Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
		Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: TunturiTT - Toukokuu 16, 2018, 12:27:04 ip
		
			
			- 
				Eilen oli tärkeä päivä. Tuli nimittäin kuluneeksi 7 vuotta isolohkon kanssa. Alkaako nyt seitsemän vuoden kriisi? Työmatkaa kun sillä tänään aamulla taittoi (eilisen venttiilien säädön jälkeen), nousi kyllä suupielet yhä ylöspäin. On se hieno peli.
 
 ps. kiusallani laitoin tuon tyrmäkkään, palstalta löytyneen, katteen keulalle. Toimii minulle!
- 
				Mistähän tuollaisen katteen voisi saada? Näyttää todella hyvältä, eikä varmaankaan aiheuta sellaista pyörteilyä, kuin mitä Vintagen pleksi yli satasen nopeuksissa alkaa aiheuttaa.
			
- 
				Tämä lienee jo aika iäkäs. Caliin asennettuna leikkaa tuulta siten, että yli tuleva ilmavirta osuu itselläni leuan alle. Pituutta minulla on 188 cm. Jos oikein kumartuu rähmälleen pyörän päälle, on juuri ja juuri mahdollista katsoa katteen yläreunan läpi.
			
- 
				Niin näyttää, hyvältä nimittäin.
 TT:n Jacall on hieman muunneltu muutenkin.
 Ainakin pakoratkaisu ja tuplalevyt edessä.
- 
				Niin näyttää, hyvältä nimittäin.
 TT:n Jacall on hieman muunneltu muutenkin.
 Ainakin pakoratkaisu ja tuplalevyt edessä.
 
 
 Se on Stonessa ja Jackalissa hyvä laittaa levy toisellekin puolelle niin saa pyörän pysähtymään. Yhdellä levyllä ei oikein onnistu. Muutaman kerran olen kokeillut vauhdista ja pysähtymättä jäi joka kerta.
- 
				ps. kiusallani laitoin tuon tyrmäkkään, palstalta löytyneen, katteen keulalle. Toimii minulle! 
 
 
 Onko tuo mun vanha kate? Yhtään muista koska ja kenelle sen olen kaupitellu mutta näyttää niin tutulta.
- 
				Tuli ainakin mutkan kautta. Myyjä oli "Mika". Sulta ostin aihioksi takalokarin, ja vielä kotiinkuljetuksella! 
			
- 
				Piti ihan muistella, mitä tuolle on tehty. Onhan siinä jonkilainen lista:
 
 
 -Hiilikuitu-kevlarlokarit ja sivukopat
 -Crossitanko, 35mm korotuksella ja joustokumien poisto, crossitupet (ohuet ja tahmeat)
 -Tuplatut jarrut, Yamaha FZR1000, teräspunosletkut
 -Säädettävät billetkahvat, jarru ja kytkin
 -Alumiinijalkatapit
 -Putkistomuutos -> 2-1 putki, Titaanivaimentimella, johon rakennettu äänenpaineen säätö.
 -PowerCommander ja Quickshifter
 -K&N filtteri
 -Etuputkia tiputetettu 12-15mm, jousia ja nesteitä muokattu sopivammaksi
 -Takaiskarit rakennettu Marzhoccin iskareista, shimmaus ja öljyn virtaus sekä viskositeetti omaa suunnittelua. Jousiksi sovitettu muistaakseni Hagonin vieterit
 -Takaiskareiden korotusosat
 -Satulan asetoa muutettu
 -Rengastus vakiota ketterämpi ja ehkä jopa sporttisempi  ;)
 -Givin kate
 -Vilkut ja takavalo vaihdettu
 -Laatikossa Redlinen Shockproof marjapuuro
 
 Saattaa olla muutakin, mutta kun en ole kirjannut ylös.
 Vähän ristiriitaiset tunteet, kun on vielä muutamia juttuja, joita haluaisin tuohon kokeilla, mutta on ryhtynyt kiinnostamaan pari muutakin pyörää.
 Jos joku sopivan setelinipun kanssa tulisi tuohon heilumaan, niin vaihtaisi kyllä omistajaa. Pyörä on erittäin mieleinen kaikin puolin, mitään vikaa ei kyllä ole. Suu messingillä tuolla ajaa. Pitäisikö sittenkin laittaa myyntiin vai ajella vaan tyytyväisenä? Perhana tämä on vaikeata..
 
- 
				Mistähän tuollaisen katteen voisi saada 
 Cali Titaniumissahan on tuon tyyppinen kate, samaa sukua kun V11 pikkukate. Lampusta en tiedä, onko eri lamppu, johon tuo kate sivuiltaan kiinnittyy?  Ja oliko Centaurossa myös...?
 
 http://www.wendelmotorraeder.de/windschild-cali-1100-alutitan-ex-30_3006_300601_30060113_3006011310_300601131011.html
 
 Kun on Cali kyseessä, jos noita osia saa, on sitten sopivat kiinnikkeet ja kaikki.  Itse tein aikanaan leikkaamalla (pikkurälläkällä...) pienimmästä vakiokatteesta lyhyen tuulenohjaimen (+ mustaksi maalaus).
 
 
- 
				Tuo on kokoluokaltaan ihan muuta. Tarkoitettu ilmeisesti korkeammalla möllöttävän lampun katteeksi, että tuulilasi olisi enemmän läpikatsottava. Tuossa kun se sijoittuu alemmas, sopii mielestäni muotoihin hienosti.
			
- 
				Toi Givin pleksi oli aika hyvä :-)
			
- 
				Kuinka pitkällä kuskilla tuo korkea pleksi toimii? Vai onko tuo yläreunaltaan sen verran kapea, että on tarkoitus "leikata" ilmavallia? 
 Omalla en luonnollisesti edes yritä tuulelta suojaan. Sillä vain leikataan pyörä sopimaan virtaukseen.
- 
				Tässä toisesta kulmasta. Kuski 175 cm. Pleksi ei ollut mielestäni kovin korkea, eli yli näki hyvin, kaltevuus säädettävä.
			
- 
				Tekstissä vilahti sana Quickshifter. Kerrohan siitä lisää. Millä konstilla sen olet asentanut? Katselin valmistajan sivuja ja en Titaniumiin 2003 tuollasta löytänyt. Voimakomentaja on jo asennettuna.
			
- 
				Pitänee ottaa kuvia kun olen kotona. Olen asentanut lineaarianturin vivustoon. On ihan Dynojetin oma, mutta pitää katsoa kumpaan suuntaan se oli (push-pull), kun en muista miten päin vivusto tuolla kohtaa toimi..
 Se kyllä käy suoraan myös Guzzin Commanderiin ja asetukset voi tehdä sieltä. Ei mikään vaikea asennettava, kun keksii hyvän sijainnin ja liikeradan. Runkoon olen jäykkäripalaan porannut kaksi 4mm:n reikää, samoin poljinvivustoon.
- 
				Sunnuntaina oli Kemorassa ratapäivä ja olinkin siellä kahden pyörän kanssa, Hondan ja Guzzin. Laitteiston toimiessa ajaminen on iloista puuhaa. Guzzin takakumin sain vihdoin kirjaimellisesti ajettua loppuun. Jos olisin jatkanut vaikka yhden täyden setin, olisi kuvio loppunut kallistuksessa kokonaan. Uusi Dunlop odottaa jo pääsyä Contin tilalle.
 Toimi hyvin koko päivän, ei valittamista. Kate toimii erinomaisesti! Kelloa en pitänyt Calin kanssa matkassa, vaan rentoilin koko päivän. Iltapäivästä sai ajaa liki tyhjää rataa, niin pääsi rauhassa ajamaan ehjiä kierroksia. Kun on tuohon tottunut, niin ei osaa ilman olla  8)
- 
				Sopivasti isoja kuvia, ettei yhteen viestiin mahdu.
 
- 
				Cali on track, cool. Kenkiä (kallistusvarakontrolli) pitänee käyttää suutarilla pohjien uusinnassa säännöllisesti :D.
			
- 
				Siksi kengässä on kulutuspalat ja vahvistettu nurkka  ;D
			
- 
				No tollasethan on hyvät. Asioita, joita monetkaan eivät huomaa tai arvosta, mutta ne jotka arvostavat, ovat täpinöissään. Sama juttu renkaiden sivujen kanssa.
			
- 
				Olen tuon Calin kanssa opetellut ajotavan, että tossu on leveyssuunnassa sentin yli tapin pään. Tällöin töppösen koskettaessa asfalttia, ollaan vielä turvallisella puolella. On siis vielä varaa tarvittaessa kiristää, ennen kuin tappi osuu tonttiin.
			
- 
				Sitä ei muistakaan, miten hyvä uusi takarengas on ajaa! Siis verrattuna vanhaan. Viikko sitten sain takakumin niin loppu reunoja myöten, etten muistakaan. Nyt uusi Dunlop alla, tuntuu kuin olisi koko alusta uusiksi, tarkkuus lisääntyi. Toivottavasti uusi Dunlop on vähintään edellisen Contin veroinen.
			
- 
				Californiat on nähty ja myyty. Hienoja vehkeitä mutta minun makuuni vanhanaikaisia. Mille ikäryhmälle esim. Audace on suunnattu? Jumalattoman kaunis pyörä mutta ei käy kaupaksi... jos joku haluaa myydä Audacensa mulle... Eldoradokin käy, Haltialassa näin viime keskiviikkona jumalattoman kauniin Eldiksen.., rohkeasti yhteyttä!
			
- 
				Californioita ne on Eldoradot ja Audacetkin..
 Hieman jo murrosikänsä loppupuolen kuskeille suunniteltuja.
- 
				Audace on ainakin minun mielestäni hienoin uusista Caleista. Ei ole liikaa kiiltävää ja kylmälaukkuja. Hyvä aihio..
			
- 
				Sitä ei muistakaan, miten hyvä uusi takarengas on ajaa! Siis verrattuna vanhaan. Viikko sitten sain takakumin niin loppu reunoja myöten, etten muistakaan. Nyt uusi Dunlop alla, tuntuu kuin olisi koko alusta uusiksi, tarkkuus lisääntyi. Toivottavasti uusi Dunlop on vähintään edellisen Contin veroinen.
 
 
 Minulla on Calin takarengas jo pykälillä ja märkäpito luultavasti olematon. Pitäisi käydä mahdollisesti bahnilla, etelän valtateitä nyt kuitenkin. Huomenna laitetaan Metzeler, jonka pitäisi olla suunniteltu pitkälle matkalle ja suuriin keskinopeuksiin.