Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: Peku - Helmikuu 01, 2022, 16:45:52 ip
-
On tullut aika vaihtaa LM5 vm.-88 jarruletkut ja tiirailin S&D sivuilta vanhan mallisia ja heräsi kysymys sopivatko LM4 tehdyt suoraan LM 5 pyörään kun en löytänyt kyseiseen malliin omia.
Onko öljypohjan tiivisteet samanlaisia mallista riippumatta saman vuotisissa koneissa.
Tietäjille kiitos etukäteen
Peku
-
Hiflex Oy tekee teräspunos-teflon -letkuja mallin mukaan. Heillä on letku metritavarana ja banjojakin monen sorttisia. Hinnoista yms. en tiedä, mutta piankos semmosen selvittää.
Taannoin oli lapsuuden kaveri H:lla töissä ja näytti mulle niitä letkujuttuja.
-
Lempäälässä HeavyTek tekee myös. Tai on tehnyt ainakin mimulle. Mr Moorelta, myös Lempäälästä, olen ostanut metallipunosletkujen rakennussarjoja niin että saan oikeat osat. Samalla voi ostaa banjoruuvien tilalle asennettavia jarruvaloantureita. Tulee tosi siistit teflon/teräspunosletkut kun on sopivan malliset mutkat ja ohut letkutyyppi. Toki vaati hieman harjoittelua ja ohjeitten katselua että tulee toimivat.
-
Meidän kylällä paikalliset ammattilaiset vääntää letkuja mallin mukaan ja hinta on n. 35-45€/letku vähän riippuen pituudesta ja banjoista.
Ei ehkä halvimmat, mutta paikallista käsityötä pitää yrittää tukea, varsinkin jos tarvitsee letkua, mitä ei ole vielä koskaan tehty...
-
Nuohan on vielä halvat, jos on 35-40€.
-
Jos haluaa että uudet jarruletkut eli ns. metallipunosletkut näyttäisivät enemmän alkuperäisiltä voi letkun pintaan laittaa vähintää yhden kerroksen liimasukkaa tai aivan tavallista kutistesukkaa. On kelvannut, turvallisuussyistä, myös museokatsastuksessa. Entisiin kumiletkuihin verrattuna teflon/metallipunosletku antaa jämäkämmän ja nopeareaktiosen jarrutuntuman.
-
Kysymällä Nico Johannes Tel: 0049 (0)531 / 123300-30 Fax: 0049 (0)531 / 123300-22, NJohannes@stein-dinse.com letkujen sopivuus selvinnee parhaiten. Sieltä minä tilasin letkusarjan Caliin mustalla pinnoituksella. Toki kotimaista työtä on hyvä suosia.
Öljypohjan tiiviste lienee kaikissa isolohkoissa sama päätellen siitä, että sekä -84 Cali II:een että -00 Quota 1100:een käy sama tiiviste
-
https://kauppa.mittaletku.fi/Teraspunos-jarruletku/ekauppa/g104650/?search_group=104650
Tuolta kun valitsee mustan letkun niin ei juuri erotu museopyörässäkään, paitsi tietysti paksuudeltaan.
-
Guzzi,ni, LM V sai uudet Fren Tubo-letkut Piikkiöstä muutama vuos sitten.
-
Minun lm-viitosessa on Saksasta tilatut "Probrake"-merkkiset mustalla pinnalla. Muuten oli sopiva sarja, mutta takajarrusatulalle menevässä letkussa on turhan paljon pituutta. Joutuu pistämään vähän turhan isolle lenkille.
-
Nuohan on vielä halvat, jos on 35-40€.
Cagivan T-haaraletku maksoi sitten yli 80€...
-
Minulla on tallin hyllyssä käyttämätön Piikkiöstä ostettu ko. merkki/mallikohtainen teräspunossarja.
Tarpeettomana edullisesti - laita yv.
T,
Jukka