Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: Camn - Kesäkuu 21, 2021, 20:19:08 ip
-
Eri puolilla foorumia tulee melko usein eri syistä esille että Mandello del Lariossa suunniteltu peli tykkää lämpimästä. Arvelin eilen että kun lehdistö kirjoittaa "voimassa erittäin tukalan helteen varoitus" - jospa tekisin Guzzille mieliksi ja heittäisin lenkin. Päälle puettava varustus minimiin ja liikkeelle. Mikäs, eri toten mukavastihan tuo meni kun aina paikallaan ollessa oli varjossa ja jo lähtiessä toimi niin että ei ollut kohtuutonta hikeä. Ehkäpä tämä oli vaan "mutua", mutta erityisen nöyrästi peli kulki (tai aggressiivisesti - kulloisenkin tarpeen mukaan - V11 jarruvarustus on kunnossa ollessaan mielestäni hyvä ja tunnokas). Ja renkaiden pito oli myös hyvä, pikipaikkoja ja uutta asfalttia väistellessä. Tankilla Apriliakuski kysäisi että "tuo on varmaan kuuma näillä keleillä" (Guzzin V siinä tyrkyllä). Totesin että päinvastoin, kun on tullut ajeltua myös Aprilia Mille R:llä, se puhaltaa kuskille helteillä kuumaa kintuille. Ainut paikka missä olen kokenut kuumien sylintereiden kiusaa on ollut Italiassa, helteessä, tietullijonossa (kun on joku sata km juuri paahtanut menemään motaria auringossa ja siitä suoraan jarrutellen tullijonoon), kun aurinko paahtaa niskaan pilvettömältä taivaalta ja lämpöä on > 30 C.
-
Samoilla pyörillä on ajeltu. V11 on ihmeen neutraali kuumalle kelille. Noin +30 asteessa Kemorassa (2019) tuli kierrätettyä konetta sen mikä on järjen rajoissa mahdollista. Öljytikun lämpömittari näytti hyvin maltillisia lukemia ajorupeaman jälkeen. Valitettavasti pyörän rajat tulivat muuten vastaan rataharrastuksen näkökulmasta. Viime kesä meni Apikan (RSV Mille R) kanssa telmutessa ja sama jatkuu tällä kesää. Vesijäähy kahdella flektillä on melkoinen fööni jalkojen välissä liikennevaloissa. Silti lämmöt nousevat. On se kiihkeä italian ori ;D.
-
Vaimon viimeisin pyörä, Triumph, oli kanssa melko kuumaverinen. Ei tarvinnut olla kovin kova helle, kun jo kaupunkiajossa ja liikennevaloissa alkoi puhallin lämmittää kuljettajaa. Nosti kyllä aika korkealle lämmöt, ennen kuin alkoi puhaltaa. Toimi kyllä mainiosti, eli oli ihan ominaisuus.
-
Olen tehnyt kellariin pukeutumisnurkan näille keleille, siellä on joku 17 astetta kesällä. Pyörä varjossa oven edessä että saa viileät vaatteet päällä heti lähteä. Ei Guzzi valita yhtään kuumassa. KTM on vähän sellainen että kaupungissa herkästi lähtee flektit päälle ja puhaltaa jaloille. Voi olla että kuvittelen, mutta jotenkin tuntuu että sen huomaa ajossa kun KTM:n flektit käynnistyy ja laturi vastustaa. Vaan ei ole ajossa nyt se pyörä.