Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: Kahvilakilpuri - Kesäkuu 19, 2020, 07:18:19 ap
-
Terve, otetaas toista Guzzia kans työnalle.
Tulevaisuudessa varmaan häämöttelee V65:n kytkinremontti, vai voisiko olla jotain muuta kyseessä?
Ongelma on sellainen, että nyt on viimeaikoina lyhyeen aikaan mennyt kytkinvaijereita poikki kiitettävä määrä, viime kesänä kaksi tai kolme, tälle vuodelle yksi. Mittarin mukaan ajettu vähän reilu 87tkm.
Kytkin ei ns. normaali ajeluissa luista missään vaiheessa ellei sitä lähde luistattamaan vaikkapa ripeämmässä liikkeelle lähdössä korkeilla kieroksilla, jostain syystä kytkintuntuma on jotenkin huono, ja tuolla uudella vaijerilla kytkimen käyttö tuntuu epämukavalta, siltä että vaijeri napsahtaa poikki hyvinkin pian.
Sen huomioin vaijerissa tehnyt että pussin merkinnöissä oli C-mallin Guzzit, eli lienee jonkunverran pidempi kuin tavallinen, vaijerisäädön joutuu vetämään aikalailla maksimiin, Guzzin kytkimen kanssa ei ole pahemmin tullut pelattua, irroitus tapahtuu kyllä pienellä kahvan liikkeellä vai miten sen sanoisi, irroittaa ajoissa jolloin jää paljon ns. ylimääräistä liikettä kytkinkahvalle kun se tuodaan kiinni kahvatuppiin.
Kytkinkahvasta kun vetelee niin narskuna käy ja tuntee kyllä sen että koville se vaijerille ottaa, ihmetyttää vain se kun ei sittemmin normaaliajossa kytkmen toiminta (irroitus, luistaminen) ole ongelmallinen. Syssymmällä täytynee halkasta ja katsella mitä pitää sisällään, mutta olisi hienoa kuulla ajatuksia ja mietteitä.
Edit: Alapään säätö puuttui kokonaan, lisäsin sinne säädön ja sain kytkinkahvasta tehtävän säädön minimaaliseksi, tuntuma parani huomattavasti eikä pahemmin enää narsku, katotaan kuinka kestää. Siitä huolimatta voitte kertoa miten kytkimen ja siihen vaikuttaneiden komponenttien kuluneisuus alkaa ilmetä