuden Guzzin ostajalle, asiaa kun ei välttämättä tule edes kyseltyä pyörää hankittaessa.
-
Autoja koskeva ryhmäpoikkeusasetus ei koske kuin autoja, joten takuunalainen
prätkä/perämoottori/mönkijä jne. kannattaa käyttää merkkihuollossa.
Juuri näin. Lisäksi huomio siitä, että mikään muu huolto kuin merkkihuolto ei saa pyörää kytkettyä Piaggion verkkoon ja päivitettyä sitä verkon kautta. Tämän verkkoyhteyden myötä siirtyy myös merkintä emoyhtiö Piaggiolle siitä, että kyseinen takuuhuolto on suoritettu, mikä on edellytys normaalin takuun jatkumiselle. Oman V85TT:n toisessa huollossa ja toisessa huoltoliikkeessä tämänhetkisen maahantuojan aikaan kuitenkin huomattiin, että näin ei ollut tapahtunut ensimmäisessä huollossa Brandtin maahantuonnin aikaan. Piti skannata huoltoliikkeelle ensimmäisen huollon dokumentti, ennen kuin kuittasivat Piaggiolle toisen takuuhuollon tehdyksi.
Jouko
-
Juuri näin.
GW:t ja muut jatkotoimenpiteet onnistuu paljon paremmin, kun on käytetty merkkihuollossa. Oli se sitten miten kaukana tahansa.
-
Autoja koskeva ryhmäpoikkeusasetus ei koske kuin autoja, joten takuunalainen prätkä/perämoottori/mönkijä jne. kannattaa käyttää merkkihuollossa.
Tämä olikin minulle uutta tietoa, hyvä tietää vaikka uutta moottoripyörää en olekkaan näillä näkymin hankkimassa. Kiinalaisen monkey-mopon ostin viime vuonna Moposportilta, ja kyselin myyjältä huollon perään onko tekopaikalla väliä. Tampereella sanottiin ettei niinkään, kunhan on tehty liikkeessä. Toki kyseessä on halpa kiinalainen prutkutin, jonka hinta lienee käsirahan verran uudesta guzzista ::) Ja takuuhan katkesi miedon virityksen seurauksena parin kuukauden jälkeen :o
Tuosta tosin jäi se mielikuva mikä minulla oli autojenkin huollon suhteen, mutta hyvä että viisastuu tässä vaiheessa!
-
Nää on mielenkiintosia juttuja, tuttava osti auton ja siihen oli ohjelman mukaisesti vaihdettu merkkiliikkessä nokkahihna ihan perinteinen että ei näitä öljykylvyssä olevia, 1 1/2 vuotta ja 10.000 km myöhemmin hihnasta surahti hampaat ja kansivaurio, merkkilikke kieltäytyy kompensaatiosta vedoten huolto takuuseen mikä on puoli vuotta vaikka hihnan vaihtoväli 6 vuotta ja 120.000 (muistaakseni)
jos en itse vaihtaisi noita niin miksi ei voisi viedä johonkin monimerkkikorjaamoon jos merkkiliikkeen vastuu on tuota luokkaa
asian keskeneräisyyden vuoksi en voi avata enempää tätä tapausta