Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: mosa - Toukokuu 25, 2021, 17:47:12 ip
-
Heips. Pitäis tilata Vintageen poljinjarrun pääsylinteri. Osa löytyy, mutta nyt hankaluuksia täyttää tilaajan tietoja. Kysyy puhelimen maa nroa, kaupungin nroa( mikähän se sitten lieneekin?) ja varsinaista nroa. Ei hyväksy pelkästään maanroa (+358) ja varsinaista nroa, vaan vaatii myös kaupunkinron(?). Miten tuo kohta pitää täyttää, että pääsee hommassa etiäpäin?
mosa
-
Vastaankin ite, kun kokeilin eri vaihtoehtoja: maahan laitoin 358, kaupungin lokeroon "operaattorin" nron ja loput käännykkänrosta siihen kolmanteen. Ainakin pääsi etiäpäin ja tilaaminen onnistui.
mosa
-
Onpa jännä, ei oo tommosia numeroita kyllä multa kyselly. On voinu muuttuakin kyllä käytännöt.
-
Tilasin eka kertaa tuosta puljusta ja varmaan siksi piti täyttää asiakastiedot.
mosa
-
Minä yritin ensi kertaa tilata osia Stein Dinseltä. Täytin kaikki kysytyt tiedot ja homma sujui OK siihen saakka kunnes piti täyttää maksutapaan liittyvät tiedot. Luottokortin tietojen täyttämisen jälkeen homma tyssäsi kerran toisensa jälkeen ilmoitukseen, että on tapahtunut virhe. Sitä, minkälaatuinen virhe on, ei järjestelmä kerro mitään. Aika "kökkö" systeemi. Tarvitsemaani osaa ei ole saatavissa TLM:ltä, mikä on harmi, sillä sieltä tilaaminen on joka kerralla onnistunut ilman ongelmia.
-
Mikä on Stein Dinsellä toimitusaika? Jarrusylinterin tilauksesta nyt pari viikkoa. Varastotilanne näytti tilausvaiheessa "vihreää väriä". Neuvo osan sopivuudesta tuli nopeasti, samoin vahvistus tilauksesta. Sen jälkeen kuitenkin ollu hiljaista. No, onneksi ajelu onnistuu kahvajarrunkin varassa. Tietty pitää olla entistäkin ennakoivampi.
mosa
-
Mikä on Stein Dinsellä toimitusaika? Jarrusylinterin tilauksesta nyt pari viikkoa. Varastotilanne näytti tilausvaiheessa "vihreää väriä". Neuvo osan sopivuudesta tuli nopeasti, samoin vahvistus tilauksesta. Sen jälkeen kuitenkin ollu hiljaista. No, onneksi ajelu onnistuu kahvajarrunkin varassa. Tietty pitää olla entistäkin ennakoivampi.
mosa
Yleensä tulee seurantatieto heti tilausvahvistuksen jälkeen, josta voi seurata missä varastossa milloinkin paketti lojuu...
Yleensä menee niin, että lähtöpaikasta parissa päivässä Tanskan varastoon, jossa se lepäilee viikonlopun yli.
Sieltä sitten parissa päivässä Postin varastoon, jossa se llepäilee X päivää.
Sitten parissa päivässä noudettavissa sieltä, mihin se noutopaikka on osoitettu.
-
No, tuota seurantatietolinkkiä ei oo tullu. Nykyäänhän semmoinen tulee melko usein, ei tosin aina. Raha kyllä hävisi tililtä samantein. Keväämmällä tilasin pari lokasuojaa Skruvalta. Raha poistui tililtä. Ei paketin seurantamahdollisuutta. Toimitus kesti rapiat pari viikkoa. Tuli kumminkin perille. Alkoi jo pikkuhiljaa tulla epäileväksi, tuleeko koskaan perille. Ite epäilen, että meidän Posti on suurin viivästyksen aiheuttaja. Saatan toki olla väärässäkin, kun Korona-aikana verkko-ostokset ovat huimasti lisääntyneet, niin "joka mutkassa" tulee aiempaan nähden viiveitä. Mutta tuota seurantalinkkiä kaipaan näissä verkko-ostoissa.
mosa
-
No, tuota seurantatietolinkkiä ei oo tullu. Nykyäänhän semmoinen tulee melko usein, ei tosin aina. Raha kyllä hävisi tililtä samantein. Keväämmällä tilasin pari lokasuojaa Skruvalta. Raha poistui tililtä. Ei paketin seurantamahdollisuutta. Toimitus kesti rapiat pari viikkoa. Tuli kumminkin perille. Alkoi jo pikkuhiljaa tulla epäileväksi, tuleeko koskaan perille. Ite epäilen, että meidän Posti on suurin viivästyksen aiheuttaja. Saatan toki olla väärässäkin, kun Korona-aikana verkko-ostokset ovat huimasti lisääntyneet, niin "joka mutkassa" tulee aiempaan nähden viiveitä. Mutta tuota seurantalinkkiä kaipaan näissä verkko-ostoissa.
mosa
Jos paketti tuntuu kadonneen matkalle pitänee olla yhteydessä Stein Dinseen puhelimella tai sähköpostilla.
Voi samalla tiedustella miksi ei tullut seurantakoodia kaupanteon yhteydessä.
Olen kuitenkin vakaassa uskossa että pakettisi saapu jonain päivänä perille. On myös mahdollista että paketti on herättänyt viranomaisten mielenkiinnon. Silloin asiaa tutkitaan heidän aikataulujensa mukaan.
-
Itse tilasin Dinseltä tavaraa viime viikon tiistaina iltapäivällä ja paketti oli ovella perjantaina puoliltapäivin.
-
Itse tilasin Dinseltä tavaraa viime viikon tiistaina iltapäivällä ja paketti oli ovella perjantaina puoliltapäivin.
Mulla on sitten käynyt joku oma kämmi tilauksessa, vaikka luulin hoitaneeni homman maksua myöten maaliin asti. Eihän mun tililtä ostosummaa ole mennytkään. Vai tuleeko lasku vasta Visalaskun myötä jollakin viiveellä, kun olin maksavinani ostoksen kortin "Credit-tunnuksilla"? Miten teillä muilla, onko raha lähtenyt heti tililtä, kun tilausvahvistus on tullut?
mosa
-
Kun kortilla (credit) maksaa, niin raha siirtyy saman tien.
-
Kun kortilla (credit) maksaa, niin raha siirtyy saman tien.
Kiitos tuosta tiedosta. Pitää yrittää uudestaan ja olla huolellisempi.
mosa
-
Kun kortilla (credit) maksaa, niin raha siirtyy saman tien.
Ei tietenkään mene heti! Credit tarkoittaa luottoa. Luottoyhtiö laskuttaa kertyneet luotot ajoittain, Aikavälin voi määrittää sopimuksessa, mutta yleensä se on kuukausi. Siksihän se on luottokortti. Debit on pankin veloitus. Se lähtee tililtä heti. Kaikilla korteilla ei ole credit ominaisuutta olemassa.
Käytän aina verkko-ostoksissa creditiä, koska silloin vastuuta on jakamssa myös luottoyhtiö, jolla on isona firmana paljon resurssejakin mahdollisissa riita-asioissa.
"Tapahtu virhe" ilmoitus tulee yleisimmin silloin kun kortilla ei ole voimassaoloaikaa yli kuukautta jäljellä. Jotkin toimijat vaativat voimassaoloaikaa enemmänkin.
Myös kortin limiitti pitää olla sen verran, että riittää kertyneisiin ostoksiin. Limiitin voi itse määrittää luottoyhtiön sopimusta tehdessä, kunhan yhtiö vaan se hyväksyy. Sitä voi yksipuolisestikin muuttaa pienemmäksi.
Itse maksutapahtuman kannalta raha kyllä siirtyy myyjälle heti luottoyhtiöltä. Myyjä yleensä kiittää kaupasta ja ilmoittaa saaneensa maksun. Mutta omalla tiliilä se tapahtuma ei näy veloituksena. Sen näkee kyllä oman luoton listauksessa luottoyhtiöltä, ja koko potti lähtee sitten eräpäivänä, jos laskun hyväksyy mukisematta.
Muoks: Breeze jo ehtikin täsmentää asiaa...
-
Väärin sanottu, että rahat menee heti.
Parempi termi olisi varaus lähtee heti.
Kun entteriä painaa, niin luottopuolelle tulee esim. 500€ varaus ja jos luottoraja on 2000€, niin käytössä on enää 1500€.
Niin tai näin, niin ostosten verran vähemmän rahaa on käytössä.
-
Katsotaan, miten kävi toisella yrittämällä. Sähköpostiin tuli tällä kertaa heti tilausvahvistus, ei seurantakoodia. Tililtä ei ole vielä mennyt ostosummaa. Tilausvahvistuksessa oli seuraava viesti: "thank you very much for your order. For your records we list the items from your order once again. At the end of the email you will find your revocation information and attached to this email our conditions of use in text format, which you both had confirmed." Ostosten summa ja lähetyskustannukset ilmenivät tilausvahvistuksesta. Oottelen taas tovin.
mosa
-
Tuo näyttäisi menneen ok ja sitten todennäköistesti saat ensi viikon alkupuolella, riippuen ruuhkasta, viestin Dinseltä, että tilauksesi on lähtenyt ja saat myös DHL:n tai UPS:n seurantanumeron. Suomen postilla on myös postin seurantapalvelu ja se jatkaa seurantaa silloin, kuin posti on kotimaassa, kts. Oma Posti. Seurantaa voi kansainvälisesti katsella myös esim. 17.Track palvelusta, ilmaisesti sekin.
Jouko
-
Katsotaan, miten kävi toisella yrittämällä. Sähköpostiin tuli tällä kertaa heti tilausvahvistus, ei seurantakoodia. Tililtä ei ole vielä mennyt ostosummaa. Tilausvahvistuksessa oli seuraava viesti: "thank you very much for your order. For your records we list the items from your order once again. At the end of the email you will find your revocation information and attached to this email our conditions of use in text format, which you both had confirmed." Ostosten summa ja lähetyskustannukset ilmenivät tilausvahvistuksesta. Oottelen taas tovin.
mosa
Jepjep, nou hätä, nou ressi, kyllä dinse hoitaa homman.
Jos maksoit PayPalilla tai suoraan luottokortilla, tililtä lähtee katevaraus joka veloitetaan sitten kun tavara lähtee. Joskus voi käydä niin että tavara on jiiteessä ja toimitusaika yli 30 päivää, jolloin tuo em. katevaraus peruuntuu ja maksuprosessin joutuu tekemään uudelleen, mutta homma pelittää kyllä sen jälkeen ihan jees.
Itse tilasin hiljattain uudet höpisijät hutsikutsiini ja arvioitu toimitusaika oli tilausta tehdessä 5-8 viikkoa (eli punainen neliö). Tavaran toimitus Mandellosta kesti lopulta pari päivää yli neljä viikkoa, joten alkuperäinen maksuvaraus oli nippa nappa ehtinyt raueta. Siksipä Dinseltä ilmoitettiin viime viikon puolella, että toimitus ois hollilla, mutta em. syystä tarttis maksaa uudestaan, ja tavara lähtee heti kun fyffet on fikkarissa. Näin tein, ja tänään paketti sitten tuli kotiovelle asti.
Vihreällä neliöllä merkattujen tuotteiden kohdalla tuo välivaihe jää tietty pois, paitsi jos tilaat monta eri tuotetta ja jotain jääkin yllättäen jiiteehen, ja olet merkannut tilauslomakkeeseen että haluat koko satsin yhdellä kertaa, etkä tipoittain. Siksi kannattaa yleensä ruksata se "saa lähettää erikseen ne mitkä löytyy heti" -täppä tilauslomakkeen loppuosassa.
Kyllä se siitä. Dinse ja TLM on aika huolettomia ostopaikkoja, jahka toivottu kampe vaan löytyy.
-
Eilen tuli lähetysilmoitus ja seurantalinkki. Kohta pääsee asennuspuuhiin :)
mosa
-
Tilannu ainakin 10 lähetystä Dinseltä viimesen kolmen kuukauden aikana kon olen kunnostanut Cali 3:a. Maksanu PayPalla. Erittäin hyvä ja nopea palvelu. Ei takkuilua. Ainoa puute oli että Cali3 on erilaisia kytkinvaijheteita. Tuli hiukan liian pitkä ja jossa kahvapään plommi piti virittää hiukan itse. Osaluettelossa ei ollut vaihtoehtoja joten luulin että vain yhtä vaijeria on olemassa mutta onkin useampia variantteja.
Siis ihan kiitettävä kokemus tuosta firmasta.
Pele