Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Muut italialaiset moottoripyörät => Aiheen aloitti: Peku - Toukokuu 06, 2022, 14:55:01 ip
-
Tietääkö joku kikkaa millä saa ducati st2 etummaisen sylinterin jakohihnan suojakotelon kiinnitys pultit irti rikkomatta alempaa muovista suojusta missä vastamutterit on :-\
Kikalle tietysti käyttöä oli vekotin mitä merkkiä hyvänsä jos vastaava pulma
Kyseleepi Peku paskanen peukalo suussa :o
-
Niin jos on sellainen versio jossa takaotelo ja etukotelo ovat molemmat muovia niin voi tapahtua, väkisin käännettäessä että kierreinsertti muoviosan sisällä pyörähtää tyhjää. Jos näin käy niin jättää sen viimeiseksi irrotettavaksi ja pyörittää koko insertin ruuvin mukana pois pesästään. Silloin laitetaan uusi insertti liimaamalla tilalle.
Valitettavasti käy usein niin että se takakotelo siltä kohtaa murtuu jossa insertti on. Jos on kiire saada osat irti. Tulee Ducatiosakauppaan asiaa.
Jos on oikein runsaasti aikaa, siis vuorokausia, sulatella liuottimilla kyseistä kohtaa, voi se auttaa ajan kanssa.
Asiaa voi toki siirtää myöhemmäksi siten että poraa poralla ruuvin kannan pois. Tällöin kansi irtoaa ja takakotelokin on vielä ehyt ja ruuvista on jäänyt kara johon tarttua pihdeillä. Poratessa täytyy tietää ruuvin kierrekoko. Olikohan M6? Jos on niin kanta porataan pois hieman auki 5,8 millin poralla.
Sitten vain liottelamaan sitä karaa pois siitä insertistä. Myös varovainen kopauttaminen kierrettä inserttiä kohden voi löystyttää. Takana kannattaa pitää jotain painavaa vastimena jos siellä on tilaa.
Lämmittämisestä ei tässä yhteydessä ole apua.
-
Kiitos Motomatti
Taidan kokeilla poraamis lähestymistapaa jumipultteihin
Peku
-
Kannattaa sitten huomata, että poratessa se pultti voi lämmetä. Sekin voi riittää irrottamaan insertin muovista ja sitten sutaisee tyhjää.
-
Hyvä huomio TTT:ltä. Omat terät on aina niin hyvässä terässä ettei tule ajatelleeksi että sinkityn 8.8-ruuvin kannan kanssa saa kuumaa aikaiseksi. Terä kuntoon niin lastu irtoaa ensin kannasta ja sitten kannan pohjasta. Sen syvemmälle ei pidä porata.
-
Toki jakohihnat ja niiden vaihto aikanaan on pääasia.
Muutaman Ducatin ja yhden Cagivan omistaneena taisin opiskella samaisen asian kanssa. Vanhemmissa oli alumiinikotelot niin ei ollut varsinaista ongelmaa. Yleensä ongelma, enempi siellä hihnapuolella, oli hihnojen kireyden suhteen. Liioiteltu asia. Hihnat pitää olla oikeassa kireydessä. Oma havainto on ollut että liian kireälle on laitettu. Eräissä Guzzimalleissa sama juttu.
Muutoin voi ylläpito siirtää tämän keskustelun osastolle "muut italialaiset".
-
Kylläpä se hyväkin terä haukkaa välillä pehmeästä ruuvista otteen, että pyörähtää.
-
Hihnojen vaihdosta Cuda Motorsin Cuda kertoi seuraavaa:
Ducati on vaihtanut pyörän iän kestävät kiristysrullat kalliimpiin "kestovoideltuihin",
jotka kestävät yhden hihnanvaihtovälin. Vanhanmallisia ei enää tehdä.
Jos varaosamyyjällä on varastossa vanhoja, kannattaa ehkä ostaa yhdet varalle.
-
Ruuvit irrotettu onnistuneesti poraamalla 5mm terällä Kuusiokolo pohjan läpi kierreosaan asti ja kas nyt irtosi kierteestä rikkomatta alempaa kiinnitys mutteri koteloa ja Kuusiokolo kanta pysyi kierteessä kiinni.
-
Joko ruuvin kierreosaa on herkistelty irti mutterista?
-
Ruuvit irtosi kierteestä herkistelemättä, eikä vastamutterit kiertymistä tapahtunut, ilmeisesti kierrealueelle ulottunut poraus vapautti jumin.
-
Ei ole tullut aikoihin Holger Aue:n strippejä käännettyä... https://foorumi.guzziclub.fi/index.php?topic=2883.0 (https://foorumi.guzziclub.fi/index.php?topic=2883.0)
Ducateja kun tulee ihailtua; tässä yksi yhteinen piirre Guzzeihin nähden. Kuvassa taiteilijan omakuva saapuu paikalle 998s Ducatilla, hehkutettuaan ensin uivien etujarrulevyjen kilkatuksesta ja kytkimen krahinasta. Mekaanisia ääniä kuuluu :P
-
Voi olla että olen jo tämän kertonut joskus. Tapahtui silloin kun Daytona oli uusi ja alkusarjassa oli etujarrulevyt ns. kelluvat ja ilman jousivaimennusta. Kaveri sellaisella karautti reipasta kyytiä ja sattuikin tutkapoliisi olemaan pysäyttämässä. Tuli niinsanotusti täysjarrutus. Konsta sanoi että työnnäppäs poika pyöräsi tuonne levikkeelle. Lähti työntämään ja vapaasti kelluvat levyt pitivät luontaista kolkettansa. Konstaapeli hyökkäsi siihen, sanoi että jarrut on rikki ja otti paljailla sormillaan levystä kiinni. Siinä jäi sormien nahat levyyn.
Että siitä sarjakuvapiirtäjälle ideanpoikanen.
-
Mulle on tullut tilattuna kymmeniä vuosia das Motorrad, saksalainen m-p-lehti. Siinä on aina viimeisenä sivuna H. Auen piirrossivu. Edelleen hyviä, vaikkakin paras terä ehkä puuttuu. Kukaan jaksa ikuisesti ylläpitää samaa laatua.
-
Moi.
Uutta pulmaa pukkaa mistä haetaan vikaa kun st.2 lataa ilman kuormaa 13V mutta kuorman kanssa
(valot päällä) Putoaa 12,2V eli ei mitään.🤔 Pitäisi saada ducati ajoon ja sitten keskittyä Le manssin
herättelyyn muutaman vuoden unilta.
-
Kuulostaa ehkä itsestäänselvältä, mutta onko laturin kaapelin liittimet ja jännitteensäätimen liittimet tarkistettu?
-
Lähtevän liittimen uusin viime keväänä kun oli ottanut lämpöjä ja kärsinyt siitä, muut on tarkastamatta.
-
Huonoimmassa, kalleimmassa, mutta helpoimmassa, tapauksessa lataussäädin on vain tullut tiensä päähän. Mutta ensin em. liittimet ja liittimien kiinnitysjohtoihinsa visuaaliseen ja sähköiseen syyniin. Tokin laturinkin kuntoa voi tarkistella ettei ole oikosulussa käämin sisällä tai suoraan maadoitukseen.