Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: Nikkanen - Elokuu 02, 2021, 20:23:21 ip
-
https://www.nettimoto.com/moto-guzzi/sport/2711257
Myynti-ilmoituksessa puhutaan korjatusta -yläpään- viasta.
Mikä tämä vika on, missä malleissa ja miten ilmenee ?
Olen tällaista etsimässä ja mietin riskiä saada käsiinsä "pommi".
Tekeekö korjauksen (perustaitoinen :o) itse, vai vaatiiko aina erikoismiehen erikoistyökaluineen ja mitäpä mahtaa maksaa ?
Kertokaa nyt ihmeessä. Kiitos.
-
Tehdas korjautti nuita 4v kansia takuuajan jälkeenkin. Jos korjaus on tehty Moto Italian toimesta on se ok. Joku moottori guru korjatkoon jos muistan väärin.
-
Ko. Sportti on tuttu ja siihen tehtiin tehtaan takaisinkutsun myötä Piikkiössä Marko Nurmen toimesta venttiilien rullanostimien muutos tehtaan valtuuttamana. Moottori toimii ko.Sportissa hienosti ja veikkaan, että sillä ajaa hamaan tulevaisuuteen..!
Jouko
-
Täällä hieman asiaa aiheesta ;D
https://foorumi.guzziclub.fi/index.php?topic=4604.0
-
Kiitos linkistä Pekka.
Siellähän asia selvitettiin melko hyvin.
Jouko S;lle sanon, ettei kyse ole juuri myyntilinkin pyörä, mutta vastaava.
Saaneeko noita rekisterinumeron perusteella selvitettyä, onko tehty eli ei ?
Vähän jää sellainen epävarma olo tuon tekniikan kestävyydestä.
Pistää mietityttämään ostopäätöstä.
... Toisaalta tämä tulee "ikämiehen" jäähdyttelypyöräksi ja ajo tulee olemaan "sportitonta", ei holtitonta. :o ;D
-
Pitäisi saada selville miten "yläpää" on korjattu mikäli sillä tarkoitetaan venttiilikoneistoja.
Tasan kolme tapaa:
1) Vaihdettu uudet samanlaiset osat.
2) Vaihdettu keinuvivut mutta ei nokka-akselia.
3) Vaihdettu nokka-akseli sekä keinuvivut rullatyyppisiksi.
Kaikkia em. korjauksia on tehty. Niissä on seuraavia ongelmia:
1) Kestää sen mitä edellisetkin riippumatta juurikaan ajotavasta.
2) Toimii mutta moottoriteho laskee koska venttiiliajoitus on hieman pielessä.
3) Toimii suurella todennäköisyydellä varsin pitkään.