Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: V7Sport-Daytona - Joulukuu 28, 2018, 10:01:55 ap
-
Ciao Guzzistit,
mistä olette ostaneet esim jarrusatuloiden tiivisteitä; jarrumäntien tiivarit, pölysuojat, satulan lohkojen väliset pienet O-renkaat?
Näitä Brembo P4 'serie Oro' jarruja on ainakin Cali EV 1997-2000, Cali Specialissa, Centaurosssa tai Daytonassa (itsellä).
Eli nelimäntäiset: isompi mäntä 34 mm ja pienempi 30 mm.
Soitin jo TLM:lle Hollantiin ja väittivät ettei tiivareita myydä erikseen... En usko että pitää ihan oikeasti paikkansa.
Sillä samat jarrut on Ducati Monstereissa, 888:ssa, 900 SS. Vaikea uskoa, että kaikista vaihdetaan aina koko satula uuteen yksikköön 300 eur/kpl.
T: Arto
-
Ebay esim:
https://www.ebay.com/itm/Brembo-P4-34mm-Radial-front-brake-single-caliper-seal-repair-kit/151400761778?epid=1388587714&hash=item23403049b2:g:DAIAAOSwq7JUBt2z:rk:6:pf:0&vxp=mtr (https://www.ebay.com/itm/Brembo-P4-34mm-Radial-front-brake-single-caliper-seal-repair-kit/151400761778?epid=1388587714&hash=item23403049b2:g:DAIAAOSwq7JUBt2z:rk:6:pf:0&vxp=mtr)
https://www.ebay.com/itm/Ducati-Brembo-P4-4-pad-65mm-mount-front-brake-caliper-seal-repair-rebuild-kit/152344615107?hash=item23787258c3:g:Q0gAAOxy06hSFfGQ:rk:9:pf:0&vxp=mtr (https://www.ebay.com/itm/Ducati-Brembo-P4-4-pad-65mm-mount-front-brake-caliper-seal-repair-rebuild-kit/152344615107?hash=item23787258c3:g:Q0gAAOxy06hSFfGQ:rk:9:pf:0&vxp=mtr)
Riittävän luovasti hakee, niin löytynee juuri oikeat.
-
Olen itse saanut asiaan ohjeistuksen että koko satula vaihdetaan uuteen. Tulee asiakkaalle halvemmaksi kun huollossa homma käy nopeaan eikä tule korjaiskuluja satuloiden purkamisesta, puhdistamisesta ja kokoonpanosta. Samalla jarrut ovat uuden veroiset vaihdettujen osalta.
-
Kun osia saa murto-osalla uusien hinnasta, niin eipä ole homma eikä mikään vaihtaa.
Toinen mistä kannattaa katsella, on englantilainen pulju Wemoto.
-
Olen itse saanut asiaan ohjeistuksen että koko satula vaihdetaan uuteen. Tulee asiakkaalle halvemmaksi kun huollossa homma käy nopeaan eikä tule korjaiskuluja satuloiden purkamisesta, puhdistamisesta ja kokoonpanosta. Samalla jarrut ovat uuden veroiset vaihdettujen osalta.
Saman tiedon olen saanut itsekin ainakin Vintagen osalta. Tosin en tarvinnut satuloita enkä tiivisteitä mutta oli asentajan kanssa (Piikkiö) puhetta siitä, että nesteiden vaihtovälistä kannattaa pitää huolta, ettei tule turhia kuluja ennen aikojaan.
Itse hommasin Brembon P4 30-34 C kultasarjan satulat viime keväänä Pirini Motosta. Tuli kotipihaan hintaan 330 euroa pari.
Dinsellä hinta olisi ollut noin nelinkertainen ja onneksi ei edes saanut sitä kautta.
-
Grazie mille!
Kyllä tuntui kivalta saada 'aatetovereilta' hyvät vinkit.
Tilaan tilkkeet tuolta Powerhouse UK:sta. Luovaa hakua en vaan ollut osannut käyttää ;)
Enkä oikein mainittavasti ole käyttänyt koko Daytonaa. Pari kertaa kesässä se on saanut laulaa, sillä olen asunut jaksottaisesti ulkomailla jo melko pitkään. Ja lelut ovat odottaneet kotimaan tallissa leikkijäänsä.
Mutta nyt pitäisi alkaa uusi aika Suomessa ja siksi huollan Daytonaa uudella innolla.
-Arto
-
Itsekin olen herännyt tavallista taajempaan jarrunesteiden vaihtoon pyörissäni. Osin sen vuoksi että 1400 Calissa on ABS-jarrut jossa, ohjeiden mukaan, on aika taaja nesteiden vaihtoaikataulu. Hommahan ei ole vaikea eikä erityisen aikaavievä sillä vaihtosysteemi on että vanhaa nestettä pumpataan ilmaruuvista pois ja uusi neste seuraa vanhaa. 100% tulokseen ei siten pääse mutta lähemmäs. Korroosio vähenee ja lämmönkestävyys nousee.
Yhtenä patistavana syynä oli jarrunesteen vesipitoisuuden mittauslaitteen hankinta. Itse asiassa hankinnan jälkeen olen vaihtanut nesteet liki kaikkiin pyöriini. Ohessa testasin jo avattujen jarrunestepurkkien nesteen vesipitoisuudet. Yhtä lukuun ottamatta ovat siinä tilassa että jarrunesteeksi eivät enää käy.
-
Daytona on kyllä upea laite! Ihan sama kumpi korimalli. Alkaa olla keräilypeli nykyjään.
-
Daytona on kyllä upea laite! Ihan sama kumpi korimalli. Alkaa olla keräilypeli nykyjään.
Kiitos kehuista. Mulla on ekan sarjan Daytona, monoposto vuodelta 1992. Näitähän tuli Moto Italian toimesta 3 kpl ja Piikkiön peli tämäkin on.
Jotenkin aina oli sellainen olo, että tämä kannattaa säilyttää kotimaan tallissa, vaikka moni muu härveli tuli myytyä ulkomaille muuttojen vuoksi.
-
Ei varmasti olisi vaikeuksia hukata sitä ulkomaille!