Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
		Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: MarkkuEVP - Lokakuu 26, 2018, 19:01:44 ip
		
			
			- 
				
 Onkos täällä kaasutin experttejä ?
 
 https://s3.eu-west-2.amazonaws.com/pfk-megabucket-732/TPL/images/100067312-0-2.jpg
 
 Läppäkaasutin jossa luistit kalvolla.  Mistä saa paineen että luistit nousee ?.
 
 Mr
- 
				Kaasuläpän eri puolilla oleva paine-ero siirtelee luistia painevaihteluiden mukaan. Tyypillinen ratkaisu Bing-merkkisssä kaasuttimissa ja useissa japanilaismerkeissä. Suoravetokaasuttimeen ero on siinä että kun kaasuläppää käännellään kaasukahvalla niin luisti liikkuu syntyneellä paine-erolla eikä seuraa välittömästi kaasukahvan liikettä vaan ottaa huomioon moottorin toimintavaiheen eli sen kyvyn kulloinkin muodostaa paine-eroa.
 
 Kuten ystäväni Repe sanoo: kaasutinmoottorin toiminta perustuu täydelliseen vapaaehtoisuuteen mutta ruiskukonetta käsketään.
 
 Autopuolella vitsailtiin "juuttuvakurkkuisista" kun tarkoitettiin muuttuvakurkkuista. Silloin jo ajelin itse ruiskupelillä jossa oli vähemmän huollettavaa. Tosin ruisku oli vielä silloin analoginen.
- 
				
 Harmittaa tuo nyky tekniikka, kun en sitä ymmärrä... Jos olisi yksi kaasutin ilman kalvoa ja erillisellä koho-kammiolla, niin ei todennäköisesti tarvisisi tästä kysellä kenenkään sen enempää, kun se vaan toimisi..Harmi sinänsä sekin, että siitä ei saisi jutun aihetta ;D..
 
 Jouko
- 
				 Pitääköhän olla ilmanputsari paikollaan , kun iso kanava menee putsariin?  Luistit nousee kun pientä painetta antaa kanavaan. 
 Ihmettelen vaan onko ilmanputsarin sisällä jossainvaiheessa painetta ??
 Mikuni merkiltään ja sangen v...nen . Kaikki o-renkaat 20 vuoden jälkeen haperoa.  Harkitsen ammattiapua  ::)
 
 Mr
- 
				Suzuki DR650n Mikunissa kaasarista menee letku ilmanputsariin.
			
- 
				Tässäkin pari letkua.. toinen poisto ja toinen ?. 
 Kaikki suuttimet ja kanavat puhdistettu  hyvin ja o-renkaat vaihdettu. Pitää niin täydellisesti ettei moottoriin mene yhtään polttoainetta.
 Ps.
 Kokeilin että saako kumitiivisteitä elvytettyä eri aineilla.... asetonilla aika mielenkiintoinen vaikutus.  Uimurikopan uratiiviste suureni ainakin 10 % :D
 Holahti ulkokautta läpi...mutta onneksi kutuistui takaisin mittoihin.
 
 Emäntä aina valittaa ettei keskustele hänen kanssaan ...tänään yritin Mikuni kaasareista... ei mennyt läpi :D
 
 Mr
- 
				Mikäs siinä on vikana?
 Pura se niin pieniksi kuin saat, irrota myös suutinputki(positio 13), vie osat ultraäänipesuun ja rassaa sen jälkeen kaikki kanavat kuparilangalla.
 Tilaa varaosat ja kokoa.
 https://www.npm.fi/fi/varaosa-luettelot/mikuni-kaasuttimet
 
 Viimetalvena oli Mikuni-ongelma. Se huomasi ensimmäiseksi siitä kun kaasukahva ei kääntynyt.
 Muutoinkin oli aika jumissa, kanavien rassaus ja ultraäänipesu yksinään ei auttanut mutta kun molemmat oli tehtynä
 mopo lähtikin käyntiin ja toimii muutenkin täydellisesti.
 
- 
				Naisen sielunelämä ja kaasutin...
 
 Imuilmapuolella on aina painetta. Tyhjiössä kun ei tapahtuisi mitään. Ei se ilma muuten siirtyisi ensin kampikammioon (kaksitahtisessa) ja palotilaan (nelitahtisessa) jos ulkoilma sinne ei siirtyisi.
 Moottorin imujärjestelmän tarkoitus on muodostaa pienempi paine kuin on ulkoilman vallitseva paine ja saada näin sisäänsä happea muiden kaasujen ohella. Kaasutin muodostaa moottorin imutahteineen ilmasta ja siihen kaasuttimessa sekaantuneesta polttoaineesta palokelpoisen seoksen. Se sitten männän päällä suuressa paineessa sytytetään ja syntyy liikettä. Tosin paljon vähemmän kuin olisi ollut polttoaineen sisällössä energiaa. Polttomoottorin hyötysuhde kun on heikko.
 
- 
				 Pitääköhän olla ilmanputsari paikollaan , kun iso kanava menee putsariin?  Luistit nousee kun pientä painetta antaa kanavaan. 
 Ihmettelen vaan onko ilmanputsarin sisällä jossainvaiheessa painetta ??
 Mikuni merkiltään ja sangen v...nen . Kaikki o-renkaat 20 vuoden jälkeen haperoa.  Harkitsen ammattiapua  ::)
 
 Mr
 
 
 Ovat yleensä aika tarkkoja ilmapuhdistimen olemassa olosta. Paikallaan pitäisi kyllä toimia ilmankin, mutta kuormitettuna tuskin toimii tyhjäkäynnin ja täyskaasun välillä.
- 
				Naisen sielunelämä ja kaasutin...
 
 Imuilmapuolella on aina painetta. Tyhjiössä kun ei tapahtuisi mitään. Ei se ilma muuten siirtyisi ensin kampikammioon (kaksitahtisessa) ja palotilaan (nelitahtisessa) jos ulkoilma sinne ei siirtyisi.
 Moottorin imujärjestelmän tarkoitus on muodostaa pienempi paine kuin on ulkoilman vallitseva paine ja saada näin sisäänsä happea muiden kaasujen ohella. Kaasutin muodostaa moottorin imutahteineen ilmasta ja siihen kaasuttimessa sekaantuneesta polttoaineesta palokelpoisen seoksen. Se sitten männän päällä suuressa paineessa sytytetään ja syntyy liikettä. Tosin paljon vähemmän kuin olisi ollut polttoaineen sisällössä energiaa. Polttomoottorin hyötysuhde kun on heikko.
 
 
 
 Onneksi tämäkään kehitys ei ole pysähtynyt. Esim Mazda on opetellut hallitsemaan hcci-polttoa.