Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: italosound - Maaliskuu 04, 2019, 23:31:21 ip
-
Moro
Toinen etuiskari vuosi kuin seula ja tarkoitus oli uusia stefat. Pesun jälkeen paljastui ikävä yllätys ja todennäköinen syy vuotoon, urat on pitkät ja melko syvät. Taitaa olla korjaamatkin paikka. ;D
-
Ohhoh! No ei tuosta kyllä oikein hyvää saa. Jotkut ovat itse liukuputkia täyttäneet epoksilla, mutta saattaa olla aavistuksen haastava tehdä samaa temppua alaputkiin.
-
Harmittava takaisku mutta ei kai tuo ole kuitenkaan täysin korjaamaton paikka? Ainakin itse yrittäisin löytää ratkaisun.. samalla kun etsisin uutta tai käytettyä ehjää.
-
Kuvasta ei taida näkyä ihan kaikki vauriot.
Mikäli pystynaarmujen välissä on myös naarmuuntumatonta aluetta ei välykset ole karanneet siltä osin minnekään. Toki jämptiä liukupintaa ei ole enää 100% mutta jos sitä on vielä vaikka 40% naarmuisella alueella niin ei sisäputki siinä lonksu.
Huomattavasti vähemmän naarmuisia alaputkia olen hoonannut sileiksi ja saanut aikaiseksi vielä toimivan keulan.
Yleensähän se on sisäputki mistä lähtee pinnoite ja se aiheuttaa ulkoputkeen naarmuuntuneen alueen. SD:ltä tilaamani sisäputket ovat olleet sen verran paksuja että eivät muutenkaan ole mahtuneet ulkoputken sisään vaan olen joutunut hieman hoonilla työstämään alaputkia väljemmiksi. Hoonaamista kannattaa ennen aloitusta hieman miettiä ettei tee ulkoputkesta kartiota tai tynnyrimäistä.
-
Hoonaamisessa on myös se vaara, että tulee väljä. Vaikka saisikin korkeat purseet matalaksi, niin materiaalia sieltä poistuu myös mistä ei tahdo.
-
Hoonaamisessa on myös se vaara, että tulee väljä. Vaikka saisikin korkeat purseet matalaksi, niin materiaalia sieltä poistuu myös mistä ei tahdo.
Sellainen vaara on mutta jos putki on tuon näköinen niin ei paljon maksa jos hieman kokeilee. Riippuu myös hoonista. Ehkä ei kannata käyttää pallo- tai jousihoonia vaan mittaansa säädettyä hoonia. Jälkimmäisellä on vaikea tehdä isoa reikää. Tosin soikean silläkin saa jos ei ole opetellut sitä käyttämään. Tuossa nyt ei ole paljonkaan hävittävää jos kokeilee ennen metallinkeräykseen toimittamista.
Tässä keulatyypissä kun ei ole laakereita niin alaputki toimii koko matkaltaan, mitä sisäputki siinä liikkuu, laakerina. Eli jos kuluma on vain lyhyen matkaa yläpäässä niin loppuosa voi olla vielä sallitun rajoissa.
Kuten aiemmin mainitsin niin Stein Dinseltä ostamani LM2:n sisäputket, noin 60€/kpl olivat hiukan tiukahkot joten se jo aiheutti hoonaamistarpeen.
Silloin tällöin näkee Guzzeissa sinistyneen keulan sisäputken. Kertoo liian tiukasta sovituksesta ja/tai voitelun puutteesta.
-
Hoonaamisessa on myös se vaara, että tulee väljä. Vaikka saisikin korkeat purseet matalaksi, niin materiaalia sieltä poistuu myös mistä ei tahdo.
Sellainen vaara on mutta jos putki on tuon näköinen niin ei paljon maksa jos hieman kokeilee.
Tämäpä tämä.
-
Mikäli haluat, niin voin täällä Italiassa tiedustella ko. osan saatavuutta / laittaa hakua päälle.
Tarvittaessa laita privan puolella minulle infoa, jonka puitteissa toimia.
T,
Jukka
-
Kiitos tarjouksesta, mutta sain koholla olevat kohdat hyvin pois ja kokeilen tällä ensi kesän. Täytyy tsekata tuttujen tallit ensin ja syksyllä on tarkoitus lähteä Milanoon markkinoille. Saatan olla myöhemmin yhteyksissä.
Vaimennin osat pitää ostaa uudet, orkkikset on ihan henkettömät. Fac tai jotain sinne päin näyttää olevan kohtuuhintainen, onko huono valinta?
MN
-
Näitäkö meinasit: https://www.stein-dinse.biz/product_info.php?language=sc&products_id=995
-
LM1:ssä Fac toimii.
ATF:n kaveriksi kannattaa laittaa "lusikallinen" X-1R:ää - herkistää / parantaa keulan toimintaa oleellisesti!
T,
Jukka
-
Moro
Juuri noita Fac:keja tarkoitin. Sopiiko ne heittämällä vanhojen orkkis patruunoiden tilalle vai pitääkö hommata jotain härpäkkeitä väliin?
MN
-
LM1:een kyllä ja sopii myös sinun pyörääsi. Oletuksella, että sinulla on LM2:n alkuperäisen keula.
T,
Jukka
-
Näissä Fac:eissa näkyy olevan venttiilit joista voi säätää. Mutta sitä en nyt muista missä rajoissa sitä painetta sai säätää? Kun on itselläni ollut kahdenlaisia: toisiin sai laittaa omalla pikkupumpullaan painetta vain hieman ja toiseen malliin piti laittaa huoltoaseman mittarilla ihan reilusti. Molemmissa samanlainen venttiili eli tavallinen renkaantäyttöventtiili.
-
Tilavuus noissa on niin pieni, että oli kumpi hyvänsä, niin paras laite täyttöön on maastopyörän (iskari?) pumppu. Saa tarkkaan paineen ja suutin ei sihahda irroittaessa.
-
Juu, pumput on olemassa. Paineista vaan olen kiinnostunut.
-
Sellaisessa pumpussa on mittari..
-
Tiedoksi: Tuollaiset, www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/moto-guzzi-le-mans-1-2-1000-sp-u-a-tauchrohre/1073875817-306-2449 (http://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/moto-guzzi-le-mans-1-2-1000-sp-u-a-tauchrohre/1073875817-306-2449), sattuivat silmään.
Saksalaisten Tori.fi:stä olen tehnyt useita hyviä löytöjä. Pyyntihintoja ei kannata säikähtää - s-postikeskustelussa hinnat ovat tippuneet kohilleen.
T,
Jukka