Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: Monti - Huhtikuu 30, 2022, 06:13:53 ap
-
Luettelo tarjoaa kahta vaihtoehtoa. T2 malli 27654610 ja T3 malli 31654681.
Voiko kuvasta päätellä kumpi on oikea?
-
Kuvista päättelemällä; oikean puoleiset. Jos lukitustapin reikä on tuossa korossa, kuin vasemmassa, palan runkoa näkyisi satulan yläpuolen aukosta.
Ja osakuvan mukaan vasuripalat kuuluvat hieman erinäköiseen satulaan.
-
Mulla on 2002 ja siinä on nuo samat palat. Vasen on etu ja oikea taka, kuten edellä ollut mainitsi.
Olen stormilta hakenut EBC FA 266 taakse.
-
Kiitos eli eteen FA-47 ja taakse FA-266? Ostit Canam ilmeisesti ne "EBC SINTTERI HH". Oletko ollut tyytväinen?
-
Double H tai semi sinter riittää katukäyttöön. Toki takajarrussa ihan yksi lysti, kun sitä ei käytetä käytännössä mihinkään. Omassa Calissa on yhä samat tkajarrupalat, kuin 11 vuotta sitten. Ilmeisesti pintaa on yhä. Etupalat on vaihtuneet vissiin kahdesti, ellei kolmasti.
-
No hö. Mä kyllä käytän takajarrua koko ajan etujarrun kanssa. Varmaan jäänyt sit Vespailusta kehomuistiin.
Uusin joka tapauksessa kaikki ja vaihdan öljyt kun teen 60t huollon tässä pikkuhiljaa osa kerrallaan.
-
Sintteriä olen käyttänyt vain pyörissä, joilla ajoin kuraisissa oloissa.
Mielestäni kuluttavat enemmän levyjä.
Näillä nopeuksilla joilla ajan ovat pehmeämmät
-
Monet Guzzimallit olivat, ennen abs-jarruja, yhdistelmäjarrulla varustettuja. Jotkut tykkäsivät, useimmat eivät. Itse kuulun jälkimmäisiin.
Abs-järjestelmä on nykyään vakio ja ovat kehittyneet ajan kanssa varsin sivistyneiksi. Voi jopa valita toimintatavan miten jarrut reagoivat. On kaarre-abs ja vastaava luistonesto. Käytännössä riittää tehokkaaseen jarrutukseen kunhan polkaisee ja puristaa kovaa. Elektroniikka hoitaa. Tosin kaarre-abs vaatii käyttäjältään tottumusta. Nopea nopeuden pudotus aiheuttaa kallistuksen aikana tarpeen tehokkaalle vasta-ohjaukselle. Fysiikan lait eivät ole kumoutuneet vaikka baarikeskusteluissa mainitaan että riittää kun vain jarruttaa. Riippuu kovin pyörästä ja sen kuormituksesta. Itse ajelen ns. puolitonnarilla kun on kaikki reissuvehkeet ja lyyli matkassa mukana. Omapaino, sen sijaan, on pienennyt noin 60 kilogrammaa. On merkittävä ero pyörän käsittelyssä. Nyt on kevyempää. Vähemmän tutut eivät enää tunnista.
Taidan itse olla varsin nössö kun en ole saanut abs-jarruja ajossa reagoimaan. Toki testannut ja harjoitellut olen. Käytännössä ei, vielä, ole tullut vastaan tilannetta jossa olisi tarvinnut tehdä edes reipasta jarrutusta puhumattakaan tehokkaasta. Sama on luistoneston kanssa. Kerran oli lätäkkö liikennevaloista lähtiessä. Silloin järjestelmä reagoi, veto pois ja löin kypäräni pleksin reunaan. Asetin hieman korkeamman sietokynnyksen luistonestoon. Sittemmin ei ole ollut havaintoja.
Päivitin turvavälineistöä: http://www.motomatti.fi/2022/05/uusi-potta-ja-kerhoni-kuulumisia.html