Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: motomatti - Lokakuu 10, 2018, 21:13:10 ip
-
Hyvin kulkee ja taivas on sininen.
California Adamant saavutti savutusiän.
http://www.motomatti.fi/2018/10/california-adamant-antaa-savumerkkeja.html
Moottori vaihtoon tai remonttiin.
-
Väriä maisemaan, sinistäkin hieman ruskan komeimmillaan sekaan.
Miksi tässä tapauksessa pitäisi uusia ketju ja kiristin?
-
Olisko vähän jo kilsoja takana. Tai rohinaa.
-
Ei rohise eikä rallata. Tarkkoja kilometrejä ei tiedä kukaan mutta edellisen omistajan mielstä noin 145.000 km.
Kun kerran remontoidaan.
Tänään taas ajelin sillä eikä savun savua. Oikein koitin kaasutella. Eikä ole kysymys öljylimasta ilmanputsarissa sillä huohotus on ulkoistettu.
-
Vuoto ei ole suuren suuri, niin kelikin vaikuttaa.
-
Muistui tästä mieleen kun mulla oli Caprice-farmari aikoinaan. En ajanut sillä talvisin ja keväällä oli aina katsastus. Jonain vuonna sitten laitoin auton käyntiin, varasin ajan katsastukseen ja ajoin sinne vähän kiertoreittiä koeajomielessä. Kaikki vaikuttikin olevan ihan kunnossa mutta kun kone seisoi hetken katsastusaseman pihassa ja katsuri sen sitten käynnisti niin peittyi koko aseman piha savuun. Mietin että mitähän tästä seuraa mutta katsastusmies laittoi vain merkinnän että savuttaa, korjattava kuukauden sisään. Ei uusintanäyttöä. Savutus lakkasi samana päivänä ja pysyi kurissa, kunnes taas seuraavan vuoden katsastuksessa sama juttu, sillä erolla että savutus ei enää lakannut. Venttiilinohjurinkumithan siitä oli menneet ja ne sitten vaihdettiinkin. Päästömittaukseen savutus ei vaikuttanut.
Ja mitä tuohon mittarinvaihtoon tulee niin sain KTM:nkin takaisin korjaamolta. Se lojui siellä koko kesän (kaskon piikkiin) kun meni osia vaihtoon. Mittarin saamisessa kuulemma meni yli kaksi kuukautta kun ne tilataan tehtaalta pyörän kilometreillä. Lopputulos: lähdin Bike Doctorin pihasta ja vaihdoin matkamittarinäytön ja sehän oli 000000. Itse kyllä haluaisin mittariin oikeat kilometrit mutta saas nähdä miten käy.
-
Välillä on erikoisia vaivat kun itsestäänkin saattavat kadota.
EV:ssä rallatti hieman ketju viime kaudella, mutta nyt ollut ok tämän n 14.000km kauden.
Samoin kytkin ei iroittanut kunnolla muutaman kerran kesässä pari/ kolme kautta, mutta ei mitään pulmaa tänä vuonna.
Mikähän noikin setittäisi?
-
Ketjun rallatukseen; onko öljyn merkki vaihtunut? Voi vaikuttaa niinkin pieni asia.
-
Ketjun rallatukseen; onko öljyn merkki vaihtunut? Voi vaikuttaa niinkin pieni asia.
California Adamantissa, vm 1988 on öljy on Valvoline 20W-50 VR1 + RVS vain tällä kertaa. Vaihto 5000 km välein. Öljytila tilkan päälle 2 litraa. Vaihdan öljyn talven kuluessa kunhan lopetan ajelut. Nätisti käy. Huomenna iltapäivällä teen maaseutukierroksen. Kerron blogissani miten meni. http://www.motomatti.fi/2018/10/syksyinen-iltapaivaajelu.html
California 1400 GTS:n käynnistyksen yhteydessä ykköspytyn ketju ropeltaa sekunnin verran ja lopettaa sitten. Öljy on Motul 10W-60 synteettinen. Arvelisin että mineraalilla olisi ihan hiljaa. Ajettu kohta 30.000. Testejä jatketaan....
Muuten päivä meni hienosti. Velipoika vaimoineen poikkesi ja Kerhon vuosikokouksessa illan suussa käytin äänioikeuttani useamman kerran. Uusia koejäseniä tuli enemmän kuin vanhoja lähti. Kannatusjäsenmäärä myös lisääntyi. Kiva olla porukassa ikätovereiden kanssa eikä uusista nuoristakaan mitään riesaa ollut. Uudet tilat lienevät hyvä houkutin.
-
Olihan sievä keli tänään. Kerkesin illalla reilun tunnin lenkille. Päivällä huiteli kahtakymppiä lämpötila! Kelpasi ajella ruskan keskellä, kun edes ratanahoissa ei vilu iskenyt.
-
Motomatille pellolla sladittelusta pisteet. Ite kiersin Näsijärven kun en kesän aikana ehtinyt. Olihan se hienoa kun keltaisia lehtiä tuulee päin visiiriä.
-
Keltaiset lehdet ovat kauniita mutta petollisia. Niiden alla voi olla vettä niin pito saattaa kadota yllättäin. Siksi ajelinkin trikellä. Tämänpäiväinen ajeluni oli varsin mukava ja tapasin tuttuja.
-
Täällä oli niin kuivaa, ettei märkiä lehtiä ollut asfaltilla. Hiekkatiet olivat kuorrutettuja keltaisella.
-
Juu ajelut oli varsin rauhallisia, lehtiä ei ollut tiellä mutta tuulessa niitä lenteli. Sen sijaan huomasi kyllä lauantai-iltana kerholta lähtiessä että asfaltti oli kostealla liukas vaikka mittari näytti 12c.
-
Kerholta lähtiessä vältin sen sortin liukkauden ja pummasin Akilta kyydin Tampereen keskustaan. Sieltä matka jatkui kotiin vasta yömaksubussissa. Sunnuntaina sitten siirsin, ajelun jälkeen, California Adamantin Kerholle talvisäilöön. Kätevästi oli auto saatavilla kotimatkaa varten. Nyt tarvitsee siivota ja järjestää autotalli että auto mahtuisi sinne. Mutta ei tänään vaan vasta jonain sadepäivänä.