Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: - Huhtikuu 13, 2007, 16:29:23 ip
-
Tuli vaihtoviikot takarenkaalle, onko kokemuksia Metzeler 880 maratonista, ajelen
yksin, ja pyörä on nevada 750
Sori, tuli sama kysymys tonne yleispalstalle
-
minä vaihtoin itelle juuri kyseisen renkaan omaan floridaan !! minusta ainakin se on hyvä ajettava ja kestävä rengas !! noin neljä vuotta ajoin etellisellä !! :D
-
Hyvä gummi, ei uraherkkä.
-
Mulla edessä ja takana Mezelerin marathon, takana kestää mulla (Cali) n. 20t km sateella tuppaa vähän lipsumaan, ei suinkaan mikään ratarengas, ihan hyvä matkamotoristin rengas :O
-
Samaa mieltä kun edelliset vastaajat että hyvä peruskumi.
Hieman liukas sateella verrattunana pehmeämpiin, mutta kilometrejä kestää sitten ihan huipusti.
Etukumi meni vaihtoon vasta 17.000 ajettua mikä oli ainakin mun ajoissa ennätys.
Aiemmin Misukkaa ja Pirellejä kulutin loppuun puolta pienemmillä matkoilla.
880:set Nevadassani toimii hyvin.
Mikä noissa on kanssa mukavaa, niin rakenne on niin jäykkä, että voi ajaa vaikka tyhjällä kumilla jos sattuu vuotamaan tyhjäksi kun kevyt pyörä.
-
Jäykkä on Metzeler kyllä, pakkaa täristämään.
Nyt laitoin alle Pirelli Angel GT:t, sama firmahan se, mutta vähän pehmeämpi. Kestävyydestä ei osaa vielä sanoa mitään.
-
Samaa mieltä kun edelliset vastaajat että hyvä peruskumi.
Hieman liukas sateella verrattunana pehmeämpiin, mutta kilometrejä kestää sitten ihan huipusti.
Etukumi meni vaihtoon vasta 17.000 ajettua mikä oli ainakin mun ajoissa ennätys.
Aiemmin Misukkaa ja Pirellejä kulutin loppuun puolta pienemmillä matkoilla.
880:set Nevadassani toimii hyvin.
Mikä noissa on kanssa mukavaa, niin rakenne on niin jäykkä, että voi ajaa vaikka tyhjällä kumilla jos sattuu vuotamaan tyhjäksi kun kevyt pyörä.
Taidat ajella aika pienillä paineilla kun noin nopeaa eturenkaat kuluu. Kyllä 880 eturenkaana kestää helposti 30tkm, paras vaihtoväli mulla kalissa on ollut pitkästi yli 40tkm.
-
Noi 3-40tkm on kyllä huikeita lukuja.
Sileäksi en ole ajanut mitään kumia, vaan vaihtanut kun pari milliä kuvioita jäljellä.
Paineita olen pitänyt 2.3 edessä ja takana. Kuski ei paina kuin 63kg. Jos takamatkustaja, niin 2.6 takana.
Mitäs muut Guzzistit laittaa, Caleissa varmaan enemmän kun painoa?
Kai se on kuluminen ajotyylistäkin, tykkään mennä mutkateitä ripeästi.
Mitään täristämistä en ole huomannut Metzeler 880:issä.
Aavistus vatkausta edessä on hitaassa ajossa, huomaa kun irroittaa kädet tangosta.
Lienee pinnoista, pitäisi käyttää jollain säädettävänä, ehdotuksia alan velhoista?
-
2.3 on varmaan hyvä paine rata-ajoon...
Nosta vaan sinne 3 kilon nurkille, takana saa olla enempikin. Paineista on kirjoiteltu monasti, esim http://www.guzziclub.fi/foorumi/index.php?topic=2638.0
-
Jos tykkää liukastella..niin Marathonin vaan alle...itse en kyllä ikinä enää laita.Sateella liukkaat.Sen verran henkikulta kallis että on varaa ajaa Lasertekeilla.Jokainen taaplaa tyylillään...
-
Mikäs kammo Marathoneihin ???
Oothan kyllä sellainen sademangneetti , että sivuvaunun saisit hommata, niin pysyt pystyssä. Ei siinä renkaat auta :D
Marathoneissa saa lentävällä lisää pintaa vielä pari milliä ennekuin kudokset näkyy.
Tosin nyt vaihdan Korealaisen Taiwanilaiseen renkaaseen.
Mr
-
Sademangneetti ...heheh.....
-
Ääni lasertecille. Eka kumi joka ei vaatinut liimapainoja. Mahdollisesti jopa katottu mihin kevein kohta täppä tällätty. Calissa Avon toimi myös ihan ok mutta lopussa 10k jälkeen. Tietysti riippuu aika paljon ajotavasta ja mitä hakee. Muissa pyörissä misukat, conti ja jopa halpis mitas toimineet ihan ok.
-
Ok. Hyvä vikki että painetta lisää. 2.9:ään nostan nyt ja katsotaan mitä tekee ominaisuuksille.
Jos toimii ajossa, niin pidän ja katsotaan mitä käy renkaiden kestävyydelle.
Hyvä kohta kokeilulle kun takana pari tkm ajettu ja edessä uusi Mez 880.
Pidossa teoreettisesti menettänee hieman.
Keskusteluja paineista netissä velloo suuntaan ja toiseen ja selvää lienee vain oma kokemus.