Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: italosound - Maaliskuu 29, 2020, 21:03:55 ip
-
Moi
Olisiko kenelläkään jakaa hyväksi koettua käyrää lemppariin? Ei viitsisi suoraan apinoida kärkivehkeen käyrää koska se on kuitenkin luotu keskipakosäätäjän ehdoilla.
MN
-
Jos aiot käyttää Ignitechissä vain käyrää jätät laitteen ominaisuudet hyödyntämättä. Eli sama asia kuin kärkisytkällä keskipakoennakko.
Parempi olisi käyttää koko ennakkokartan alaa ja tehdä kaikille tehoasetuksille omat "käyränsä" eli koko taulu tulisi käyttöön.
Itselläni on useita Ignitechin "karttoja" mutta vain ahdettuihin pyöriin. Eivät siis toimi vaparissa.
Mutta ota mallia, jos haluat vain yhden käyrän, muiden sytkävalmistajien laitteista. Niistä minäkin aloitin.
Tässä on karkeita (vähän bittejä) Cali3-käppyröitä noin alkuun pääsemiseksi: http://www.motomatti.fi/2014/12/saaksjarvi-trike-digitaalinen-sytytys.html
Tässä muiden valmistajien käyriä: https://3.bp.blogspot.com/-sNnuH6zqzfI/TuYx1u2bZlI/AAAAAAAAA2A/0uJ_fUowVyk/s640/15102009840a.jpg
Johonkin tämännäköiseen kuitenkin pyrit?:
https://3.bp.blogspot.com/-cU3T4a8opbw/TuXXmjSbCBI/AAAAAAAAA1Q/UC6T4DlgBqc/s640/IMG_4720.JPG
Monenkos bitin laite sinulla on?
-
Kopsaa vaan se alkuperäinen sytkäkäyrä. Voit leijkkä miten paljon haluat, mutta todellinen hyöty jää varsin vähäiseksi.
-
Kaasarivehkeessäkin saisi vielä paremman, kun saisi kaasun asennon vaikuttamaan karttaan.
-
Kaasunasentopotentiometri on ehkä juuri helpoin ratkaisu elektronisen sytytyksen optimointiin.
Itse tein kaasutinmalliin tämän ratkaisun. Tässä vielä protoasteella mutta periaate selviää: https://1.bp.blogspot.com/-et3Y55YOdLg/VKrAnspPM5I/AAAAAAAALtw/GkXYhFBeywM/s1600/S_Trike_kaasutinmuutos_proto_koottuna_ulkosivu.jpg
Olikohan tuon anturin hinta Motonetissä jotain 45€.
Toinen sytkän laajempaan säätöön on alipainesäätö. Siinä laitetaan sähköpneumaattinen anturi ohjaamaan sytytystä. Monissa pikkulohkomalleissa joissa oli vielä kaasuttimet oli kyseinen anturi. Käytetään hyväksi imukanavan painetta kaasuttimen ja imuventtiilin välillä.
-
Moi
Laitetaan nyt ensin ihan perusjuttu, että saadaan laite tulille ja pääsee vähän testaamaan. Pyörä ei ole minulla koskaan ollut ajossa. Olen tehnyt siihen pikku hiljaa perushuoltoa ja jos pyörä vaikuttaa toimivalta, niin sitten voidaan ruveta hifistelemään. Laverdassa minulla on map ja kaasunasennontunnistin. Kiitos vinkeistä.
MN