Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: TimoEv - Maaliskuu 10, 2022, 20:36:38 ip
-
Hoi Veljet!
Oliskos joku tilaamassa Stein Dinseltä tavaraa?
Jos, niin pyydän päästä yhteistilaukseen:
Jos sai samalla 4 kpl tämmösiä:
Stein Dinse Product no.: 94321105
Moto Guzzi part: GU94321105
Kytkimen vivun jousi - laatikon perässä ulkopuolella. Vivun ja koneen väliin. Ei tunnu muualta saavan.
Ne maksavat 1,50€ / kpl, joten tuntuu vähän hätävarjelun liioittelulta tilata itse pelkästään nuo.
En kuitenkaan ole kerjuulla, joten sovitaan hinnasta yms. Eikä ole kiirus.
Timo nolla-neljä-4 ysi-40 9984
-
Ne maksavat 1,50€ / kpl, joten tuntuu vähän hätävarjelun liioittelulta tilata itse pelkästään nuo.
Tuo on niiiin tuttu tunne. Aivot rupeavat kiljumaan, jos tavaran kuljetuskustannukset ylittävät tavaran arvon.
Eikä auta vaikka hakisi itse. Jos hakee Motonetistä vaikka yhden o-renkaan, niin pelkät bensakulut ovat 6€.
Eläkeläisellä vähän helpottaa se, että kaiken voi maksaa Kelan sosiaaliavustuksilla. Eläkkeet kun eivät kuulemma
ole niitä rahoja, joita on itse maksanut vuosikymmenten kuluessa järjettömiä summia, vaan sosiaaliavustuksia,
joiden taso kyllä määräytyy aiemmin maksettujen mukaan.
-
Kaiken minäkin maksan eläkkeestä joka tulee ihan ilman mitään ponnistuksia tilille joka alkukuusta. Verotkin on vakuutusyhtiö siitä maksanut jo ennakkoon niin ei ole sitäkään vaivoina. Kattoon asti en jaksa syljeskellä mutta muuten selälläänmakuu onnistuu samalla kun tienaa.
-
Löytyisköhän tuosta sarjasta sopivaa puristusjousta? https://www.puuilo.fi/hercules-jousi-nippelisarja?gclid=Cj0KCQjw29CRBhCUARIsAOboZbKBC1K9hkxItF5lgQsHfmY3rJ11GTgR7DWCRnzEZYpxnxSZWYpKIEoaAly0EALw_wcB Loputhan voisi myydä vaikka ralleissa! Kaikihan jousia aina tarvisee. Helppo homma! ;D
Jouko
-
Juu, ei se jousi niin tarkkaa ole, kunhan jaksaa palauttaa vaijerin ja kahvan perusasentoon. Paljon niillä on ajettu ilman joustakin, se kun pakkaa katoamaan aina, kun vaijeri katkeaa.
-
Ääni Puuilon jousivalikoimalle. Löytyy jousta melkein joka tarpeeseen.
Olisi mulla yksi semmonen kytkinvivun jousi ja vielä alkuperäinen ylimääräisenä mutta kun Timo haluaa niitä neljä. Ihmettelen vaan miksi moinen määrä :-\
-
Sami: En niitä neljää tarvi. Mutku kaks on jo kadonnut, niin varalla kuin Paavin p...
Voisitko yst. mitata sen orggisjousen? Halkaisija, lepopituus ja puristuspituus?
Kun en niitä tiedä ja käyttöpaikka on "vähän" hankala. Kyllä minä sitten osaan Puuilosta katsella sopican.
Olen jo tutustunut valikoimaan. Tuohon parin kulman taaksen syksyllä avattiin iso tienvarsipyydys,
jossa on myös Puuilo.
-
Halkaisija 10.5mm, pituus 22mm, puristuspituus noin 9mm. Lanka on millistä.
-
Kierrosten lukumäärä vielä, niin jousi on määritelty. ;-)
-
Sami: Kiitos!
-
Tuota kytkinvivun palautinjousen katoamista ovat monet surreet jo vuosikymmenien aikana. Joillakin jousi on kadonnut vaijerin vaihdon tohinassa kun on vaihdettu pärsinyttä vaijeria uuteen.
Itse olen ratkaissut alkuperäisen jousen säilymisen niin että bräkleenillä putsannut jousen syvennyksen ja jousen. Sitten pieni nokare uretaanimassaa syvennykseen ja tökkää jousen siihen. Ei putoile vaikka mikä tulisi.
Eräällä retkellä, paljon aiemmin, ko. jousi katosi mystisesti. Jämäkästä, huoltiksen myyjältä saadulta, kumilenkistä tuli apu: toinen pää vipuun ja toisen pään solminta takahaarukan poikkiputkeen. Kahvatuntuma säilyi varsin normaalina. Se että jousi puuttuu, ei sinällään, haittaa matkantekoa mutta kahvatuntuma on huono ja tilanteen pitkittyminen voi käydä painelaakerin päälle.
Joskus olisi hyvä puhdistaa ja voidella kytkinvipujen "saranakohdat". Aika monta kulunutta kytkinvipujen "lerpaksi" kulunutta saranakohtaa on pitänyt kunnostaa. Onnistuu lieriökalvaimella ja paksumman saranatapin asentamisella. Tosin ei onnistu sinne vaihteiston taakse ihan helposti. Ainakin pyöränostin on hyvä olla.
Muuten, noin yleisesti, sen vaihteiston takakannen ei tarvitse olla aina niin likainen kuin se useimmiten on. Liuotin ja tiskiharja toimivat sille seudulle. Samalla voi puhdistaa vaihdevivuston nivelet. Ne pitää avata että saa kaiken hiekansekaisen muhjun pois kuluttamasta nivelöintiä ja akseleita. Vaihdepolkimen liikeradatkin täsmentyvät kun nivelöinnit ja akselit ovat jämptit. Sopivaa talviajan puuhastelua. Vielä ehtii tulevalle suvelle fiksaamaan paikat kuntoon. Vaihdevivuston niveliä saa vaikka IKH:sta: https://www.ikh.fi/fi/kulmanivel-m6-lsq06 On myös olemassa "oikeitakin" niveliä: https://www.ikh.fi/fi/nivelvarsi-sisakierre-m6-ljaf06
Myös kytkinvaijerin vaihto, silloin tällöin, on hyvä homma ennenkuin katkeaa. Vanha, jos ei ole pärsinyt, siistitään, voidellaan ja laitetaan muovipussiin takalaukun, tms, pohjalle varalle. Toimii omassa puutteessa tai jelppinä kaverille. Määräaikaishuolloissa vaijereita korkeintaan säädetään jos sitäkään.
-
Oma remontti on kasausvaiheessa, kytkinvivun jousi on vielä tallessa :-)
Noista vaihdevivuston nivelistä, Jyväskylästä en löytänyt muuta kuin oikeankätisiä niveliä (IKH, Etra, Motonet). Eli meni tilattavaksi Virtasen nettikaupasta - siellä oli molempia - on paikallaan.
Vaihdevivun laakeriholkki tuli tilattua SD:ltä - uudella holkilla suurinpiirtein yhtä väljä kuin sillä kupariputkesta itse tehdyllä, joka oli muutaman vuoden paikallaan :-(
KL
-
Täältä: https://www.laakerinetti.com/
Toimitukset pelaa hyvin, eikä ole kallistakaan.
Vaihdevipstaakista: https://foorumi.guzziclub.fi/index.php?topic=8168.0
Mulla oli se ongelma, ettei se vipu siinä ura-akselissa kestänyt pikallaan, vaikka miten olisi kiristänyt.
Lopulta laakerilukitteella sen sain toimimaan.