Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: isobreva - Toukokuu 11, 2021, 15:55:07 ip
-
Vein korjauspajajaan Breva v1100, koska vasen
etupyörän laakeri teki tenät. Laakerit oli vaihdettu, mutta ikäväkseen pyörä ei käynnistynyt! Virrat tuli päälle ja ruisku päälle, mutta startista ei mitään!
Tappokytkin mittauksin skulaa. Voiko yksinkertaisuudessaan olla side-standin anturi? Pajalle jäi Guzzi😪
-
Vastaus löytyi virallisesti toimineesta sarakkeesta 😃😂😎
-
Siis sulakkeesta! 😂😎
-
Taannoin oli jutustelua mihin pitää kiinnittää huomiota itsekin. Siis ne, johon huolto ei juuri puutu "tilaamatta".
Sivutuen kytkin on juuri tällainen. Itse löysin joskus Calissa kytkimen kaipaavan pikaisesti tekoja: Suojuskumi oli rikki ja olisi ollut vain ajn kysymys...
Irroitin kytkimen, puhdistin ja käärin itsevulkanoivaan teippiin. Ei se ihan tehdastekoiselta näytä, mutta taatusti toimii pitkään. Tuohonkaan ei mitään erityistyökaluja tai -osaamista tarvi. Ja riittää, kun kurkkaa vuosittain.
Tuosta laakerista... Minulla joskus katkesi matka Rovaniemellä takalaakerin hajoamiseen. Laakeri maksoi ~8€ / kpl. Olen sen jälkeen uusinut laakerit 3 v: välein. Varmuus tässä on halpa - paljon halvempi, kuin hoitaa homma jossain kirkonkylän Essolla... Juttua täällä https://gruppomotoguzzifinlandiary.kuvat.fi/kuvat/GMGF-yleiset/Kerholehdet/2010-2/if2011tammikuu.pdf
-
Jos on ihan tavispyöränlaakerit, niin tuskin siitä haittaa on, että ne vaihtaa 40 000 - 60 000kmn välein.