Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: TunturiTT - Lokakuu 11, 2021, 08:40:16 ap
-
Minun ja Californian tiet osuivat kohdilleen yksitoista vuotta sitten. Ja hauska pyörä on ollut. Totta kai pyörä on kehittynyt omissa käsissä itselleni paremmin sopivaksi. Viime vuonna tuli sitten olo, että jotain uutta pitää olla. Olen aina pitänyt 1000S:ää yhtenä parhaiten onnistuneena pyöränä. Sellaisten hinnat kuitenkin ovat karanneet ja noussevat vielä jonkin aikaa. Aloin katsella Calia sillä silmällä. No, Ikkala teki niin hyvän tarjouksen Le Mansin bensalekkeristä ja jakkarasta, että hommiin oli ryhdyttävä.
Mitään 1:1 replikaa en halunnut, vaan lisätä oman maun mukaan mausteita. Koska hiilikuitu on lähellä sydäntä, päätin leipoa lokarit ja sivukatteet siitä. Takalokari on mukaelma Californian omasta ja etunen sitten pääosin V7:n uusimmasta mallista. Toki siitä on käytetty vain muoto, koko kiinnityskohta piti leipoa tyhjästä. Muotista irtosi kuitenkin kertavedolla halutun mallinen osa.
Tankki ei sitten yleisen luulon vastaisesti käy ollenkaan uudemman ruiskumallin rukoon. Kaikki kiinnitykset piti rakentaa itse. Rungosta piti myös trimmata palasia, että mahtui. Kaikki johdot piti reitittää uudelleen. Isot liittimet tankin alla eivät mahdu alkuperäisille sijoilleen mitenkään. Guzzin insinöörit ovat ovelasti käyttäneet sopivia kierteitä hanan lähdöissä, joten sähköisen hanan ja paineensäätimen sai ruuvata suoraan niiden nippoihin.
Myös istuimen kannakointi piti rakennella itse. No, nyt istuin toimii alkuperäisellä Californian lukituksella.
Vaihdepoljin on tietenkin omaa suunnittelua, jalkatapit olinkin jo sorvaillut Caliin aiemmin, sijainti vain vaihtui.
Pyörän piti olla korona-20 -projekti, mutta lomautusta ei tullutkaan, vaihdoin koko työpaikkaa. Siitä syystä valmistuminen siirtyi tälle vuodelle. Kesä meni aika tiukasti töissä, joten valmiilla pyörällä pääsin koeajolle elokuun puolivälissä. Mutta haittaako? Ei sitten pätkääkään!! Pyörä on aivan erinomainen ajettava ja osuu omaan silmään. Voisiko enempää pyytää?
ps. Sivukatteen teippaus on vielä tulossa, kunhan hion ja kiillotan sivukatteeen pinnan.
-
Pari kuvaa vielä.
-
Rouhean hyvännäkönen peli. Sopii myös mun silmään, mulle ainoastaan takaloksu sais olla aningin pidempi molemmista päistään ja änkkäri perinteisen megan näkönen. Hienot noi omatekemät vaihde ja jarruvivut.
Onko muuten jollain nurkissa ylimääräisenä tonmalliset sivuposket, olisin kiinnostunut.
-
Hieno peli ja loistavaa muottityöskentelyä hiilikuidun kanssa.
-
Kuten monasti näkee ja itsekin olen syyllistynyt että olen tehnyt liian kiireellä. Mutta TTT:llä on ilmeisesti malttia ja taitoa tehdä loppuun saakka. Sen verran kuitenkin että satulan jatkeeksi takavalon päälle pieni katteen pala, eli tässä tapauksessa hiilikuitupäre, niin on tasapainoisempi. Mutta tämä on vain minun näkemykseni. Hieno laite ja herättänee varmasti huomiota kylillä kulkiessa. Lienee myös aika vakaa mikäli keulakulma on peräisin Californiasta, kuten arvelen.
-
Keulakulma on aavistuksen jyrkempi, koska olen laskenut keulaa ja nostanut perää. Kulkee kuin juna. Vaikka vaihdoin clip-on tangoille, sain poistaa silti ohjausiskarin. Eli rauhallinen on.
Ja mitä valon lippaan tulee, on se tarkoituksella jätetty liiallisen ruuhkan takia tuosta pois. Minimalismia.
-
Selvä parannus Californiasta. Nopeaa toimintaa verrattuna oman Californiani muutosprojektiin, jossa jokainen uusi toteutettava asia tuntuu kestävän ainakin vuoden.
Mielestäni vanhoihin Guzzeihin sopii parhaiten tuollainen cafe-tyyli, muut tyylisuunnat ovat haasteellisempia.
-
Sangen rouheen näkönen kulukine. Ei jää huomiotta.
-
Kierroslukumittari ?
Kelpaako ilman tai onko laitettu mpyörään.
Tai ajatko koko ajan kaasu pohjassa :o
-
Eipä tuossa juuri kierroslukumittaria kaipaa. Sen verran kerennyt tutustumaan laitteeseen, että on vahva perstuntuma. Ja sen verran radalla tullut piiskattua, että toimiva kierrostenrajoitin kyllä löytyy ylärekisterin yläpäästä 😁