Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: Ikkala - Kesäkuu 27, 2023, 19:51:08 ip
-
Piti käydä otsikon mukaista californiaa yrittämässä hereille tähän kesään. Siis -96 ja ruisku. Ei vain tule tulpille kipunaa. Se vähä mitä mitään purkamatta kurkin ja kummastelin niin ei sielä mitään kummallista näkynyt. Tappokytkin ja sivujalan kytkin ainakin bensapumpun sammuttaa että niitten oletan toimivan.
Guzzidiag antoi vikamuistista "Tuntemat. I1 : V liian korkea" Ei tuo kyllä mulle sano yhtään mitään. Olisko jollekulle tuttu?
-
Terve.
Pyörittääkö edes? Mulla oli Quota ES:n kampiakselin asennon (?) tunnistimen anturi kuollut niin, että ei edes startin rele vetänyt. Eli oli aivan hengetön. Vikakoodeja tuosta ei sattuneesta syystä luettu, vaan diagnoosi tehtiin toisin, joten en osaa sanoa, että mitä olis näyttänyt.
-T-
-
Iloisesti se pyörii. Tuossa näkyi olevan kaksi anturia, toinen sielä jakoketjun kopassa ja toinen vauhtipyörällä. Vissiin ruskulle ja sytytykselle molemmille omansa.
-
https://foorumi.guzziclub.fi/index.php?topic=7272.msg72356#msg72356 (https://foorumi.guzziclub.fi/index.php?topic=7272.msg72356#msg72356)
https://foorumi.guzziclub.fi/index.php?topic=6217.90 (https://foorumi.guzziclub.fi/index.php?topic=6217.90)
https://foorumi.guzziclub.fi/index.php?topic=3793.msg80354#msg80354 (https://foorumi.guzziclub.fi/index.php?topic=3793.msg80354#msg80354)
Aikaisemmissa vastaavissa tapauksissa vaikuttaisi siltä että se anturi on ollut syypää, mikä kertoo eculle ”nyt pyörii, anna kipinää”.
(kun kerran starttaa hyvin). Vikakoodiasiassa voinee olla niin, että kun on kyse vanhemmasta ecusta (P8) se ei osaa vielä antaa kovin monia vikakoodeja, jos oikeen mitään… olikos näissä ensimmäisissä ecutyypeissä joku juttu… että onko niissä vikamuistia kuinka? Joku valohimmeli oli?
EDIT: No niin juu…
”
P7/P8:ssa ei ole pysyvää vikamuistia. Tämä tarkoittaa, että kaikki viat ovat poistuneet sytytysvirran katkaisemisen jälkeen.
GuzziDiag:
Myöskään vikojen nollaustoimintoa ei ole.
Testitoimintojakin on vain samat 3 kuin P7:ssa
1. Polttoainepumppu
2. Sytytyspuolat (molemmat testataan samanaikaisesti)
3. Ruiskusuuttimet (molemmat testataan samanaikaisesti)
”
Että testata pitäisi voida: ”Mitkä sil on handussa - musta PC - sivul johdot - harmaat soljet - maata poljet - tulpat iskee tschibunaa” (P.Maijanen vainaa: ”tanssivat kengät”, ajeli tosin Yamahalla mutta teki biisin ”Gibraltariin” viimeiselle levylleen, joka kertoo miten kerran vielä lähtee pyörällä Gibraltariin… jäi sitten menemättä…)
https://open.spotify.com/track/54AtFnXM0BONtiwlbnADTv?si=vk7fF5tiRhCiqhqsVqrejw&context=spotify%3Asearch%3Agibraltariin (https://open.spotify.com/track/54AtFnXM0BONtiwlbnADTv?si=vk7fF5tiRhCiqhqsVqrejw&context=spotify%3Asearch%3Agibraltariin)
-
Asentoanturihan se sielä oli mykkänä.
-
Onkos se anturin romu vielä tallessa? Paljonko näyttää ohmipuntari sen vastukseksi mitattuna avoimista liittimistä? Pitäisi olla (ehjässä anturissa) 550 – 750 ohm. Muuttuuko vastus kun vemputtaa johtoja hitaasti ihan anturin juuresta? Ihan vaan kaverin puolesta kyselen...