Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: JukkaS - Marraskuu 08, 2005, 09:47:19 ap
-
Onks kukaan tällänny Nevadaan öljynpainemittaria?
Eli asennuskokemuksia kiitos.
t:JukkaS
-
Ei ole juuri Nevadaan kokemusta mittarin asennuksen osalta. Mutta NTX 750:een kyllä. Sama moottori. Homma ei ole ihan niin yksinkertainen kuin äkkiä ajattelis. Nevadan, kuten muidenkin ns pikkulohkojen ö-paineanturi on varsin spesiaali. Sen tarkoitus on pitää nokka-akseli paikoillaan. Takuuajan ulkopuolella uskallan varauksin esittää seuraavaa kotiasentajan konstia. Otetaan yksi Nevadan ö-paineanturi, sahataan se poikki loppupäästä siten että siihen jää pari kierrettä. Sahataan ko palikan katkaisupintaan ruuvimeisseliura. Puhdistetaan ja kierretään se alkuperäiseen paikkaansa. Näin jää anturin ruuvinreiän kierrettä vielä käytettäväksi haaroitinliittimen asennukselle. Sahatun anturinpätkän pohjassa pysymisen voi varmistaa esim. lyhyellä puristusjousella haaroittimen alla. Haaroittimeen tulee sitten kiinni sekä öljynpainevalon anturi (se loppuosa) että mittarin anturi. Kierteitten sopivuus on syytä tarkistaa etukäteen. Toinen tapa ottaa mittarille lukemat on laittaa mittarin anturi jonnekin muualle öljynkiertoon. (?)
mm
-
Tätä mää vähä pelkäsi.
Kiitos kuitenki.
JukkaS
-
Laitoin joskus larioon öljynpainemittarin. Poistin anturista muovihilppeet kiristysmutterin päältä ja sisältä ylimääräset, juotettiin päälle mutteri johon sopi t-liitin johon ruuvasin autotarvikepaineanturin valoa varten ja toiseen haaraan pienen pikaliittimen josta lähti tosipieni paineilmaletku (tai mikälie sininen johto) mittarille.
Juottamisessa oli hiukan ongelmaa kun jotain öljy/muovisontaa tuppas tursuaan esiin lämmitettäessä.
Kamat löyty paikallisesta laakeri/hydrauliikkakaupasta.
Hyvin se pelas.
tapio