Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: italosound - Tammikuu 31, 2019, 18:25:15 ip
-
Moro
Huohottimen asennus ja sijainti näyttää jotenkin omatekemältä viritykseltä kun vertaa sitä varaosakirjan kuvaan. kirjastakaan ei ikävä kyllä selviä oikea sijanti. Venttiileitä näyttäisi myös puuttuvan, löytyisikö mistään kuvaa miten tämä pönttö ja letkutukset kuuluisi olla. Se on suurin piirtein selvillä mihin letkut liitetään, mutta missä tämän oikea paikka on rungossa ja letkujen reititys.
MN
-
Saattaa tulla pitkä vastaus.
Sulla on oikein hyvä varaosakuva osien järjestyksestä ja letkujen kulusta.
Tässä runkomallissa ei huohotusta ole vielä rakennettu rungon sisään vaan käytetään erillistä huohotinkoteloa.
Rasia on perua aiemmista malleista. Tuollainen se on. 850 GT:ssä oli suunnilleen samanlainen kotelo mutta sen venttiili oli kotelossa sisällä.
Tässä on kuulaventtiili joka on kampikammion huohotinputken, 42, yläpäähän upotettu. Osa 46, jos oikein tulkitsin. Se on oltava tallessa ja kunnossa. Muuten ei homma toimi. Siinä kaasu virtaa vain yhteen suuntaan. Ylöspäin.
Kotelosta lähtee huohotuskaasun poistoletku kannakkeeseen 45. Pyörässäsi letku on liian pehmoista laatua. Vaihda jämäkämpi ettei mene luttuun. Kannake on vaihteiston alla.
Huohotinkotelon pohjasta lähtee pienempi putki joka liittyy lyhyellä kumiletkulla öljyn paluuputkeen 37.
Letkut 29 ja 28 menevät venttiilikoppiin joista kulkee huohotuskaasu huohotuskoteloon.
Kotelo on kiinni pääasiassa noiden kahden pohjasta lähtevän letkunpätkän varassa. Kannattaa laittaa jämäkkää letkua.
Suomenkielisessä omistajan käsikirjassa on ohjeet tämä laitteen huoltoon. Se otetaan irti kerran ennen ajokautta ja huuhdellaan, ohjeen mukaan, bensiinillä. Seisoessa sinne pyrkii kymälima kertymään ja kuivamaan liimamaiseksi. Venttiili tarkastetaan samalla kuten kaikkie letkujen läpivirtaus.
Kerran on mennyt itsellä tuo venttiili tukkoon ja silloin pullahti kampiakselin takapään tiiviste pois. Öljyt tulivat kytkimeen ja matkanteko katkesi. Toki laitoin tiivisteen takaisin levähdyspaikalla. Piti vaihteisto kytkin, ja vauhtipyörä irrottaa ja yllättävän monta muutakin osaa. Tosin se tapahtui 850 GT:llä Lievestuoreella. Opinpa pesemään huohotuskotelon säännöllisesti.
-
Mullakin opetellessa pullautti pikkulohkosta nokka-akselin stefan ulos. Pikkulohkossa on aika samanlainen systeemi. Nyt tosin avarampi.
-
LM1:n kokemuksella alkuperäinen öljyneroitin ("huohotinkotelo") huollettuna tai uusittunakaan ei toimi, mikäli käyttää reilummin kierroksia.
Öljy ei kerkiä palautumaan tarpeeksi nopeasti vaan alkaa tulla ulos poistoletkustasta liian pienen tilavuuden vuoksi.
Kannattaa hommata ja asentaa tämä: https://hmb-guzzi.de/Oil-separator-Agostini-LM-1-T3-1000-SP-etc (https://hmb-guzzi.de/Oil-separator-Agostini-LM-1-T3-1000-SP-etc).
T,
Jukka
-
Arvasinkin että tulee vastaus aiheesta kokeneemmalta.
Saattaa huohotin riittää ihan uudessa ja tiiviissä moottorissa niukin naukin.
Kun kone hiukan kulahtaa ja tulee ohipuhallusta niin ei sitten kovin hyvin riitäkään.
Tosin suurin osa ei asiaa edes huomaa koska eivät koskaan käytä korkeita kierroksia tai käyttö on vain hetkellistä.
Oletin tosin että on kyse entisöinnistä eikä aktiiviseen käyttöön tarkoitetusta saati ratakäyttöpyörästä.
Mutta tuskin tuo Agostinin kotelokaan museoleiman saantia estä.
Omaan T3:seen tein lasikuidusta litran tilavuuksisen huohotinkammion. Eipä ole sylkenyt öljyä ulkopuolelleen. Tosin siitä menee tuuman letku ahtimen imupuolelle eli mahdollinen öljysumu palaa etanolin kanssa sulassa sovussa.
Tuttavapiirissä on useampiakin Guzzisteja jotka ovat mainneet että pyrkii sylkemään satunnaisesti öljyä ulos. Ratkaisu on laittaa huhottimeen niin pitkä letku ettei tule takarenkaalle. Ei tule ikävää tahraa pyörän alle.
-
LM1:n kokemuksella alkuperäinen öljyneroitin ("huohotinkotelo") huollettuna tai uusittunakaan ei toimi, mikäli käyttää reilummin kierroksia.
Öljy ei kerkiä palautumaan tarpeeksi nopeasti vaan alkaa tulla ulos poistoletkustasta liian pienen tilavuuden vuoksi.
Kannattaa hommata ja asentaa tämä: https://hmb-guzzi.de/Oil-separator-Agostini-LM-1-T3-1000-SP-etc (https://hmb-guzzi.de/Oil-separator-Agostini-LM-1-T3-1000-SP-etc).
T,
Jukka
Täsmälleen sama juttu pikkulohkossa. Kevyttä putputtelua sietää, mutta ei rankempaa ajoa.
-
...850 GT:ssä oli suunnilleen samanlainen kotelo...
LM1:een ja vielä LM2:kin laitettiin tehtaalla osa, joka oli suunniteltu pienemmille tehoille ja kierroksille?
Agostinin öljynerotin, toiminnallisuuden lisäksi, saman aikakauden tarvikkeena täyttää myös museoinnin kriteerit.
Vanhat Le Mansit ovat parhammillaan 5:stä tuhannesta punaiseen viivaan - käyttötarkoituksesta riippumatta.
T,
Jukka
-
Kiitos tiedoista, onko pönttö tyhjä vai onko siellä jonkin sortin välilevyjä sisällä? Voisihan tuollaisen itsekin värkätä. Pyörää ei ole tarkoitus museoida, vaan ottaa ajoon. Kaikki muutkin ajopyörät on yli 30 vuotiaita, niiden tekniikka sopii vaan paremmin tällaiselle 60-luvulla syntyneelle. Toinenkin mukava etu näissä vanhoissa vehkeissä on, yhdenkään arvo ei ole laskenut ja osien hinta on mielestäni edullisempi kuin tietokoneohjatuissa vehkeissä.
MN
-
Oheisesta puuttuu kansien tulo(t) vrt. LM muuten sama:
http://www.thisoldtractor.com/moto_guzzi_loopframe_breather_box_-_a_look_inside.html (http://www.thisoldtractor.com/moto_guzzi_loopframe_breather_box_-_a_look_inside.html)
Voisihan tuollaisen itsekin värkätä.
- käsityönä ne alkuperäisetkin on tehty.
Omani hankin Mandellon reissulla suoraan Agostiinilta - hinta oli muiden hankintojen ohessa passeli.
T,
Jukka
-
Moni on luullut että koneessa on jotain vialla kun tuo purkukuvassa kuvattu venttiili on alkanut pitää läpätystään käynnin tahtii kuormituksen aikana. Niin minäkin ensin luulin ja kesti kauan ennen kuin "vika" selvisi. Oli vain jo hieman väljähtynyt kone joka lykkäsi painetta huohottimeen.
Mutta nähdäkseni LM2-mallissa luotetaan "modernimpaan" kuulaventtiiliin. Vai onko linjassa kaksi venttiiliä peräkkäin? GT:ssä oli vain yksi.
Muu huomio: monessa vanhemmassa huoltamassani Guzzissa ei ole ollut ollenkaan huohotinventtiiliä, kuulamallia, vaikka varaosaluettelo niin esittää. Epäilen että se on hukattu kun helposti murtuva huohotinletku on vaihdettu. Jää helposti letkun sisään.
-
850 GT:ssä oli suunnilleen samanlainen kotelo mutta sen venttiili oli kotelossa sisällä
Sama läppäventtiili on myös LM:n alkuperäisessä kotelossa.
Mikäli sen kanssa käytti kuulaventtiiliä, niin kampikampikammion paine kasvoi aiheuttaen öljyvuotoa akselin tiivisteestä.
Muistaakseni Guzzin erikoisuutena tässä tapauksessa on se, että joissakin LM1/2:n varaosaluetteloissa on kuulaventtiili ja toisissa ei?
Agostiinin öljyneroitin tarvitsee kuulaventtiilin.
T,
Jukka
Ps. Moottoripyörämessujen sijaan suuntaan katsomaan Guzzi 850 Le Mans Tributo a Bruno Scola special cafe raceria ja Mgs 01 Corsaa: www.youtube.com/watch?v=3lUL_HC3NIs (http://www.youtube.com/watch?v=3lUL_HC3NIs)
-
Luulenpa että liiat tai liian vähät venttiilit ovat aiheuttaneet monella öljyvuotoa tiivisteistä.
Viimeksi kerhokaverilla Jackalissa kun kuulaventtiili oli täysin tukossa. Öljyä oli ilmansuodatinkotelossa. Tiivistevuotoja ei.
Korjaustoimena venttiilin puhdistus ja uusi huohotusletku. Kyseisessä mallissa huohotusjärjestelmä on rungossa.
Vain kerran on tullut vastaan että rungon poikkiputki oli tukkeutunut ja venttiilikoneiston huohotus ei toiminut. Venttiillikopan tiiviste saattaa pullahtaa varsinkin jos kopan kiinnitysruuvit on kiristetty liian tiukalle.
Muita huohotuskauhutarinoita on esitetty olevan spine-runkoisissa, V11- ja V10-pyörissä. Ovat ruostuneet sisäpuolelta heikoiksi ja katkenneet takapäästään. Siinä toimii rungon selkäputki huohotuskammiona. Letkut suuriläpimittaisia joten itse en ole havainnut vuoto- tai huohotusongelmia. Ruostumisesta on paha sanoa mitään.
-
Luulenpa että liiat tai liian vähät venttiilit ovat aiheuttaneet monella öljyvuotoa tiivisteistä.
Viimeksi kerhokaverilla Jackalissa kun kuulaventtiili oli täysin tukossa. Öljyä oli ilmansuodatinkotelossa. Tiivistevuotoja ei.
Korjaustoimena venttiilin puhdistus ja uusi huohotusletku. Kyseisessä mallissa huohotusjärjestelmä on rungossa.
Vain kerran on tullut vastaan että rungon poikkiputki oli tukkeutunut ja venttiilikoneiston huohotus ei toiminut...
Jäi kieltämättä mietityttämään onko se runko sisältä miten vapaastivirtaava. Tai lähteekö sieltä jotain liikkeelle kun huohotus toimii niin kuin pitää.
-
Luulenpa että liiat tai liian vähät venttiilit ovat aiheuttaneet monella öljyvuotoa tiivisteistä.
Viimeksi kerhokaverilla Jackalissa kun kuulaventtiili oli täysin tukossa. Öljyä oli ilmansuodatinkotelossa. Tiivistevuotoja ei.
Korjaustoimena venttiilin puhdistus ja uusi huohotusletku. Kyseisessä mallissa huohotusjärjestelmä on rungossa.
Vain kerran on tullut vastaan että rungon poikkiputki oli tukkeutunut ja venttiilikoneiston huohotus ei toiminut...
Jäi kieltämättä mietityttämään onko se runko sisältä miten vapaastivirtaava. Tai lähteekö sieltä jotain liikkeelle kun huohotus toimii niin kuin pitää.
Se on kyllä tutkittavissa jollain tasolla puhaltelemalla paineilmaa kansista tulevien letkujen irti ollessa rungon poikkiputkeen kummastakin liitoksesta. Sekä letkuista kanteen päin.
Kuulaventtiilin tukos oli aika vaikuttava. Sitä öljylimaa kun oli jonkun verran putkistossa. Huohotus oli tapahtunut yksinomaan venttiilikoneiston huohotusletkujen kautta. Kerkiihän nuo vielä ennen kevättä katsomaan.
-
Luulenpa että liiat tai liian vähät venttiilit ovat aiheuttaneet monella öljyvuotoa tiivisteistä.
Viimeksi kerhokaverilla Jackalissa kun kuulaventtiili oli täysin tukossa. Öljyä oli ilmansuodatinkotelossa. Tiivistevuotoja ei.
Korjaustoimena venttiilin puhdistus ja uusi huohotusletku. Kyseisessä mallissa huohotusjärjestelmä on rungossa.
Vain kerran on tullut vastaan että rungon poikkiputki oli tukkeutunut ja venttiilikoneiston huohotus ei toiminut...
Jäi kieltämättä mietityttämään onko se runko sisältä miten vapaastivirtaava. Tai lähteekö sieltä jotain liikkeelle kun huohotus toimii niin kuin pitää.
Hyvin se hengittää, miettii sen yhtenä putkena. Tilavuus vs rungon sisätilavuus on balanssissa, kun rungon tilavuus on moottoria isompi. Sa se kyllä helposti Tonti-runkoisessa on niin. Putkihan on suht kookasta.
-
Runkohuohotus pysynee auki varsin hyvin niin kauan kuin se toimii ja pyörällä aktiivisesti ajetaan. Kylmälima lienee siinäkin kompastuskivenä. Se kuivuessaan muodostaa varsin sitkasta limaa.
Quota Mille oli siinä suhteessa pahimmillaan koska ajokausi oli sillä pidempi lumentuloon asti. Kehitti synteettiselläkin moniasteöljyllä sellaisen sakan että talven aikana ei ihan piikata tarvinnut mutta huohotussysteemissä sitä pesi. Jos klunssi lähti niin jostain syystä aina vasemman palotilan kautta.
Aivan törkeä savupilvi jäi jälkeen. Tulppa mustana.
Jos ajetaan koko ajan niin järjestelmä toimii koko ajan. Sitten kun laitetaan pyörä seisomaan syksyn ajojen jälkeen niin kylmälimaa voi olla varastoituneena erinäisiin letkuihin ja lokosiin imupuolen (huohotus-) järjestelmässä. Sinne se sitten kuivahtaa. Yleensä sitä löytää venttiilikopasta ja jos sitä on siellä on sitä huohottimessakin.
Tämä ei ilmeisesti ole tullut valmistajan havainnoksi sillä valmistusmaassaan olosuhteet ovat toiset. Syksy on siellä aivan erilainen. Kuiva ja kuulas.
Suurin syy on kuitenkin se että Guzzin kone käy lähes aina liian kylmänä.
-
En ole kyllä kuivaneesta kylmälimasta kuullutkaan..
-
En ole kyllä kuivaneesta kylmälimasta kuullutkaan..
Seuraavan kerran kun sattuu kohdalle kuvaan millaista kittiä se on.
-
Hyvin se hengittää, miettii sen yhtenä putkena. Tilavuus vs rungon sisätilavuus on balanssissa, kun rungon tilavuus on moottoria isompi. Sa se kyllä helposti Tonti-runkoisessa on niin. Putkihan on suht kookasta.
Meinasin siis sen takia että jos kuulaventtiilin päällä oli melko paljon ruostetta niin mistä tietää ettei vastaavanlaista tukosta tai ruostetta ylipäänsä ole jossain rungon sisällä tukkeumaksi asti?
-
Tuon ikäisessä pyörässä, joka on mahdollisesti seissyt pitkiä aikoja, voi ollakin ruostetta putken sisällä. Mutta tukkoon asti muodostuakseen sitä pitäisi olla todella paljon.
-
;D niin niille jotka eivät tiedä niin "italosound" on aktiivi Laverdisti eli joutuu kyllä meidän kanssaan ajellessa aika-ajoin käyttämään ne kaikki kierrokset mitä padasta löytyy!
Se minun vanha LM2 joka on nyt Motella on saanut (kuten varmasi italosound itsekin muistaa mm. Laverdarallin ajelulla Jotaa kirittäessään) täyttä jenkaa joten jos haluat kuulla miten orggis huohotinpurkki toimi niin kysy Motelta.
Jos oikein muistan niin annoin (tai myin?) kaverilleni Sivosen Jarille kyseisenlaisen pöntön. Liekkö laittoin sen kiinni johonkin guzzeistaan?
Noiden purkkejen putsaus limoista on helpompaa kuin runkoputkien?
-
Noiden purkkejen putsaus limoista on helpompaa kuin runkoputkien?
GT-ajoilta muistan että otin pöntön kouraan ja lorautin bensiiniä sisään vuoron perään joka lävestä ja välillä ravistelin. Ruuvarilla herättelin venttiiliä. Puhdas bensa muuttui likaiseksi bensaksi.
California Kolmosen (Nyk. California Adamant trike) runkoa sisäpuolelta pesin bräkleenillä ja paineilmalla. Poikkiputken rei'istä tuli sakkaa ja kuraa hetken aikaa. Lienee taas keväällä sen aika sillä tuli köröteltyä pitkin pitkää syksyä viileissä ja kosteissa säissä.
Centauron selkäputkessa ei isommin ole ollut kuraa sillä paluuletkuja on kaksi suuriläpimittaista joita myöden sakeampikin salva valuu öljypohjaan öljyn pinnan alapuolelle.
Miten on Ghezzi-Brianin huohotuksen kanssa?
Nimimerkki Italosound jo soittelikin LM2-aiheesta.
-
Jokainenhan meistä ajaa omaa kovaansa - hyvä niin.
...otin pöntön kouraan ja lorautin bensiiniä sisään vuoron perään joka lävestä ja välillä ravistelin. Ruuvarilla herättelin venttiiliä. Puhdas bensa muuttui likaiseksi bensaksi.
Vastaavan toimenpiteen ja kuivattelun jälkeen kopistelin alkuperäistä omaani - ruostehiukkasten tulo ei ottanut loppuakseen...
Mikäli, Italosound, päädyt alkuperäiseen purkkiin, niin tiedoksesi, että tallini hyllystä löytyy semmoinen käyttämätön - itselläni sillä ei liene käyttöä.
T,
Jukka
Ps. SP1000:n moottorissani alkuperäinen toimii, mutta se eroaa kansien tulojen osalta vrt. LM:n osan.
-
Moro
Laverdakerhon kanssa kun on käyty meren takusissa ralleissa ja pohjoisessa, niin pitkiä siirtymiä tulee päästeltyä aika haipakkaa niin pitkään kun tankissa menovettä riittää. Joten kai se isompi pönttö olisi viisasta investoida. Tähän mennessä ei tien päällä ole tarvinnut remonttia tehdä, toivottavasti ei jatkossakaan.
MN
-
(http://kuvanjako.fi/q7mr8.jpg)
Tuossa asennettuna.
Muutama päivä sitten tuli katseltua saatavuutta - tällä hetkellä ei näytä olevan kovin hyvä. Laittaisin s-postilla tiedustelun Agostinille Mandelloon.
Tuolla: www.officine08.com/p66152_oil-steam-tank-moto-guzzi-850-le-mans.html (http://www.officine08.com/p66152_oil-steam-tank-moto-guzzi-850-le-mans.html) noin viikossa lupaavat saavan myymälään - ko. firmasta itselläni ei ole kokemuksia.
T,
Jukka
-
Olisko mitään "järkeä" laittaa tuohon etupintaan, vaikka leiripatjan pala.
Siinä on nyt mahdollisimman suuri jäähdyttävä pinta.
Parilla nippusiteellä kokeeksi. Helppo poistaa, ellei hyötyä.
-
Olisko mitään "järkeä" laittaa tuohon etupintaan, vaikka leiripatjan pala.
Siinä on nyt mahdollisimman suuri jäähdyttävä pinta.
Parilla nippusiteellä kokeeksi. Helppo poistaa, ellei hyötyä.
Eikö sen olisi hyödyksi jäähtyä mahdollisimman paljon että huohotuskaasusta tiivistyisi mahdollisimman suuri osa öljysumusta takaisin öljyksi ja palaisi takaisin öljytilaan sen sijaan että höyrynä häviäisi palotilaan tai vastaavasti ulkoilman vietäväksi?
-
Muutoinkin, mahdollisimman iso huohotustilavuus, niin sumulla on tilavuutta palautua. Jos ei ihan museopeliä olla tekemässä, niin olisiko ideaa sijoittaa tuonne pyttyjen väliin isompi pönttö? Valmiita, alumiinisia catch caneja löytyy suht edullisesti maailmalta. Maalaa vaikka mustaksi, niin ei iske silmille.
-
Siinä on nyt mahdollisimman suuri jäähdyttävä pinta.
...mahdollisimman suuri osa öljysumusta takaisin öljyksi ja palaisi takaisin öljytilaan...
Näin se toimii. Itselläni huohottimen poisto kulkee vielä erillisen boksin kautta ulkoilmaan. Tämä ei ole enään tarpeellinen, vaan poiston voi laittaa myös kulkemaan alkuperäistä reittiään -" ei merkkaa paikkaansa".
...olisiko ideaa sijoittaa tuonne pyttyjen väliin isompi pönttö?
Kone irrallaan saattaa saada väärän käsityksen koosta. Nipussa on tiivis paketti ja asentaessa ei mene ihan heittämällä paikalleen. Itse suoritin vaihdon koneen ollessa rungossa - kaasutin irti toiselta puolen jne.
Löytyyhän niitä isompiakin, mutta käytännön kokemusta ei ole - JL Meccanicalla oli käytössään jopa läppäventtiilinen järjestelmä.
Runkohuohotus, joka modifioituna toimi hienosti myös kilpailukäytössä, onkin sitten asia erikseen.
T,
Jukka
-
JLM-Guzzissa taisi olla muutama muukin niksi öljynkierrossa. Vahinko etten ottanut kuvia ennen kuin pyörä jatkoi elämäänsä uudella mantereella. Jonkinlainen käsitys kyllä on miten voitelu ja huohotus on toimitettu.
-
Kyllä vaan ja sylintereissäkin tilavuutta - ainakin V7 Sportin viimeisemmissä versiossa.
Noki replica päätyikin lopulta tänne:
www.youtube.com/channel/UCTr5OdfPtLjSz0eTGxE-DcA (http://www.youtube.com/channel/UCTr5OdfPtLjSz0eTGxE-DcA) ;)
T,
Jukka
Ps. Lisäyksenä: JL Meccanikan V7 Sportin taival päättyi kesäkuussa 2016 mittavaan konerikkoon. Jatkavat Bimota replikalla ja MV Agustalla...
-
Juu, Janne kyllä kertoi miten huohotus on toteutettu. On muuten todistettavasti ainoita "vanhoja" isolohkoja, jotka keulivat kaasusta..
Oltiin Ekun kanssa mukana Kemorassa, kun Janne ja Jussi ensimmäistä kertaa ulkoiluttivat Bimotaa. Laite oli sen verran ylivoimainen että kerhokisassa, Jussi keuli melkein ympäri lähdössä ja sai silti ensimmäisellä kierroksella puolikierrosta kaulaa muihin :o Kytkimen käyttö antautui sittemmin ja siitä keskeytys. Mutta olisitte aistineet sen innostuksen, mikä Jussista hehkui, kun pääsi varikolle. Oli kuulemma Luoman pojalla käsissä ylivoimainen maila, verrattuna kanssapelaajiin :D
No, ei liittynyt suoraan Guzzin huohotukseen, mutta ilmaantui niitä vaivoja tuohon Bimotaankin. Puhalsi nokkakotelon päästä tiivisteen sen verran auki että öljysi lopun pyörää.
-
Oliko huohotus kunnossa ;D
-
FOT: "Jokainenhan meistä ajaa omaa kovaansa - hyvä niin".
Samaa mieltä.
Pyörän kannalta olen pitänyt sitä kovaa ajona kun pidetään kierrokset tiukasti pitkän aikaa punarajalla..
Yksi tapahtuma johon mm. tuossa aiemmin viittasin oli esim Kruusilan Laverda-ralli (yli 10 v sitten, "rikos" vanhentunut! ;D )
jossa poijaat ajelulenkiltä tultaessa kokeilivat mitä pyörät kulkee.. Jotan lisäksi LM kakkonen meni kyllä tosi hyvää vauhtia.. joten kyllä oletettavasti huohottimillekkin töitä riitti? ;)
motomatti: "Miten on Ghezzi-Brianin huohotuksen kanssa?
Siinä on alumiininen korkillinen säiliö rungon kyljessä kiinni.
Siinä en ole ongelmia havainnut.
Se että runko toimii isona ilmakotelona on toisinaan aiheuttanut sen että kotelon eli rungon alimmassa kohtaa olevien tulppien alta on muutamia öljytippoja tippunut. En ole asiasta huolestunut koska kaikkiin twineihini on hieman ilmanputsarikotelon pohjalle öljyä ilmaantunut (harrikkaan jopa enemmän kuin hieman!)
Hyvin menee jos vain pyörät huohottaa.. aletaan me ukotkin olla sen ikäisiä.. ;D
-
Hyvin menee jos vain pyörät huohottaa.. aletaan me ukotkin olla sen ikäisiä..
Rauhallisemmin nykyään. Ukko täällä huohottaa herkästi mutta matka jatkuu...
-
Pyörän kannalta olen pitänyt sitä kovaa ajona kun pidetään kierrokset tiukasti pitkän aikaa punarajalla..
Juurikin näin. Hetkittäiset pikkuräpsyt eivät maata käännä. Hyvä ratapäivä ajaa kyllä huohotuksen mitat esille. Omassa Calissa tulee viileillä keleillä vielä limaa siitä alimmasta valutusletkusta. Sopivilla öljyillä onneksi vähemmän, kuin niillä nelikymppisillä.
-
Näillä eväillä Italosound saanee LM2:nsa huohotuksen mieleisekseen. Ohessa mm. klassikolta hyvä kovan ajon määritelmä.
T,
Jukka
Ps. Viikonvaihteessa pääsin kurkistamaan Bruno Scolan tekemän koneen sisuksiin - siitä lisää myöhemmin...
-
Moro
Rataa en harrasta, mutta tuollaisia parin sadan kilsan pätkiä tulee joskus ajettua tuollaista 160-180 km/h. Eihän tuo vielä punarajaa hätyyttele. Kyllä ne rajoitinkierrokset jää muutamaan kilometriin, sen verran on itsesuojeluvaistoa.
Tallissa hetki sitten puhdistelin öljypohjaa ja yritin aukaista ylipaineventtiiliä, puolen metrin vääntiöllä ei herennyt. Seuraavaksi pitää kaivaa pulttimopo. Onhan siinä oikeakätinen kierre?
MN
-
Moro
Rataa en harrasta, mutta tuollaisia parin sadan kilsan pätkiä tulee joskus ajettua tuollaista 160-180 km/h. Eihän tuo vielä punarajaa hätyyttele. Kyllä ne rajoitinkierrokset jää muutamaan kilometriin, sen verran on itsesuojeluvaistoa.
Tallissa hetki sitten puhdistelin öljypohjaa ja yritin aukaista ylipaineventtiiliä, puolen metrin vääntiöllä ei herennyt. Seuraavaksi pitää kaivaa pulttimopo. Onhan siinä oikeakätinen kierre?
MN
Onpas tiukassa. On normikierre. Olisiko joku liimannut varmuudeksi?
-
Kannattaa varmaan lämmittää, jos on liimattu. Ettei käy vahinkoa.
-
http://foorumi.guzziclub.fi/index.php?topic=6651.0 (http://foorumi.guzziclub.fi/index.php?topic=6651.0)
T,
Jukka
-
Moro
Joo, pitää näyttää sille vähän kosania.
MN
-
Moro
Guzzin kunnostus on ollut kesätauolla ja Laverdoja on ulkoilutettu parhaan mukaan. Ostin kuitenkin sen agostini-pöntön kun sopivasti sattui kohdalle. Pitäisi ostaa uusi huohotinventtiili ja katselin ST:n valikoimaa, tarjolla oli 28150560-Z. Kysyin heiltä sopiiko se LM2 lohkon päällä olevan putken sisään, vastaus oli että sopii vain LM4 lohkoon. Onko tonnisen lohkossa erikokoinen putki lohkon päällä kuin 850 lohkossa?
MN
-
Kyllä se sinne sopii - SD:n vastaus kummastuttaa ??? Sama putki 01007200 kaikissa Lemppareissa ja monessa muussakin mallissa.
T,
Jukka
-
Kiitos, pitää laittaa tilaukseen mutta katsotaan ensin mitä muuta keksisi pakettiin jotta postikulut vähän tasoittuu.
MN