Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: MarkkuEVP - Helmikuu 04, 2020, 21:12:12 ip
-
Sattui tällainen järkeväntuntuinen video silmiin : https://www.youtube.com/watch?v=hEZeR9E3JyY&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1jSEpGv9qVA8lYE4NmUR9pfUMQn5-mMW6wVJaIJFDpEdfUQoPQBCULQ68
Mr
-
Tuo onkin hieman kevyempi mopo, kuin kustomit, joihin noita enemmän laitellaan. Myös kuvaus ajokäyttäytymisestä kuulostaa juuri siltä.
-
Niin, en kyllä itsekään tuohon pyörään laittaisi auton kumia.
Itse käytän auton rengasta customissa takana ja moni tuttukin käyttää. Tuohon videoon nähden aivan eri tavalla.
Ei nouse tuolla tavalla kulmalleen kallistaessa vaan kulutuspinta mukautuu tietä myöden varsin laajasti rippuen kallistuksen syvyydestä. Yleensä ainakin puolen kulutuspinnan leveydeltä.
Taitaa olla pojalla jäykkäliepeinen kumi asennettuna tai kauhea paine.
On vain löydettävä oikea paine kullekin renkaalle ja kuormalle. Se selviää kokeilemalla. Omassa käytössä 2,3 - 2,8 bar on ollut paineena kuormituksen mukaan. Yleensä 2,5 bar tietämillä. Koko on 205/55R16. Valmistusmaa Indonesia.
Alkuperäistyyppinen rengas maksaa noin 300€ +asennus. Kestää vähän toista kesää jos nätisti ajaa. On lisäksi liukkaampi.
Itselläni meni edellinen auton rengas vaihtoon ennenaikaisesti koska siihen tuli reikä. Pintaa olisi vielä ollut mutta kun uusi maksaa muutaman kympin niin meni uuden asennus samoilla vaivoilla. Tällä kertaa vaihdon teki jo rengasliike. Edellisellä kerralla kieltäytyivät.
Vähintään kaksi - kolme kesää minun ajoillani pärjäilee oikein hyvin. Nykyinen pehmeäkylkinen rengas on ollut vasta vajaan kesän.
-
Tuollahan ei varmaan poluille poiketa. Tuo ns. oikaisuominaisuus vaan pitää ottaa ajoissa huomioon. Kantavuus ja kestävyys parhaita ominaisuuksia.
MR