Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: dieselflosse - Huhtikuu 11, 2007, 02:02:58 ap
-
Terve!
Nyt on aika lähellä se hetki, että minustakin tulee guzziukko. Huomenna pitäisi käydä vaihtamassa nykyinen 250 Honra V35 Floridaan...
Kun olen tällainen aikuisella iällä mopoilusta innostunut, niin tuo V35:nen sopii mainiosti menohalujeni kanssa. Tiedän kuitenkin kokemuksesta, että jonain päivänä tulee mieleen upgradata rompetta hieman.
Koska rakentelu on toinen luontoni, niin kyselenkin V35:n ja V50:n teknisiä eroja. Nuo pyörät ovat sinäällään melko samanlaisia, mutta mikä koneessa poikkeaa? V35 on käsittääkseni tehty V50:sestä... Onko homma tehty periaatteella 'pytyt vaihtoon' vai jotain muutakin?
Terveisin
Tero
-
Hei
Tässä osoite, josta löytyy Guzzi manuaaleja ja teknisiä tietoja
http://www.guzzisti.it/officina/manuali/officina/ (http://www.guzzisti.it/officina/manuali/officina/)
Terveisin
V35 C
-
Täältäkin jotakin infoa V30 - V50-malleista.
http://mysite.mweb.co.za/residents/clasqm/guzzi-archive1.html (http://mysite.mweb.co.za/residents/clasqm/guzzi-archive1.html)
http://perso.orange.fr/smalltwins/ (http://perso.orange.fr/smalltwins/)
Ja sitten googlettamalla...
T: Jukka
-
V35:ssä on 66mm poraus ja 50,6mm isku, kun taas V50:ssä 74mm/57. Joten vaihtamalla pienempään isot pytyt saat kasaan superlyhytiskuisen 435cc koneen. Lisäksi kolmevitosen imuventtiili (30,6-30,4mm) on 4 milliä pienempi kuin viissatkussa (34,6-34,4mm). Pakoventtiileissä mitat menee 27,6/30,6mm. Nokka lienee sama molemmissa, tai jopa kaikissa pikkulohkoissa.
Tietenkin myös laatikko on välitetty pienemmässä hieman lyhyemmäksi, perävälitys (1:3875) on molemmissa sama.
Ajatuksena: mitä jos hankkisit V65:n pytyt, kannet (samat kuin V50) ja männät. Sitten lyhennät sylinterit ja kevennät männät V35:n arvoihin. Saisit aika rankasti lyhyt iskuisen ja kierrosherkän 509cc pannun.. Tätä sitten ruokkimaan isoilla kaasareilla ja apuhengittäisi avarilla putkilla ja ja.. NAM :vau: Tämän vielä yhdistäisi lyhyt välitteiseen pikkukoneen lootaan, saisit melkoisen liikennevalolähtijän.
Perhana, joutuuko tässä itse vielä hommaamaan pikkupikkulohkon?
-
Kiitoksia hyvistä vinkeistä. Tuo 435cc-vaihtoehto kuullostaa toteutuskelpoiselta, jonain päivänä...
Pyörä muuten tuli haettua... Ensimmäisenä haasteena on saada peli pysymään käynnissä ja ottamaan kierroksia. Tarkoitukseni oli ajella peli kotiin Hämeenlinnasta, mutta autollahan se oli tuotava :(
Aloitanpa tuosta käynnin palautuksesta oman topiccinsa.
-
Tervetuloa joukkoon Tero,
Toivottavasti suhteestanne tulee monia kilometrejä kestävä :)
T: Kimmo
-
Kimmo kirjoitti:
Tervetuloa joukkoon Tero,
Toivottavasti suhteestanne tulee monia kilometrejä kestävä :)
T: Kimmo
Kiitos, kiitos! Kyllä olen tästä ajetellut vähän pidempikestoista suhdetta kuin tuo harjoitteluhondan vuosi.
Mutta katsotaan, kunhan saamme nämä alkumurheet pois ja ne kimppakilometrit alulle.
Tero
-
Terve!
Nostetaanpa hieman kesän kunniaksi tätä vanhaa aihetta. Kun tuo kehnohko tyhjäkäyntikin näyttää olevan tuon V35:n ominaisuus, niin spekulooraanpa taas vähän.
Mitä olen korjaamokäsikirjaa tutkinut, niin Floridan V35 ja V50:nen ovat rungoltaan ja jarruiltaan sama pyörä. Eli, koko koneen swappaaminen onnistuisi siltä osin ihan ilman ongelmia. 65:ssa on käsittääkseni sitten pieniä eroja...
Jos sattuisin jostain löytämään sopivan V50-paketin (saapi tarjota, vaikka tili onkin juuri tällä hetkellä melkein tyhjä :vau:), niin tuon homman voisi tehdäkin. Mahtaako tuon V35:n sytkäsysteemi käydä suoraan? Ajattelen vain, jos mahdollisesti tarjolle tulevassa 50:ssä ei ole kärjetöntä sytkää... Sen voisi säilyttää tuosta nykytekniikasta, jos vain soveltuu.
Muistanko oikein, jos väitän 35:ssa ja 50:ssä olevan saman perän? Pieni välityksen ero on tehty laatikossa?
Tästähän tämä taas käynnistyy...
Terveisin
Tero
-
Minulla ei ole oman 35:ni kanssa tuollaisia kokemuksia pyörän tyhjäkäynnin suhteen. Itseasiassa se paukuttaa tyhjäkäyntiä erittäinkin hyvin ja tasaisesti.
Joskus jos kylmällä koneella joutuu pysähtymään vaikkapa liikennevaloihin voi joutua hieman avittamaan kaasulla, mutta koneen lämmettyä ei tarvitse tehdä muuta kuin odottaa valojen vaihtumista.
Pyörälle ei ole tehty mitään erityistä. Säädöt kohdalleen ja kaasareiden synkkaus on riittänyt.
Aiemmin ko. laite kylläkin kulutti repullisen kaasareiden kumikurkkuja ja aina kun jompikumpi kurkku murtui niin käynti tietysti oli mitä sattui. Tämä vika korjaantui kun tilalle vaihdettiin pari vuotta sitten vahvemmasta kumiseoksesta tehdyt kurkut.
-
Kyösti V35 II kirjoitti:
Minulla ei ole oman 35:ni kanssa tuollaisia kokemuksia pyörän tyhjäkäynnin suhteen. Itseasiassa se paukuttaa tyhjäkäyntiä erittäinkin hyvin ja tasaisesti.
Ilmeisesti juuri tuo Florida on tuollainen murheenkryyni tyhjäkäyntinsä osalta. Käsittääkseni kone on omanlaisensa (V35II mäntä x syl. halk. 66 x 50.6 mm vs. Florida 74 x 40,6)
Kyllähän tuon Floridan maahantuojan suutinsuurennusvinkillä saa käymään hyvää tyhjäkäyntiä, mutta tuolloin kylmäkäynnistys takkuaa. Isommalla suuttimella joutuu kääntämään seosruuvin melkein kiinni (1/4 - 1/2 kierrosta sulkiasennosta on paras tyhjäkäynti).
Orkkissuuttimella olen päässyt sellaiseen kohtuulliseen kompromissiin. Vehjes lähtee pitkähköllä sahaamisella käyntiin kylmänä ja käy kohtuullista tyhjäkäyntiä kuumana (seosruuvi 7/8 auki).
Kylmäkäynnistys olisi varmaan parhaimmillaan seosruuvin ollessa yli kierroksen auki, mutta tuolloin tyhjäkäynti menee aivan liian paksuksi...
Tuon seosruuvi kontra suutinkokosuhteen, kun ymmärtäisi...:vau: