Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: Wäinö - Kesäkuu 11, 2018, 09:29:45 ap
-
Pitäisi vaihtaa nesteet (Cali Special Sport). Tarkistaisiko joku kokeneempi toiminnan luonteen tässä? Brembon Dot 4 varattuna. Kaveri lainasi pullon, jossa on venttiili, joka ei anna mitään takaisin. Olin ajatellut työntää pois jarrua painellen ja lisään ylhäältä sitä mukaa.
Toisaalta luettuani tämän Motomatin vanhan tekstin, aloin miettiä, että tässä saattaisi olla taikaa:
http://www.motomatti.fi/2013/06/cali-kolmosen-integraalijarrun.html
-
Tuo on ok tapa. Tosin, ei ole kerta eikä kaksi, kun on silti saanut ilmata vielä satulaa tuon jäljiltä. Vaikka on kuinka käytetty piripintaan täytettyä letkua. Ilmausnippa nimittäin ei ole absoluuttisen ilmatiivis kierteeltään, kun se avataan. Sieltä voi päästä ilmaa satulaan. Mutta sen poistaminen on pikkujuttu, kun loppu järjestelmä on ilmaton.
-
Jos on sen verran viitseliäisyyttä että ottaa ilmausruuvin ensi töiksi irti ja pyörittää sen kierteeseen hieman teflonteippiä niin ei nesteen vaihtotoimenpiteen aikana vuoda nestettä ulos eikä ilmaa sisään kierteen kautta. Homma siistiytyy hieman.
Muistutettakoon että jarruneste on maalia syövyttävää. Yleensä tarvitaan rätti pyyhkimistä varten ja liuotinta sen ja muun lian poistoon. Esimerkiksi Bräkleen toimii mutta ei sitäkään kannata maalatuille pinnoille roiskia.
Jarrusatulat on maalattu jarrunestettä sietävällä maalilla tai pinnoitettu muutoin sietämään.
-
Putkiteipin laittaminen sitten ihan omalla vastuulla. Itse en sitä siihen laita, kun se ei sinne kuulu..
-
Kiitoksia. Kokeilen tuota tämän viikon aikana.
-
Tehty. Poikani, kolmannen vuoden autonasentajaoppilas, vahvisti menetelmän ja itse asiassa teki koko homman minun ihmetellessä vieressä.
-
Ajoitus sattunut aikoinaan ilmeisen kohdalleen, kun autoasentajan sait. ;D
Jouko