Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Työkalupalsta => Aiheen aloitti: TunturiTT - Marraskuu 05, 2018, 21:54:16 ip
-
Aiemminkin ollut puhetta osien puhaltelusta ja putsailusta. Tässä videolla esiintyy alkupuolella yksinkertainen lisälaite painepesuriin. https://youtu.be/0uSlGlYOkv4
Samalla kertaa tulee puhdistus ja pinnan avaus.
-
Jaahaassoo!
Puhallus laitteita käytettäessä tulee olla hyvin kriittinen mitä jauhoa tulee käyttää missäkin kohtaa!!
Videon alussa vauhtipyörä kohdalla just ja just voisin kyseisellä jauhella tehdä puhdistuksen, mutta esim runkoon en tuota käyttäisi !!
-
Joskus 80-luvun alussa olen pessyt tuolla menetelmällä lehmien parsia. Oikein hyvä karkeaan työstöön mutta sillä ei ole mitään tekoa autojen tai moottoripyörän suhteen. Eikä ainakaan moottorien osiin.
On olemassa pätevämpiä ja hellävaraisempia menetelmiä ajoneuvokäyttöön. Painepesuri, sinällään, ja moottoripyörä ei ole sovelias yhdistelmä.
-
Joo ja ei. Tietenkin tuossakin voi valita mieleisensä median veden joukkoon. Jos lähdetään entisöimään yksinäisen, ruosteisen takahaarukan ympärille Jawaa tms, on tuon hiekkakin perusteltua.
Eikä se painepesuri ole huono moottoripyörän pesuunkaan, sitä vaan pitää osata käyttää.
-
Eikä se painepesuri ole huono moottoripyörän pesuunkaan, sitä vaan pitää osata käyttää.
On varmaan niitäkin jotka osaavat mutta valitettavan usealle, varsinkin kiireisille nuorille miehille, ei pitäisi antaa käytettäväksi.
Toisaalta, onhan huolloilla tekemistä kun laakereita vaihdellaan. Painepesuri, pahimmillaan, syö myös maalipinnan huonoksi.