Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: JouniN - Kesäkuu 16, 2018, 20:23:30 ip
-
Reissu menossa ja oikea pytty pätkii pienillä kierroksilla,lähtee mukaan kun antaa kierroksia. Kärjetön sytytys ja testimoodissa kipinä ok. Mistähän voisi olla kyse?
-
Laaja kysymyksenasettelu.
Testatessa vehkeet yleensä toimivat mutta käytäntö onkin yhtä vastoinkäymistä.
Häiriö voi olla myös polttoainepuolella. Tai yksinkertaisesti tulppa on lähes vainaa. On niissäkin harvoin vikoja.
Mutta jos puututaan järjettömän sytytyksen vaivoihin niin asentoanturi(t) voivat olla syyllisyydessä.
Kun induktiivinen anturi kuumenee niin se voi jossain lämpötilassa olla toimimatta satunnaisesti. Tuntematta sytytyksen tyyppiä on paha kertoa kovin tarkasti yksityiskohtia. (Itsellä kaikki Californiat joko kärjillä tai Ignitechillä varustettuja. (Poislukien 1400cc)
Onko kysymys optisesta vain induktiivisesta sytytyksen anturoinnista vaiko peräti digitaalinen koko laite?
-
Elektrik sacshen sytytys, käynnistäessä poksauttelee kaasarissa. Tulpan vaihdoin, kierroksilla toimii, mutta jos joutuu pysähtymään niin oikea pytty pätkii. Vika tuli yllättäen kahvitauon jälkeen kun starttasi, ei oireillut aiemmin mitenkään.
-
Tuo pienten kierrosten pätkiminen voisi kyllä olla bensapuolellakin. Tyhjäkäyntisuutin palvelee vielä kolmanneksen avauksesta.
-
Kaasutinkoneissa terävä pätkiminen johtuu sytytyksestä ja hidastempoisempi
kaasuttimista. Kaasuttimissa kun rakenteesta johtuen mikään ei tapahdu
aivan yhtäkkisesti.
-
Samaa teki MilleGT, kun kaasuttimen kumikurkku oli murtunut melkein poikki. Tyhjäkäyntiä ei käynyt, mutta kierroksilla kulki normaalisti.
-
Samaa teki MilleGT, kun kaasuttimen kumikurkku oli murtunut melkein poikki. Tyhjäkäyntiä ei käynyt, mutta kierroksilla kulki normaalisti.
Pika- ja väliaikaiskorjaukseksi auttaa vulkanoituva teippi.
Sopivan tilanteen tullen uudet kumikurkut.
Vaarana on että vuoto saattaa laimentaa seosta ajossa niin että kyseinen sylinterikansi kuumenee liikaa jos vuoto jatkuu ja ajetaan suurilla kuormituksilla kuten moottoritiellä kovaa tai vuoristossa ylämäkeen.
-
Aamulla kävi siististi tyhjäkäynnillä, muutama sata kilometriä takana niin pätkii ja paukkuu alle 2000 kierroksilla. Pikaisesti katsoen kumikurkku näyttäisi ehjältä. Voisiko joku roska kaasarissa aiheuttaa moisen ongelman?
-
Kaasereista katsellen kannattanee katsoa ettei kaasuvaijerin kuori ole hypähtänyt pois säätöruuvin lovesta. Noin aluksi. Seuraavaksi sama ryypyn vaijerin osalta. Myös ryypyn "mäntä" voin olla jäänyt jumiin. Silloin on seos sekaisin.
Eipä sitä kaasarin kurkun kumin kuntoa katsomalla selvitä. Sitä pitää taivutella tai jopa kääntää nurinpäin että läpimurtumat löytyisivät.
Pikatestin voi tehdä starttipilotilla: pyörän käydessä suihkutella sitä kurkulle ja kuulostella käyntieroja. Testi ei ole satavarma.
-
Onkos kaasuttimina PHBH:t? Niissä kyllä voi tyhjäkäyntipiirin tukkeutuminen aiheuttaa pauketta ja nykimistä.
-
Viallinen puola aiheutti ongelman, Saksalainen korjaamoheppu hetken kaasutteli ja vika selvisi. Matka jatkuu taas sujuvasti.
-
Mulla oli aikoinaan sama juttu, mutta pätki myös korkeammilla kierroksilla, keskellä oli kapea (ja kapeneva) kierroslukualue, jolla toimi normaalisti.