Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: motomatti - Huhtikuu 12, 2007, 10:23:00 ap
-
Kyllä ahtimen ylväs ulvaisu saa mielen autuaaksi kun käynnistin Centauron tälle vuodelle ensi kertaa ulkotiloissa.
Huoltoakin piti hieman tehdä: Jostain syystä etujarruun oli ilmestynyt ilmaa hyvän nesteen joukkoon. Ongelmakin selvitettiin: Oli kuulemma ollut jonkin aikaa talvisäilytyksen yhteydessä kyljellään. Oli sitä eräs siirtänyt ja poikkeuksellisesti pyörän oikealla puolella oleva ns. itsemurhaseisontajalka oli siirtäjän yllättänyt.
Öljyt ok. Jakohihnat pitänee vaihtaa kuluvan vuoden aikana kuten myös etuiskarien öljyt. Renkaat on uudet alla. Kuten myös tulpat rei`issään. Verolientä tankkiin. Lauantaina reissun päälle.
mm
-
Loistavaa. Mihinpäin keula näyttää? meinaatko pitkällekin?
[ omassa näyttää keula kohti RM Heinoa, ensiviikolla.. jos sitä vaikka sen jälkeen itsekin ]
-
Olis Gruppon hallituksen kokous viikonvaihteessa salaisessa kohteessa jossain Pirkanmaalla. Asialistalla 25v-rallin järjestelyt, seuraavan lehden aineisto, pitkäaikaisten aktiivien mahdollinen palkitseminen juhlarallissa, ym.
Eli sinne siis olis matka. Syntynee noin 250 km saunalenkki. Iltasella LCRMC:n tallilla Ylöjärven hyvässä kaupungissa sauna lämmin ja bileet. Siinä huomisen kuvio.
mm
-
Terve Motomatti, tiedät etten tekniikasta tiedä yhtään mitään, kysyn kuitenkin, eihän pyörässä ole autoon verrattavaa jakohihnan ketjua, mikä täytyisi uusia aika-ajoin?
-
Terve Motomatti, tiedät etten tekniikasta tiedä yhtään mitään, kysyn kuitenkin, eihän pyörässä ole autoon verrattavaa jakohihnan ketjua, mikä täytyisi uusia aika-ajoin?
Vastaan tässä MotoMatin puolesta, onhan siinä nokkien hammashihnat mitkä täytyy uusia tietyn kilometrimäärän jälkeen.
Siis Centaurossa
-
Jos Guzzimies tarkottaa Nevadaansa niin siinä ei oo remmejä jokka tarvis uusia määrävälein.
-
Muutamassa Guzzi-mallissa on nokka-akselit sylinterikansissa joiden käyttö on toteutettu hammashihnoin. Kyseessä on alunperin kilpailukäyttöön Amerikassa kehitetty konstruktio joka -90 -luvulla oli kaupallisessa tuotannossa malleissa Daytona ja Centauro. Nykyään kyseistä neliventtiilimoottoria esiintyy enää mallissa MGS-01.
Tyypillisesti Guzzin perusmoottoreissa, kokoluokasta riippumatta, on yksi nokka-akseli sylinteriryhmässä ja työntötangot. Venttiilimäärä voi vaihdella kahdesta neljään per kansi.
mm
-
KIITOS MM VASTUKSESTA JA TIETTY SAIRIOON MYÖS, OLIPA HELPOTUS, TAAS PÄÄSEE
VÄHEMMÄLLÄ