Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: capriccioso - Toukokuu 17, 2007, 14:25:39 ip
-
Mahtaako tällä foorumilla olla moisen ajokin omistajia tai edes moisesta jotain tietäviä? Pankaas kertoen tietojanne tänne, jos vaan löytyy.
Utelun motivaationa oli moisen vekottimen bongaus netissä, muttakun moinen on ainakin mulle aika outo kampe. Pahoittelut jo etukäteen, jos aiheesta löytyy jossain muualla jo olemassaoleva ketju, mutta ainakaan pikaisen haun perusteella sellaista ei löytynyt. Pikaisen kuukkeloinnin tuloskin oli sen verran laiha, että heräsi epäilys, että noinkohan moista onkaan.
Eli millainen mopotti tuo on, mihin sitä vois verrata? Larioon vai neloslemuun kenties? Onko yhtä kamala ajettava kuin lähes kaikki 80-luvun mopot ylipäätään? Hankalat rengaskoot? Konehan tuossa on kait tavallinen työntötankokone, vissiin sama kuin noissa vanhemmissa kustomimalleisa?
Tuolla Klaukkalassa näyttäis jopa olevan -86 -mallinen yksilö myynnissä muutamalla kiloeemelillä, mutta en sitten tiijä kannattaisko moiseen iskeä näppejään. Aattelin vaan että noinkohan moisesta olis harrasteleluksi nykymopon kaveriksi, jolla vois tehdä lyhyttä matkaa ja hommata tekemistä pitkän talven illoiksi. Kuvan perusteella hemmetin ruma kate ja persaus kuin kasarikawoissa pahimmillaan, mutta noinkohan tuosta vois ajatella kohtuuhinnoissa pysyvää kustomointiprojektia...
Eli kantaaottavat kommentit varsin tervetulleita.
-
Mick Walkerin ostajan oppaan mukaan V75 on yhden
tähden pyörä eli "katastroof". Voin laittaa kopion
artikkelista sähköpostiiisi, jos haluat.
-
Lyhyesti siteeraten artikkelia:
-Epäluotettava 4V-kone
-Huono kate
-Huono penkki
-Ajo-ominaisuudet pilaava 16" etupyörä
Mickin loppukommentti: pysy erossa tästä rakkineesta!
-
Ok, kiitos, tossahan se oikeestaan jo tulikin kaikki oleellinen.
Mutta uteliaisuudesta vois tieten lukasta sen koko jutunkin, eli laita vaan tulemaan jos viittit, ja kiitoksia.
Pitää kattella jotain muuta halpaa tai halvahkoa harrastekampetta.
Noita 99-03 -V10 ja V11 -malleja tietty olis isompi hinku, mutta hinta vaan useimmiten ylittää roimasti sen projektimopolle varattavissa olevan budjetin.
-
Allekirjoittaneella oli aikoinaan Suomeen ensimmäisenä myyty V75, ihan vapaaehtoisesti ostin ja oli se minulle parempi (aikuisemman kokoinen) pyörä kuin Lario, jolla seuraavan kesän tuulen viemänä kuljin (vaihdoin silloin pienempään/halvempaan, kun vaimolle piti kanssa saada Guzzi :).
Kestävyydestä ei mitään hajua, kyllä se ainakin ensimmäisen kymppitonnin kivutta kulki, mutta varmaan Mick on asiansa tietävä veikko. Ihan varmasti löytyy viisaampia Guzzi-malleja harrastuksen pohjaksi, mutta ainakin laite on erilainen ja harvinainen, jos sillä nyt mitään arvoa on. Ja kun sitä ei kukaan halua, voi hintakin olla kohdallaan..
Ai niin, tuossa Klaukkalan pyörässä on Ruåtsalaisen Biscaya motorsin rakentama kate ja tankki, joten se voi jopa toimia paremmin kuin alkuperäinen kökönnäköinen varttikate. Biscaya rakenteli 80-luvun puolivälissä omia versioitaan italopyöristä ja näkyy firma olevan vieläkin voimissaan (Ducati ja MV Ag dealeri).. eli senkin puolesta erilainen projekti..
(Käytettiin 87 kesällä vaimon 350 Florida siellä huollossa, kun kesälomaa vietettiin. mulla oli silloin se V65 Lario - oli se pieni... ja herätti huomiota Ruotsissa, kun heillä ei muistaakseni juurikaan 650 kokoisia pyöriä verotussyistä maassa oltu nähty)
Kaijus
-
Ai niin, tuossa Klaukkalan pyörässä on Ruåtsalaisen Biscaya motorsin rakentama kate ja tankki, joten se voi jopa toimia paremmin kuin alkuperäinen kökönnäköinen varttikate.
Ai no ilmankos se onkin noin omituisen näköinen. Piti ihan käydä kurkkaamassa uudestaan, ja onhan siellä tosiaan ko. ruottalaisfirman nimi katteessa. Tulee ihan mieleen joku 70-luvun Windjammer -kate, joka ois mäiskitty moukarilla kulmikkaaksi... :D
Enpäs ole sitä originaalia koskaan nähnyt, mutta ei taida kökköydessä tuokaan paljoa hävitä. Tosin makuasioitahan mämä, ja 80-luvulla tehtiin paljon kökönnäköistä kamaa mp-puolella.
Tommosessa halvassa projektimopossa ois tietty enemmän varaa erilaisille kokeiluille noin yleensä, ei nyt välttämäti juuri tuolle mallille. Yksi asia mikä noissa 80-luvun lopun vehkeissä sekä ärsyttää että kiinnostaa on tuo 16 tuuman vannekoko. Siinä vois olla haastetta modernisoida moinen, tosin voi joissain tapauksissa olla turhankin hankalaa. No ainakin noihin vanhimpiin Pasoihin on porukat kait vaihdelleet 17-tuumaisia vanteita.
-
Urpo ja Turpo kirjoitti:
Lyhyesti siteeraten artikkelia:
-Epäluotettava 4V-kone
-Huono kate
-Huono penkki
-Ajo-ominaisuudet pilaava 16" etupyörä
Mickin loppukommentti: pysy erossa tästä rakkineesta!
No,tulipa sitte ostettua tää "rakkine".Hienoltahan se näyttää luonnossakin ja kulkee riittävät 100kmh! Biskayat nostan luultavasti tallinseinille koristeeksi ja tilaan enklannista alumiiniä tilalle.. Mitenkäs nää muuten kestää harrastus käytössä?Tällä on kohta kierretty maapallo ja nätisti käy!!Saa laittaa palautetta koska olen guzzi-aloittelija! T:Ässä
-
Kysyitkö, onko venttilit vaihdettu ja jos niin milloin. Tahtoo noissa pitsikantisissa venttiilien varret venyä poikki. Ainakin Lariossa kannattaa vaihtaa 30-40 000 välein.
-
Jep, been there, done that.
Alkuperäiset venttiilit pitäisi vaihtaa 15 tkmn kohdalla ja tarvikkeet 30tkm välein. Itsellä tosin kesti tarvikepakoventtiili vain 5000 km :(
-
No,oikea pytty lämmetessään vähän kolisee,katottiin kyllä välykset ja säädettiin kohdalleen,vasen kuulostaa hyvältä.On tuolle kyllä jotain tehty,ajatuksella tosin,ei näy mitään virityksiä.Laite on ilmeisesti rahdattu ruotsista tänne parivuotta sitten,ollut kait motoristilla kun penkin alla oli varapuola,tulpat ja sähkökaavio.. Mulla oli vuosia sitten rautapää harrikka ja noi kuului sen vakiovarustukseen... Tulpat tuossa näytti olevan vähän nokiset,onko odotettavissa räjähdys???:X
-
Ei oo. Sulla on todennäköisesti ilmanputsari vähän tukkonen. Jos se on vakiomallia, en ihmettele yhtään. Ei sitä Lariostakaan piruuttaan vaihtanut.. Erilliset filtterit on rok. Voihan se myös olla vähän muutenkin rikkaalla.
On vissiin ihan normaalia, että oikea puoli kolisee enemmän. Itselläni teki samaa ennen ja jälkeen venttiiliremontin.
-
Powerfilsut siinä on kiinni,neljäntonnin jälkeen on tehokuoppa ja rupeaa boooaamaan.Tänään pitäis käydä vähän ajamassa kun on tää malariakuume laskenut siedettävälle tasolle:)..
-
Ainakin kaksi pykälää liian pienet suuttimet. Ne kun vaihdat, voi toimia.
-
50 kilsaa ja oikeenpuolen pytty sammuu,aivastelee imupuolelle.ajanko liian pienillä kierroksilla että kynttilät nokeentuu,tulpat huonot,väärät suuttimet,virtapää paskana,puola samaten,ajoitus pielessä...????????????? sammumisen jälkeen napista käyntiin! no vielä ei hermo ole koetuksella,eka kymppitonni pitää ajella täs kotinurkissa:) täs on mukavaa kun saa aloittaa harrastuksen vähän niinkuin alusta,rautiksen kanssa meinas välillä polttaa koko paskan ku ei tajunnu siitä YHTÄÄN MITÄÄN!!! Kiitoksia palautteesta,kaikki rakentava vie hommaa eteenpäin!
-
Kurkkaappa ne kaasareiden kupeessa olevat suodattimet, oireilee juuri noin. Eli siinä nipassa, mihin bensaletku liittyy kaasarissa, on yksi kiinnityspultti, jonka aukaisemalla pääsee käsiksi suodattimeen.
Itselläni meni viime syksynä tukkoon, tankin sisällä huljunneista maali- ja ruostehitusista.
-
Joopa joo... lueskelin aikani kuluksi ja sadetta odotellessa vanhoja englantilaisia Bike-lehtiä ja numerossa Sept 2005, sivu 74, on tällainenkin lausunto, by Rupert Paul: "It could have been any mid-1980s Moto Guzzi but I´ll say the the foulest-handling motorcycle I ever rode was the V75 Strada ... springs were so hard that they were comical: damping performance so harsh it beggared belief. Anyone with eyes could see the wheels were not moving up and down over bumps. Instead the whole bike did a little skip, like Michael Flatley. Chuck in wide bars, primitive shaft-drive, a 16in wheel, a tractor-strength clutch and throttle, with no appreciable fairing... " Ja niin edelleen.
Enpä taida viitsiä kääntää.
Flatley on/oli Riverdancen tähtitanssija.
-
No tulihan se sieltä! Jos ranne on kuin 5vuotiaalla pikkupojalla niin hallintalaitteet voi olla jäykähköt... kate hommaan en ota kantaa,jos omaa työkaluja ne voi ottaa irti ja kiikuttaa kaatikselle/tallin seinälle samalla siinä vaihtuu sitte ne muutkin osat(renkaat,jousitus,etc..) Empä taida viitsiä enempää...:D
-
Jos nostat tankkia kaatopaikkakuormaan, kysy ensin minulta.. Voisin olla vaikka kiinnostunut pa-säiliöstä. :vau:
-
Eräs kesän airueistahan on toukokuinen oikean käden kämmenselän kramppaaminen! Ja pitäähän kuskin saada fiidbäkkiä alustasta. Olisi kaameaa velloa tunnottoman kengurukepin varassa.:D
Asiaan. Ootko tsekannu,että sytty on kohillaan. Onks tossa 75:ssä vielä mekaaninen ennakonsäätäjä? Jos on, niin muutama tippa rasvaa sinne auttaa kummasti.
-
Just näinhän se menee,lemppari on oikeassa!! Pitää kurkistaa sinne virtakopan alle että mikä motoplatti siellä kipinää antaa.. Näillä näkymin bella italiaan saa tulla ihailemaan biscayaa,vasta viikon sitä kattelleena sehän rupeaa näyttämään hienolta,hienomekaaniselta laitteelta!!
-
Tulipa ajettua koko kesän sadekelit täyteen,n.400km;n lenkki joista about 60km järjettömässä ukkosmyrskysateessa!! Guzzi toimi kuin ajatus,kait se halus päästä kans pois sateesta... No,kait tää toimii!