Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: TommiK - Toukokuu 10, 2007, 13:15:44 ip
-
Selvisi syy miksi Stonen polttoainepumppu ulisi kuin viimeistä päivää ja koneesta loppui paukut ohitustilanteessa. Pumppuhan sijaitsee ennen suodatinta. Ja pumpussa on karkeasuodatin. Eli siis pumpun suodatin oli tukossa ja se ei saanut soppaa riittävästi. Voin vain hämmästellä logiikkaa minkä pirun takia suodatin on vata pumpun jälkeen. Em. suodatinta pumpussa ei voi puhdistaa koska pumppua ei voi avata rikkomatta. Onkyllä hyvä tapa saada pumppuja myytyä sillä mittarissa on vasta 29000 km. Ostin biilteeman pumpun josta aiemmin on ollut puhetta ja taidanpa laittaa jonkinmoisen suodattimen ennen pumppuakin.
Jos em. syystä matka katkeaa reissussa, on semmoinen konsti että jollain sorkit rikki sen karkeasuodattimen muoviverkon siitä pumpusta ( näkyy umpinaisesta päästä kun pumppuun kurkkii sisälle) ja päästät töfföt virtaamaan sinne minne ne kuuluvatkin eli oikeaan suodattimeen.
-
Tommi,
Oliko sun Stonessa pumppu bensatankin sisällä? Jos on, oliko sulla ongelmia bensan valumisen suhteen, kun irroitit bensaletkun pikaliittimestä?
Mulla bensaa valu valtoimenaan, kun irroitin letkun tankista. Ihmettelin josko sen olisi pitänyt loppua muutaman lorauksen jälkeen?
Kimmo
-
niin ne tekee -pätkä letkua väliin.
-
Minulla pumppu on toisen sivuposken alla, sytytysyksikön takana.
Taannoin kävin piikkiössä kuunteluttamassa tuota äänekästä pumppua ja silloin sain vinkiksi että polttoainetankissa oleva sähköhana ts. sonenoidi kannattaa tuhota. Se kun on joskus jäänyt vain puoliksi avoimeksi ja ahdistanut p-a :n kulkua. Tuhosin solenoidin sisuskamat ja minullakin on nyt bensaa valuttava tankki :) Ollaan kuin yhtä suurta perhettä...