Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum

Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: - Maaliskuu 13, 2007, 15:33:33 ip

Otsikko: laatikon ensiö vai joku muu ratas?
Kirjoitti: - Maaliskuu 13, 2007, 15:33:33 ip
Veljet, miksi tuntuu, et usein nimenomaan Nevadassa aika usein jo pienillä km-määrillä toi rataspaketti menee uusiks, onko syynä pieni nopeus/iso vaihde vai joku muu syy???
Otsikko: laatikon ensiö vai joku muu ratas?
Kirjoitti: - Maaliskuu 13, 2007, 16:37:33 ip
Terve!

Sanokaas kokeneet. Mulle maahantuoja ilmoitti heti kun Californian sain, että älä sitten aja liian isolla vaihteella. Myönnän, että vaihdoin helpolla viime syksynä aina isoa päälle vaikka vois luukuttaa ja pitää rundeja ylhäällä.

Tämä asennevaikeus ei ole mulla Sportissa kun kierrättäminen on sille luontevaa. Mutta Californialla ajan liian laiskasti.

Olisiko juuri tämä "iso vaihde"?

-Lexa-
http://web.mac.com/lexasgarage
Otsikko: laatikon ensiö vai joku muu ratas?
Kirjoitti: - Maaliskuu 14, 2007, 04:41:00 ap
Hei!

Soittelin tuosta oman Nevadan ääntelystä Piikkiöön syksyllä.... annoin itselleni kertoa, että jossain sarjassa hammaspyöriä on ollut pintakäsittelyssä jotain häikkää... olis pitänny kuulemma takuuaikana hoitaa kuntoon... Nyt ei voi mitään... paitsi Euroopanunionin hyväksymällä valuutalla.

Niin tietysti, mutta kun ei toi vielä silloin asunut meidän tallissa... Ulina oli jo tuon ostaessani ja silloin kilometrejä takana vasta 12000. On pahentunut kyllä mukasti viimekesän aikana... ehkä siis ensi syksynä vaihteisto auki... ja kuntoon. Nyt vaan Ear kauppaan ;)

 

 

 

 

 
Otsikko: laatikon ensiö vai joku muu ratas?
Kirjoitti: Jallu - Maaliskuu 14, 2007, 06:28:10 ap
Edellisessä Calissa, vm -95, hajosi kardaanin laakeri. Oma moka kun alppisyherössä en viitsinyt renkuttaa ykkösen ja kakkosen väliä vaan runttasin kakkosella koko ajan. Ja muutenkin kierrokset liian pienellä.   Ovat jotkut kuulemma saaneet vaihdeaskin sököksi samalla tavalla. Uusi nivel/laakeripaketti asennettuna 400 euroa vuonna 2004.  :(Nykyään jaksan kummasti käyttää vaihteita ja alle 3000 ei kierrokset pääse yksin ajaessa ja kaks päällä >3500.
Otsikko: laatikon ensiö vai joku muu ratas?
Kirjoitti: - Maaliskuu 14, 2007, 12:14:47 ip
VELJET, KUN MULLE VIIME KEVÄÄNÄ, SIIS -06, VAIHDETTIIN KYTKIN JNE, SIINÄ YHTEYDESSÄ EN VAIHTANUT RATASPAKETTIA, VAAN AMMATTIMIES  VETÄSI BLÄCKDECCERILLÄ PAHIMMAT SÄRMÄT POIS, JA SANO SIINÄ YHTEYDESSÄ

" JA KIERROKSET EI SITTEN ALLE 3000" JA OLEN TOTELLUT
Otsikko: laatikon ensiö vai joku muu ratas?
Kirjoitti: Guzzipeikko - Maaliskuu 14, 2007, 13:44:58 ip
Jyri kirjoitti:
Lainaus
Hei!

Soittelin tuosta oman Nevadan ääntelystä Piikkiöön syksyllä.... annoin itselleni kertoa, että jossain sarjassa hammaspyöriä on ollut pintakäsittelyssä jotain häikkää... olis pitänny kuulemma takuuaikana hoitaa kuntoon... Nyt ei voi mitään... paitsi Euroopanunionin hyväksymällä valuutalla.
Lainaus
Voin kuvitella että suomessa on firmoja jotka kuvittelevat että tuotevastuu ei koske heidän edustamiaan tuotteita. Kuluttaja-asiamies voi toki olla ihan toista mieltä, varsinkin jos ihan ovat siellä firmassa myöntäneet että pintakäsittelyssä on jotain häikkää. Minä kyllä koittaisin ensin euroopanunionin hyväksymiä tuotevastuulakkeja, joitain ongelmia on kyllä jouduttu hoitamaan valuutallakin.
Lainaus
Pekka