Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum

Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: motomatti - Huhtikuu 25, 2007, 03:25:37 ap

Otsikko: Moottorinohjauksen vikalistaus
Kirjoitti: motomatti - Huhtikuu 25, 2007, 03:25:37 ap
Miten ja missä mallissa (Ruiskun tyyppi?) on ruisku toiminut huonosti tai ei ollenkaan? Onko vika ollut sytytyksessä, ruiskutuksessa, mekaanisissa osissa (suuttimet, läppärungot, vivustot) vai jossain muualla?  Guzzeissa ruiskuja on ollut jo noin kahdenkymmenen vuoden ajan ja kovin vähän on tullut vastaan tietoa vioista. Omalle kohdalle ei ole sattunut kuin kaksi ja niistä toinen oli selkeästi huollon töppäys ja toinen ohikulkijan tekemä jäynä kun nykäisi käyvästä moottorista tulpanhatun pois. (Tämä jälkimmäinen tapahtui maahantuojan esittelypyörälle.)  Molemmilla kerroilla vaihdettiin koko järjestelmä uuteen. Kerran on ollut anturivika. Anturin vaihdolla päästiin jatkamaan matkaa.

mm 
Otsikko: Moottorinohjauksen vikalistaus
Kirjoitti: Pekka - Toukokuu 03, 2007, 14:57:52 ip
Moi. Guzzini ovat vielä vanhempaa vuosikerta, ei siis "elektroniikkaa", mutta rikkoiko tulpanhatun irroitus moottorinohjaimenkin? Sytytyspuolahan tuolla konstilla kyllä rikkoutuu.
Otsikko: Moottorinohjauksen vikalistaus
Kirjoitti: MakikEr - Toukokuu 04, 2007, 01:13:51 ap
Moi,

Luulempa ettei Vintagessani varsinaisesti vikaa ole, mutta jännä ominaisuus jota joku voisi pitää vikana. Kylmäkäynnistyksen jälkeen ( lämpötila siis lähellä nollaa ) kone ei jaksa käydä jos ei sitä kaasulla pumppaamalla pidä käynnissä. "Ryyppyvivulla" ei oikein ole suurempaa vaikutusta asiaan ennenkuin kone on hieman lämminnyt. Tuntuu, ettei ruisku anna tarpeeksi soppaa koneelle. 

-Makiker-

 
Otsikko: Moottorinohjauksen vikalistaus
Kirjoitti: motomatti - Toukokuu 04, 2007, 02:32:42 ap
Muistapa mainita seuraavassa huollossa tuosta kylmä-/joutokäyntiasiasta. Ohjelmointi on muutettavissa. Nykyään ei enää ole niin laihalle säädettyjä ruiskuja kuin ennen katalysaattoreita. Katalysaattori tekee hommansa lämmettyään vaikka kone kävisi rikkaammallakin seoksella. Jäännöshappitunnistinjärjestelmä pitää huolen seoksen oikeellisuudesta tietyissä rajoissa mutta kylmäkäynnistyksen aikana järjestelmä ei ole toiminnassa.

mm