Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: Artturi - Elokuu 01, 2022, 18:23:23 ip
-
Myin modernin pyörän pois tarpeettomana. Nyt ois tarkoitus ajella jonkin aikaa -79 1000 SP:lla.
Mitenkä tuollasen vanhemman pyörän sähköjärjestelmä kestää lämpökahvojen kuormaa?
Eihän niissä watteja paljoa ole, mutta tuntuu että ”löysää” ei SP:n järjestelmässä paljoa ole.
-
Voi olla virta aika tiukalla. Noihinhan saa tehokkaampaa laturia, mutta se maksaa aika paljon. Boxeri-bemareissa on samanlaista laturia.
SP on mukava matkapyörä, varsinkin jos kuski on sopivan lyhyt, niin se kate toimii hienosti.
-
Kate on parhaita mitä on vastaan tullut ja suojaa kädetkin hyvin.
Pitää miettiä tuota laturiasiaa ja satulan päälle karvaa.
-
Lievää teknistä väkivaltaa käyttäen saa energiakulutusta melko huomaamattomasti alas kun korvaa, mahdollisuuksien mukaan, valaisinlaitteiden vastuslankapolttimoita led-tyyppisiin. Sitten ei jää enää jossiteltavaa riittääkö laturin teho. Käytännössä parkkipolttimo, ajovalon polttimo ja takavalon polttimo. Jarruvalo ja vilkut eivät juuri sähköä syö. Esim kolmen watin parkkipolttimo korvautuu 0,3 -wattisella, jne.
Tiedän tehonpuutteen ilmenemisen omakohtaisesti sillä laitoin T3 Californiaan kaasutinten ja kärkisytytyksen tilalle digitaalijärjestelmän. Suurimmat tehosyöpöt ovat ruiskutuspumppu ja lambda-anturit. Laitoin tehokkaaman hihnavetoisen laturin niin asia korjaantui siten.