Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: jsuomine - Toukokuu 20, 2023, 21:36:10 ip
-
Vuoden 1999 Nevada on ollut purettuna ja nyt kun olen sitä kasaamassa niin en muista mihin nuo kaasukahvan kaksi ohutta ja lyhyttä johtoa pitäisi mennä?
-
Kaasukahvan johdot lienee lämmityksen johdot jos siis tosiaan itse kahvasta kyse eikä siitä painikerasiasta jossa valo ym napit.. Kytkentäkaaviosta varmaan löytyis viitettä, että missä kohtaa liitin on. tai jos on jälkiasennus eikä ns valmiutta ole ollut niin varmaan akulta/sulakerasialta otettu virta omalla johdolla.
-
onks se tommonen katkasijarunko toi osa 4, olisko jarruvalokatkaisijan johdot ?
-
Joo, 4:sesta tulevat lyhyet johdot. Muistaakseni jatkuva 3.5 V jännite. Pitää kokeilla jos muuttuu jarrua painettaessa, jos ei muutu, niin taitaa olla kännykän lataukseen ym.
-
1999 Nevada ja kaasukahva/etujarrusylinteri.
Ei sinne mene vakiona kuin kaksi johtoa etujarruvalon mikrokytkimelle.
-
Jarruvaloihin menivät
-
Eikö yleensä jarruttaessa jännitteen kuuluisi nousta, jolloin yhdistelmäledit takana kirkastuvat? Nyt ne kuitenkin toimivat toisin päin, eli himmenevät jarruttaessa.
-
eiks tossa ole ainakin alunperin ihan 5/21 w hehkulankapolttimo, 5 w langalle oma syöttö parkkivalona ja 21 w langalle syöttö jarruvalona ? niitä on erilaisilla kannoilla jos on väärä niin voi saada laitettua väärinpäin niin että jarruvalo parkkina ja parkki jarruvalona
-
Takavalot on yleensä maadoitettu ( siis kytketty runkoon ) yhteen kohtaan ja samalla johtimella. Jos valo himmenee, niin polttimoiden yli vaikuttava jännite pienenee. Tämä siksi, että maadoituksessa on ylimenovastusta. Ts. maadoitus ei ole kunnossa.
Näissä 12V kapineissa 1-2V:n jännitehäviö on riittävä aiheuttamaan ongelmia / vikaa / merkillisiä tilanteita.
Liikenteessä näkee monesti vanhoja autoja, joissa jarruvalo vilkkuu vilkun tahdissa tms. Johtuu sekin huonosta maadoituksesta.
-
Saatoi olla maadotuksessa, kun pienen ropeltamisen jälkeen alkoi toimimaan niin kuin pitää.