Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: cerdo - Maaliskuu 03, 2019, 19:33:55 ip
-
Se on moro taas.
Hieno ajelu paiva ,kevatta pikkuhiljaa.
Ongelma kaasukahvan kaytto,kun lisaat kaasua,ensimainen milli vaantoa,ei tapahdu mitaan,mutta heti sen jalkeen kova kierrosten lisaantyminen,mika aiheuttaa sen ,etta loysaat kahvaa jolloin tiukka moottori jarrutus.
Tasta ketjureaktiosta johtuen kaksipaalla kaupunki ajossa tosi nykivaa menoa.
Onko tassa ruiskun ohjaimena potikka kuten nyky autoissa,vai mekaaninen saato
Korjautusko vika kaasuvaijerin saadolla,valykset pois ottamalla?
Terv.-cerdo-
-
Mekaaninen, säätää kaasuläppää.
-
Katso ensin onko kaasuvaijerit sijoillaan oikeassa urassaan vasemman läppärungon tietämillä.
Jos epäilet kaasunasennon tunnistinta niin lataa tietokoneellesi GuzziDiag ja hommaa asianmukaiset välikaapelit. Voi itse tutkia onko jossain harmia ja mitä vikalogi kertoo. Pyörässä on itsediagnostiikka.
Kaasuläpän asennontunnistin, TPS, on tyyppiä PF1C. Maksaa noin 70€. Vaihdon voi tehdä itsekin. Sijaitsee vasemman läppärungon päällä. Kiinni kahdella ruuvilla.
Tietysti voi olla vaijerien tietämin jotain mekaanistakin vikaa.
-
Vaijeri oli tosi loysalla,kiristin valykset pois, en viela kayny kokeilemassa,mutta luultavasti auttaa asiaan paljonkin.
1-vaihde sais olla pienempi,kun on naita vuorenrinne kylia,niin ylamakeen lahdettaessa kaksipaalla joutuu kytkin lujille.