Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: lounliraider - Toukokuu 15, 2020, 13:20:49 ip
-
Mitenkähän vaikeaksi/kalliiksi menisi välitysten optimointi vaunukäytössä? Kyseessä on Cali 1100 i + iso vaunu, ja "ongelma " on se, että satasen vauhdissa kierrokset ovat päälle neljän tuhannen ja 120 on jo aikamoista huutoa. Jos pelkän perävälityksen vaihtaa pidemmäksi, niin jo ennestään pitkä ykkönen muodostuu ongelmaksi. Onko Guzzien laatikoissa ylipäänsä välityksissä suuria eroja?
-
En nyt tiedä varsinaista vastausta antaa, mutta muussa yhteydessä juuri eräässä keskustelussa tuli vastaan Motomatin blogi, missä tuollainen vaihdelaskuri. Tällä sivulla esim. Cali Stonen välitykset, oman Jackalini teknisissä tiedoissa samat. Jos haluaa tehdä jotain vertailuja ja laskea siten vaikka tuolla laskurilla kierroksia tietyllä nopeudella ja vaihteella.
http://www.motomatti.fi/2016/11/valityssuhteen-laskentataulu.html (http://www.motomatti.fi/2016/11/valityssuhteen-laskentataulu.html)
-
Onko Guzzien laatikoissa ylipäänsä välityksissä suuria eroja?
Tuolta löytyy välitykset vanhasta V7:stä V11:sta asti:
http://www.thisoldtractor.com/guzzitech.dk/excel/guzzigear.xls (http://www.thisoldtractor.com/guzzitech.dk/excel/guzzigear.xls)
Motomatilta saanet vastauksen optimoinnin helppouteen/vaikeuteen/hintaan?
Tyhjäpainoltaan 380kg:sen JZR:n laatikossa samat välitykset kuin mainitussa 1100 Cali i:ssä ja perässä 7/33 - toimii ok, ei tarvi hitaassakaan ajossa paljon kytkimellä luistatella.
T,
Jukka
-
Tuo oli hyvä taulukko, kiitoksia. Jos tulkitsin oikein, niin V11:n laatikko voisi välitysten puolesta auttaa asiaa sopivan peräruuvin kanssa, mutta kyllähän siinä kulupuoli olisi melkomoinen.
-
..runkokin menisi vaihtoon laatikon mukana -eivät käy yksiin-
-KG-
-
Joo... se voi olla, että joku päivä on vähän erilainen, rivakampi vaunupeli, ja veturina V11 tai vaikka Griso. Suunnitelmat ovat käynnissä...