Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: kasle - Marraskuu 03, 2019, 18:45:07 ip
-
Pohdin tuossa, kun en otsikon pyörän takapuolikohtaisesti tunne, että saakohan Grisosta/Brevasta käypäsen All Road kamppeen, tosin enemmäkin makkaran paistoon kuin Päijänteen ympäri, kun Stelvio-osasto on köyhälle vielä vähän hintava... nuo olisi vaan hintaluokaltaan kohtuullisen kohdillaan.
-
1200 sportti meni ainakin normaalilla soratiellä ihan ok eli sen mitä katurengas antaa myöten ja brevahan on käytännössä sama pyörä eri palikoilla ettäpä miksipäs ei.
-
Työntötankokoneella oleva 1100 Breva on erinomaisen vankka käyttöpyörä. Oma kokemus, tosin, rajoittui hieman alle 100.000 km matkaan. Tuskin 1200 Brevakaan on huonompi. Väittäisin että tämä osasto on ajettavuudeltaan ja käyttöominaisuuksiltaan varsin hyvä valinta. Omalta kohdalta totesin että onpa tylsä ja yllätyksetön pyörämalli jolla pääsi vähällä kulutuksella pitkiä matkoja ketterästi ja rivakasti. Ihan kuin olisi Hondan ostanut. Kaikki pelaa, ajettavuus erinomaisesti kohdallaan ja muutkin ominaisuudet ok. Paitsi, jos molempien kyytiläisten massa ylittää 200 kg on alkuperäinen takajoustintuki liian löysä mutta ei vaimennukseltaan vaan kantavuudeltaan. Jämäkämpiä jousia oli tarjolla ainakin aikoinaan.
Vanhemmissa malleissa kannattaa kiinnittää huomiota takajousituksen niveliin, ohjauslaakereihin ja yleisesti eräiden kumiosien kestävyyteen huohotusjärjestelmässä.
Jos 1100/1200 työntötanko-Brevasta haluaa lisää tietoa voi olla meikäläiseen yhteydessä.
Mainittujen ominaisuuksien vuoksi, hajuton, mauton ja "tehoton" ei pyörää arvosteta enää kovin suuresti. Pyörä on kuitenkin ominaisuuksiensa summa. Tehosta voi sitten kukin hankkia mielipiteensä. Itsellenikin se selvisi vasta kun ajettiin kaverien kanssa hieman ripeämmin...
-
Teippiä, tarraa ja karkeampaa rengaskuviota...
(https://4.bp.blogspot.com/-juCAsPJi3KI/V1K5TeWSaoI/AAAAAAACXdc/c_s7ZjvNpf01fISCJdqOTzxft42fbsQ6QCLcB/s640/griso%2Bscrambler%2B-006.JPG)
(https://kickstart.bikeexif.com/wp-content/uploads/2014/06/guzzi-nevada-625x416.jpg)
(https://static.designboom.com/wp-content/uploads/2015/06/veniercustomsdesignboom02.jpg)
Keveys olisi pikkulohkoisen (esim Breva 750) etu jos maasto on pehmeää.
Isollakin pärjää kovalla alustalla ja jousitus riittää vielä hölkkävauhdin Off-Roadiin.
-
Ja korkeampaa tankoa. Vakio Grison tanko on liian matalalla sorahommiin.
-
No jopas.... hyvän näköistä pyörää :-)