Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: Jukka Laine - Toukokuu 16, 2007, 00:34:12 ap
-
Niin vaan kilahti kone jumiin maanantaina kesken kiihdytyksen. Ensin alko kolmosella kuulua jotain kähinää ja sitten kilahti. Vaistomaisesti vedin kytkimen pohjaan ja annoin rullata vapaalla bussipysäkille. Ykkönen meni päälle ja vapaalle vaan jumissahan tuo on kun on vaihte päällä. Nelonen on jonkin aikaa pitäny pientä kihinää, että liekkö laatikon puolelta jotain hajonnu?? Toivottavasti ei venttiilipuolelta.
No mopo hinattiin Wikströmin tallin eteen odottamaan josko Guitsi sais jelpittyä kunhan palajaa reissulta kotimaahan. Notta ihan on kädetön olo! Täytyy lämpimikseen päräyttää CZ käyntiin ikävää liennyttämään.
Minkähän hintasia nuo laatikkorempat on kolleegoilla ollu, olis kiva kuulla. Onneksi kerkes tuon Piikkiön session hoidella. Hyviä ajokelejä niille joilla mopotin toimii!
Jukka Tuusulasta
-
Jos kytkimellä irroittaa jumin, löytyy vika jostain moottorin puolelta. Vaihdeloodan jumimiseen ei kytkimellä ole enää mitään vaikutusta. Eli todennäköisesti vika löytyy jostain moottorista.
Toisaalta, saattaa olla halvempikin korjata kuin vaihdelaatikkovika. Guzzissa kun koneelle saa tehtyä aika paljon huoltoa irroittamatta sitä rungosta. Vaihdelaatikolle ei voi ilman irrottamista tehdä juuri valohoitoa kummempaa.
-
tota mulla kävi samanlainen homma kun kytkin levis !! ensin yks jousi meni startin ja vauhti pyörän väliin !! ja löi totaallisesti jumiin !! startti piti ottaa väkisin pois ku oli sen verta pahasti lyöny jumiin !! kannattaa tarkistaa ensin toi !! äänet kuullostaa tutulta !! mulla ensin kalakatti aika pahasti ja sit hiljeni ja muutaman saan kilsan päästä sit kytkin levis !! onko muuten kytkin kahvan tuntuma oikeanlainen ?? mulla loppu ensin vaijerista säätö vara !! :prof:
-
Vaihte kyllä meni vapaalle ja pykälä päälle vaan oli pykälän kanssa ihan jumissa eikä startti pyörittäny konetta. Toivottavasti vika on tommonen korjattava malli, ettei tarvis puolta konetta ostaa. En muista että kytkimen tuntumassa olis ollu mitään outoa. Toivon parasta ja pelkään pahinta.
-
Mutta kytkimen pohjaan painaminen siis vapautti takapyörän pyörimään? Kyllä siinä tapauksessa viittaisi konehuoneen puolelle.
-
tuota otappa startti irti ja kato et onko sulla käyny sama minkä mulla teki !! kytkimen jousi oli startin ja vauhti pyörän välissä ja kone oli saman lailla jumissa !! kone ei pyöriny mihinkään suuntaan !! tarkista ensin toi !! se on helppo ja nopea homma !! jos siellä ei ole ylimäärästä välissä niin kone on kilahtanu !! minäkin säikähin alussa et kone korkkas !! :D
-
Hope so! Kusti on Wikströmin tallilla oottamassa maestroa reisusta. Jospa ens viikolla sais jotain tolokkua asiaan. Hoitelen sillä välin nämä korvaavat suoritteet (terassi ja pihasysteemit) kondikseen niin voin sitten ehkä enempi paneutua ajo puoleen kun SP on taas iskussa. Kiitti vinkeistä. Katotaan mikä täky piti kutinsa.