Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: JBJ - Heinäkuu 25, 2021, 20:42:16 ip
-
Ensiksi pahoittelen että kysymys ei ole Guzzin jarruista. Italialainen kuitenkin. Vanha Laverda RGS Corsa tarvitsisi takajarrulevyyn uudet holkit. Luulen, että hyvin monessa Brembon levyissä on samat, 13,78mm holkit. Muistelen, että joku täällä joskus tiesi mistä niitä saa.
Eli kysymys kuuluu; mistä niitä saa?... Terv. Jussi
-
Kyseessä on ilmeisesti kelluva levy. Siinä on omanlaisensa uivat holkit kelluvan jarrulevyn pitiminä. Mikäli niitä tarkoitat. Matkan varrella on tehty muutamiakin versioita. Tyypillinen on jousitähtialuslaatta. Siitäkin on versioita.
Jos et löydä sopivia niin sorvari sorvaa mitoituksen mukaan ja aaltojousialuslaatta korvaa tähtilaatan yhdessä seegerirenkaan, tms. lukituksen kanssa.
Nimim: Laverdalla ajanut. (RGS 1000.)
-
Kyllä. Kelluva levy on kyseessä. Ongelmana on, että holkit ovat kuluneet 0,9mm ohuemmiksi ja tämä taas johtaa siihen, että levy heiluu ja kolisee kuin hullun m... siellä. Tiedän, että uudet voisi sorvata; jopa itsekin sen voisi tehdä, mutta helpommalla pääsisi jos sopivat löytyisi valmiina. Terv. Jussi
ps. Corsassa on erilaiset jarrut kuin "tavallisessa" RGS-mallissa.
-
Taisi löytyä. Täältä: https://www.performanceparts.de/en/Brake-Disc-Buttons-Floater/Brake-disc-buttons-floater-14mm-x-6-0mm.html
Värinkin saa valita... Hinta 4,45 eur/kpl. Ei kannata sorvailla tuohon hintaan. Terv. Jussi
-
Uusilla holkeilla kelluva jarrulevy ei kellu enää liikaa. Levystä tuli hyvä ellei jopa täydellinen. Terv. Jussi
-
Eihän Jussin tallista perinteisesti tule muuta kuin täydellistä! Senverta hyvin asioihin vihkiytyneestä miehestä on kyse.
Ja kyllä asia liittyy vahvasti Guzzeihinkin. Rakenneltuihin varsinkin ja taitaa ihan vakio Daytonoissakin olla kelluvat joissa em. holkit.
Ainakin Bimota ja Superbike Ducatitkin ovat käyttäneet vastaavia levyjä.
Laverdoistahan niitä on tonnisissa Corsa ja SFC malleissa. Jostain syystä niissä ei näkemissäni ollut alkuperäisenä liikkumista vaimentavia jousiprikkoja kun taas Ducateissa oli!Sellaiset kannattaa huollon yhteydessä niihin laittaa.
Terveisin Juise
-
Olen päätynyt Nevadan mukulakivikolinan johtuvan suurella todennäköisyydellä puolikelluvasta jarrulevystä. Siinähän on holkki jonka vastapuolella jousiprikka ja lukitusprikka. Onko toi jousiprikka sellainen osa joka ehkä litistyy 22v/60.000km aikana ja siksi ei enää toimisi kunnolla. Niiden vaihtaminen kun olisi aika edullinen ratkaisu eikä varmaan työnäkään paha rasti. Olisko syytä vaihtaa samalla lukitusprikka?
-
Joku Harrikkaheppu oli laittanu niitteihin silikonia niin oli kolinat loppuneet. Mitä mieltä moisesta?
-
Taitaa silikoni olla tilapäisratkaisu.
Jämptit holkit, jousilevyt joko tuota käännettyä tähtimallia tai aaltovälyslevy. Jälkimmäisia saa koneliikkeistä. Lukkorenkaat, seegereiksikin mainitut, ovat periaatteessa kertakäyttöisiä. Ehkei kannata ihan markettilaatua hankkia. Hyvät, levittävät lukkorengaspihdit ovat muuallakin tarpeen.
https://www.laakerinetti.com/lukituskiinnitysstaaltojousilevyt-c-52_265.html