Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: GuzGuz - Kesäkuu 12, 2018, 16:02:58 ip
-
Tämä koskee nyt vain tuossa omassani olevia, on H&B tehnyt hyvääkin keissiä.
Mutta nämä.
Liian hento rakenne kaikkiaan, ongelmalliset lukot ja varsinkin naurettavan hento kiinnitys toppausvaijereille.
Kiinnitys telineeseen on sinänsä hyvä ja tilavuutta kiitettävästi, mutta..
Lukko sivulaukusta kun petti, niin petti myös linkkuun pysäyttäjät n100km vauhdissa.
Seurauksena kadonneet nahkahousut ja melkein puhki hioutunut sivulaukku.
Ja myöhästyin Tallinnan lautalta kun aikaa meni kadonnutta etsiessä.
Housut löytyi tosin tänään silloin vastaan tulleen kylätaksin kyydistä yllättävästi.
Hah, jos ei olisi poiminut tieltä, niin olisin itse löytänyt ja ehtinyt lauttaan, mutta hyvä näinkin..
Laukkuihin takaisin, niin aivan onneton pysäytysvaijereiden liitos on tehtaalta, millin muoviseinään popniiteillä, keskisormella nykäisten irti.
No, tuon melkein puhkihioutoneen laukun auttavasti paikkailin ja 100x vahvemmat ketjut ja liitokset itse laukun seinään eikä kuten aiemmin ohueen rakenneratkaisuun (näkynee kuvassa) ettei enään kävisi vastaavaa.
Suosittelen samaa, kellä vastaavaa laukkusarjaa on..
-
Krauserilla oli vastaavanlaiset "lentolaukut" -70 ja 80-luvuilla. Samanlaiset lukot kansissa kuin matkalaukuissa. Tärinästä ja liasta johtuen lukkomekanismit kuluivat ja lukkoon laitetut laukut saattoivat aueta yllättäen sopivan töyssyn seurauksena. Siksi monilla oli vyö laukun ympäri varmistimena.
-
Näissä laukkutyypeissä pieni hihna kantokahvan ympäri pelastaa matkamurheilta.
Lukot ovat todella heppoisia.
T. Kimmo
-
Paras tapaus minulla "kiinalaisista" sivulaukuista oli kun sillalla huomasin sivulaukun auenneen ja lukkopesä karkasi suoraan jokeen. Komeet päältä ja silkkoa sisältä :D
H&B on sentää toista luokkaa.
Mr
-
"Lentolaukku " oli tosiaan tässä tapauksessa.
Puhutaan kuitenkin laatulaukun firmasta aikanaan..
Surullista mitä nykyisin tehdään, henkilökohtaisesti en ymmärrä miksi tehdä paskaa jollain brändilla melkein olemattomilla tuotantokustannuksilla idässä, siellä voisi edullisesti palkata helposti tekemään asiat myös hyvin.
Mutta nykyisin kiinnostanee yleisesti vain rahastus ennenkuin kukaan huomaa.
-
Onkos tuossa edes mahdollista laittaa kahvan läpi remmiä, niin että puoliskot pysyvät yhdessä? Taitaa olla sen vanhan laukkumallin juttuja. Onko tässä kahva vain toisessa puoliskossa?
-
Kahvan puolikkaat ja sikäli kahvojen läpi remmata mahdollisuus.
Kokonaan ympäri tietysti myös.
Mutta kukahan oikeasti vetää remmejä laukkuihin?
Aika usein keissejä reissussa tulee availtua.
Jos ei pysy kiinni omalla lukolla, niin laukkujen vaihto äkkiä tulee mieleen.
Itse koitan nyt taas muistaa että tuplatarkistus tuossa jo kertaalleen lukkokin vaihdetussa.
Vasen puoli on ollut sinänsä ongelmaton ja taka vaakakeissi on pelannut ihan ok.
Kunhan sen muistaa tarkistaa, niin mennään nyt näillä jos ei joltain satu löytymään sopuhintaisia ja kuntoisia sivulaukkuja.