Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: ILLI - Elokuu 08, 2018, 23:24:26 ip
-
Tiedustelisin Guzzien huoltotilanteesta Tampereella. Kun R.M Heino on lopettanut huoltotoiminnan Guzzien osalta Tampereella on Bike and Boat World nyt "virallinen" maahantuojan huoltoa edustava liike ymmärrykseni mukaisesti Tampereella. Onko Tampereella tai lähiseudulla tiedossanne hyvää huolto-ja varaosa/tarvikeliikettä joko aivan uusille tai hieman vanhemmille Guzzeille? Henkilökohtaisesti asiani koskee erityisesti vuoden 2016 V9 Roameria ja 1400 Californiaa.
-
Käytin Tampereen Bike and Boatissa omaa Cali 1400 Touring SE:tä 30 000 km huollossa toukokuussa 2018. Kaikki pelasi hyvin. Näiden uudempien Guzzien osalta maahantuojalla on tehtaan valtuutukset ja ohjelmat, joilla saa katsottua ajotietokoneen vikakoodit. Samoilla kilkkeillä saa kuitatuksi näytössä näkyvän huoltorarpeesta ilmoittavan jakoavaimen pois. Huoltokirjaan tuli myös merkinnät.
Palvelussa ei ollut moittimista.
Perushuollon pystyy varmaan tekemään mikä tahansa paja, mutta ohjelmistopuoli vaatii valtuutuksia maahantuojalta ja/tai tehtaalta.
Näytti olevan muitakin Guzzeja huollossa, joten osaamista on alkanut kertyä.
-
Myös vanhemmalle kalustolle huoltoa ja korjausta Tampereen kupeessa: http://t-mi-rautapyora.kunnostaa.fi/
Se on se piha missä on ajoneuvokalustoa toisinaan varsin runsaasti.
-
Kiitokset vastauksista. Huojentaa tuo tieto että Bike and Boat olisi ottamassa vastuuta ja että sieltä saisi asianmukaista palvelua. Tilannehan joka tapauksessa heillekin on hieman haastava maahantuojavaihdoksen takia.
-
Oli tuolla Bike & Boat Worldissa sentään Californian venttiilikopan tiivisteitä hyllyssä.
-
Näkyy talvella asunnon akkunasta kun puista on lehdet pois. Meinaan Bike&Boat World. Samoin Storm, AllRight, Motonet ja monta muutakin myymälää.
Mulla vain on hyvin korkea kynnys käyttää B&BW:n palveluja. Mieluimmin teen itse. Paitsi jos tekevät halvemmalla.
-
Tilasin minäkin ne tiivisteet ensin Stein Dinseltä ku luulin ettei lähinurkilta saa. En malttanu oottaa ens viikkoon venttiilivälysten kanssa, onpahan ylimääräisiä tiivisteitä.
-
Teet varmaan itse huollot? Näissä vehkeissä luvattoman helppoja. Sitten tietenkin eri juttu jos pitää PADS:ia käyttää tms.
-
Muutaman perusasian oon pistäny kuntoon, alle tuhat kilsaa ajellu tolla vehkeellä. Vähän on vielä tekemistä mutta ei mitään kaasuläppien yhdystankojen vaihtoa ja synkkaa kummempaa hetkeen. En mää kone- tai kytkinremppaa alkais tekemään jos jostain syystä tarvis. GuzziDiagiin vois perehtyä vähän kun ehtii.
-
Teet varmaan itse huollot? Näissä vehkeissä luvattoman helppoja. Sitten tietenkin eri juttu jos pitää PADS:ia käyttää tms.
PADS:n sijasta voi käyttä GuzziDiagia. Onnistuu kotioloissakin. Voi asentaa päivitykset jos ei itse ryhdy säätämään. Vikalogien luku onnistuu myös. Siis saman kuin PADSillakin mutta lisäksi on omatoimisen muokkauksen mahdollisuus. Käynnistä järjestelmässä ei edes jää jälkiä.
Olen huomannut että aika moni merkkikorjaamo käyttää PADSin sijasta GD:tä laajemman muokkausmahdollisuuden vuoksi vaikka siitä ei saisikaan laskuttaa.
-
Palaan aikaisemmin kirjoittamaani aiheeseen. Olen yrittänyt parin viikon ajan tavoittaa puhelimitse Rautapyörästä jotakin henkilöä vastaamaan Guzzien huoltoja ja korjauksia koskeviin kysymyksiini. Toinen numero ei vastaa ja toiseen ei saa yhteyttä. Onko kellään tietoa Rautapyörän nykytilanteesta?
-
J-P Eeva on kaverin nimi ja kannattaa yrittää tavoittaa. Laadukas ja tunnollinen huolto Lempäälän Vaihmalassa Valkeakosken tien varressa. Ei juuri mainosta, mutta veteraanipyörien omistajat kyllä tuntevat. BBW Treella varastoi hyllyyn tiivisteitä ja suodattimia, omaan pikkuBrevaan löytyi heti.
-
Mutta onko joku saanu J-P Eevan kiinni puhelimella viimeaikoina? Itekin yritin tavoitella aiemmin useampaan kertaan mutta ei onnistunut.
-
Itse kävin siellä huollattamassa 1990-luvun lopulla silloista Californiaani. Hyvät muistot ja kokemukset, mutta tosiaan nyt en ole onnistunut miestä tavoittamaan aika monista yrityksistä.
-
Onnistuin tavoittamaan nyt J-P Eevan. Kyllä toiminta siellä jatkuu miehen kertomana. Asiani on koskenut pohdintaani hankkiako mahdollisesti 2000-luvun California 1100 vai tuoreempi 1400 California (ei uusi). Itse en pysty huoltoja ja korjauksia tekemään joten joudun turvautumaan ulkopuoliseen apuun. Itselläni oli tosiaan 1990-luvun loppupuoliskolla, silloin uutena ostettu vuosimallia 1996 oleva California 1100 i.