Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: motomatti - Elokuu 04, 2019, 19:47:48 ip
-
Tapahtui hitaassa nopeudessa.
Siksi kulumat ja vauriot olivat lieviä. Myös matkustaneilla. Mustelmia ja pikku venähdyksiä hoidettiin Buranalla ja Voltarenilla muutaman päivän ajan. Osa henkilövammoista saattoi syntyä pyörän pystyyn nostamisesta. Matka viivästyi yhdellä vuorokaudella. Tosin siihenkin oli varauduttu kolmella vrk:lla joten mitään kiirettä ei ilmennyt.
Kaatuminen lähinnä vaurioitti pyörässä niitä kohtia jotka ovat tarkoitettu vaurioitumaan. Muita kohtia olen jo korjaillut tai yrittänyt korjata. Kaikki ei ole onnistunut vaan takaiskuja on tullut.
http://www.motomatti.fi/2019/08/california-1400-gts-kaatumisen.html
-
Onneksi kävi hitaassa nopeudessa ja ilmeisesti ei isompien musien ojan puoleen.
Silti hämmästyttää että esim kaatumaraudat kesti vääntymättä, on sen verran massaa kuitenkin.
Mitäs turmatutkinta kertoo varsinaisesta syystä suistumiseen?
-
Onneksi kävi hitaassa nopeudessa ja ilmeisesti isompien musien ojan puoleen.
Silti hämmästyttää että esim kaatumaraudat kesti vääntymättä, on sen verran massaa kuitenkin.
Mitäs turmatutkinta kertoo varsinaisesta syystä suistumiseen?
Väistö liian reunaan. Kellahti ojaan.
Kaatumaraudat ovat omaa valmistettani.
-
Tuli tuosta teidän bloki-kirjoituksesta mieleen, että mitä tuommoiseen pleksiin kannaattaa viimeiseksi pinnaksi laittaa?
Ajovaloumpiota on tullut hankailtua ja niissä valmissarjoissa on jotain UV-tököttiä tira mukana, mutta ei oikein huvittaisi koko pakettia ostaa sen pikkupullon takia.
-
Pleksin olen pessyt kerran vuoteen hyvin ja laittanut kovavahan pintaan. Lika ei tartu kovin helposti ja lähtee miedolla pesuaineella. 1400:n iso pleksi on pinnoitettu. Huomasin kun ryhdyin poistamaan syvää naarmua. Kannattaa siis täyttää naarmut vahalla ensi tilassa ennen kuin lika pesii naarmuun. Hieman sama juttu kuin jos auton tuulilasiin tulee kiveniskemä on se peitettävä heti että sen voi korjauttaa myöhemmin lähes näkymättömiin.
-
Katsoin TLM alkuperäisosie kohdalta 1400.
Siellä oli useampiakin malleja.
-
Kiitos vinkistä. Tuolta en olekaan osannut etsiä ennen.
Jokin niistä voi olla sopiva.
Mutta TLM hinta on törkyinen kun omani maksoi kiinnityssarjansa kanssa uutena vain hieman yli satasen RMHeinolla jokunen vuosi sitten. Pitänee talvella kysellä Bike&Boat Worldistä paljonko heillä maksaa. Voi niitä ajan kanssa tulla myös Stein Dinsellekin.
-
Niin tyhmältä kuin kuulostaakin, niin Pledillä on tavallinen lattiakiillokeaine, joka saa pleksin naarmut piiloon ja kirkastaa pinnan uudenveroiseksi. Ei muistaakseni ole edes vesiliukoinen, niin kestänee tuossakin.
-
Tlm:n hinnat ovat yleensä pöljän kovia. Viimeistään kun laskee kulut päälle.
-
Niin tyhmältä kuin kuulostaakin, niin Pledillä on tavallinen lattiakiillokeaine, joka saa pleksin naarmut piiloon ja kirkastaa pinnan uudenveroiseksi. Ei muistaakseni ole edes vesiliukoinen, niin kestänee tuossakin.
Jaa tää vai: https://www.kodinterra.fi/fi/terra/pledge-500ml-parkettivaha-lattiavaha
-
Ilmeisesti tätä suositellaan. Ja tosiaan Pledge, jäi vähän vajaaksi aiempi :-[