Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: motomatti - Syyskuu 25, 2022, 21:18:56 ip
-
Eräistä keskustelunpätkistä olen ollut ymmärtäväni että useilla on menossa jonkin tason projekti.
Joillakin entisöinti, kunnostus käyttöpyöräksi, customointi tai jopa ratapyöräprojekteja menossa.
Olisi kiva lukea aiheesta ja mahdollisia linkkejä mikäli projektista on sellaisia tarjolla.
-
Itsellä on kaksi projektia talvelle. Aloitettuna toki jo. Kilpipelejä molemmista; toinen korkea ja toinen radalle.
Kaksitahtisia pyöriä tällä kertaa molemmat, itse asiassa saman moottorin variaatioita. Ratapyörän rungon vaihdan modernimpaan, n.20 vuotta tuoreempaan.
Toinen projekti on vielä salaisuus, mutta vahvasti lähtenyt jo liikkeelle.
Tuskin mitään ihan reaaliaikaista päivitystä teen, mutta saatan tehdä tänne jonkin ketjun aiheista.
-
Niin, ja tietenkin pääasiallinen kurapyörä on nyt veitsen alla, kun sovitan siihen uutta alustaa myös takapäähän.
-
On, mutta ei siellä tallissa ole mitään merkittävää tapahtunut pitkiin aikoihin.
Jotain pientä hienosäätöä ja satunnaista osien hankintaa.
Niistä ei romaania saa aikaan.
Tuleva talvi menee taas sähkölaskua kauhistellessa, joten tallissa tuskin lamppu syttyy.
Katellaan keväällä, onko lompakossa muuta kuin ulosottomiehen käyntikortti
-
Tiukkaa tekenee yleisestikin. Päivännäöllä, kuitenkin, voi duunailla monenlaista. Ei pidä antaa periksi. Kevät tulee jo kohta...
-
Tein vähän listaa talven töistä. Homma muuttui hovissa: Saattaa tulla tallipaikanvaihto talvella. Joten kovin erikoisia purkuhommia ei oikein voi tehdä. Jotain pientä tiätystenki saa krapistella... Saas nähdä.
-
Tarkoitus on vihdoin ensi kevääksi saattaa Beppe Moto Le Mans ajokuntoon. Kyseessä siis Beppe Moton alun perin rakentamasta LM 3:sta puretut kate/tankki/satulaosat, joilla varustetaan LM 5 vuodelta -89. Pyörän, siis sen kolmosen, oli suomalainen kaveri ostanut Torinosta 2000- luvun alkupuolella, tuonut Suomeen ja purkanut pintaosat pois, ilmeisesti palauttanut alkuperäiseksi.
Kuulin joskus huhua, että toinenkin Beppe Moton varustama LM olisi Suomessa ja nyt se on näemmä tullut myyntiin
Seinäjoella. Siinä kyllä on ilmeisesti ainakin T5:n etuhaarukka ja 16" pyörät jarruineen, vaikka rekisteritiedoissa LM 3 onkin. Jos jollakulla on yksilön historiasta tietoa niin kiinnostaa toki kuulla.
-
Tekisi mieli sanoa, että tuo sama yksilö oli vuosia sitten nettimotossa huomattavasti edullisemmalla hinnalla kaupan. Muistan itsekin toisella silmällä katselleeni sitä, joten hinta on ollut jossain lähempänä viittä tonnia.
-
Kassotaan ny.
Pitääkö rojektin olla kutsi, vai lasketaanko myös muunmerkkiset? ;)
Jotain alustavia suunnitelmia / haaveita kevyestä jalostusrojektista on ankean talven ratoksi, mutta saas nährä meneekö se talvikausi mököttäessä, sähkölaskuja ihmetellessä, kynntilän valossa ja takkatulen lämmössä talviunessa kuorsatessa. Tämä Suomen talvi kun pakkaa olemaan tehokas ankeuttaja ja inspiraationsammuttaja jo normaaliaikoinakin.
-
Tämä Suomen talvi kun pakkaa olemaan tehokas ankeuttaja ja inspiraationsammuttaja jo normaaliaikoinakin.
Sitä suuremmalla syyllä. Saa ajatuksen muualle.
-
Äläs ny MM! Pörinäkausi loppuu, mutta telttailukausi metsän siimeksessä alkaa. Eikä oo enää pistäviä mötikäisiäkään...
-
Eräistä keskustelunpätkistä olen ollut ymmärtäväni että useilla on menossa jonkin tason projekti.
Joillakin entisöinti, kunnostus käyttöpyöräksi, customointi tai jopa ratapyöräprojekteja menossa.
Olisi kiva lukea aiheesta ja mahdollisia linkkejä mikäli projektista on sellaisia tarjolla.
En ole aikoihin seuraillut foorumia, joten en huomannut tätä lankaa. Mä olen ilmeisesti joskus lupaillut laittaa jotain omasta projektistani. Palaan asiaan kun ajokausi on kohdaltani ohi ja palaan taas tallille.
-
Tässä on pari aikaisemmin lupaamaani kuvaa omasta Cali-bobber-projektistani viime keväältä kun otin savut yli kymmenen vuoden jälkeen. Kertalaakista käyntiin. :) Paksut, leveämmät pyörät ym. Mistralin short-pipet, sivukopat ym. ei ole paikoillaan. Takaosaan pitää värkätä irroitettavat raudat yliheitettäville nahkalaukuille, niin voi kilpailla muiden matkapyörien kanssa viinapullojen kuljetuskapasiteetissa.
Meinasin jo ryhtyä maalaushommiin mutta sittemmin on tullut sisäinen tarve muuttaa ulkonäköä ja päätin hylätä Calin hehtolitran kokoisen bensatankin ja tilasin pienemmän bobber-tyylin mukaisesti. Samalla menee jo 3. omatekoinen käyttämätön satula uusiksi.
Tärkeintä tässä projektissä ei ole päämäärä, vaan tekeminen. Kun kaikki on lähes valmista, niin aloitetaan taas alusta. ;D
-
Tuohon voi hyvin kuvitella pienen tankin. Pääsee konekin (vielä) paremmin esille.
-
Sain itsekin tämän "valmiiksi". Sama Derbi, kuin ennemin, mutta nyt molemmat päät tottelevat nimeltään Yamaha YZ450F:n alustaa.
Runkoa piti satulan ja tankin alta kirurgisoida aika reilusti, että sain rakennettua kiinnitysgeometrian Yamahaa vastaavaksi. Joustot lisääntyivät huimasti, edessä 190mm -> 310mm ja takana 170mm -> 315mm. Viikonloppuna pitäisi tehdä uralla sisäänajoa.
-
Sain itsekin tämän "valmiiksi". Sama Derbi, kuin ennemin, mutta nyt molemmat päät tottelevat nimeltään Yamaha YZ450F:n alustaa.
Runkoa piti satulan ja tankin alta kirurgisoida aika reilusti, että sain rakennettua kiinnitysgeometrian Yamahaa vastaavaksi. Joustot lisääntyivät huimasti, edessä 190mm -> 310mm ja takana 170mm -> 315mm. Viikonloppuna pitäisi tehdä uralla sisäänajoa.
Tuolla kiipee melkein vaikka puuhun ;D Ei taida 100kg olla painoa. Voi olla aika peto maastossa.
Mulla ei suurempia suunnitelmia ole talveksi. Quotan meinaan pestä jos lämpö käy plussalla. Wingiin uusin laukkuihin uudet "matot" ja verhoilut. Tuli hienot.
Sinisestä harriksesta ajattelin tehdä semmosen "mexican/chicano" tulkinnan kun se tuntuu olevan nyt muotia ja onhan ne nättejä. Se mopo on vaan niin tiiviin ja ahtaan välissä tallissa ettei nyt justiin oikein pysty tehdä mitään. Mutta silläpä ei kiirettä.
-
Sain itsekin tämän "valmiiksi". Sama Derbi, kuin ennemin, mutta nyt molemmat päät tottelevat nimeltään Yamaha YZ450F:n alustaa.
Runkoa piti satulan ja tankin alta kirurgisoida aika reilusti, että sain rakennettua kiinnitysgeometrian Yamahaa vastaavaksi. Joustot lisääntyivät huimasti, edessä 190mm -> 310mm ja takana 170mm -> 315mm. Viikonloppuna pitäisi tehdä uralla sisäänajoa.
Tarralinja jatkuu katu- ja kuraosastolla.