Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: motomatti - Toukokuu 03, 2018, 21:08:24 ip
-
Kyseisen pyörän takajarrun kuormitusventtiilistä on osia kadonnut kun reaktiojousi on katkennut.
Jousi on takahaarukan ja venttiilin vivun välissä. Tässä jutussa on kuva venttiilistä: http://www.motomatti.fi/2018/05/california-ev-kausihuolto-jatkuu.html
Jousi lienee helppo homma mutta minkälainen kikkare tulee jousen ja vivun väliin? Varaosakuvasta se ei selviä. Olisiko joku EV:n omistajista niin miellyttävä että ottaisi kuvan ehyestä kokoonpanosta ja toimittaisi sen minulle tai ainakin liitteeksi vastaukseen. Sen verran tarkan että saisin mallin mitä matkia.
Kyseisiä osia ei saa varaosana. Tai en ainakaan löytänyt paikkaa josta ne löytyisivät. Pitäisi ostaa koko venttiili. Kiitokset jo etukäteen.
-
Onko tuo samanlainen kuin auton paineensäätöventtiili? Siis se joka jakaa painonsiirron takia jarrutasapainoa.
-
Onko tuo samanlainen kuin auton kuormansäätöventtiili? Siis se joka jakaa painonsiirron takia jarrutasapainoa.
Samanlaisuudesta en tiedä mutta vastaavaa duunia tekee. Periaatteessa EV:ssä on alkeellinen ABS takapyörässä. Tämä siis yhdistelmäjarrujen kanssa.
Mutta kuvaa tai useampaa kaipaisin ehyestä laitteesta.
-
http://archive.guzzitech.com/IntegEVBrakes-Pat_H.html (http://archive.guzzitech.com/IntegEVBrakes-Pat_H.html)
-
Kiitos.
Tuossa olikin jo säätöohje.
Vielä kun olisi valokuva siitä miten jousi liittyy alapäästään vipuun.
Kaaviokuva antoi kyllä viitteen.
-
Tähän ketjuun linkitettyjä kuvia vertailemalla näyttäisi siltä, että blogin kuvassa näkyvä irto-osa venttiilin vivun päässä olisi jonkinlainen välikappale vivun ja jousen alalenkin välissä. Vivun päässä olevassa osassa näyttää olevan ura ulkopinnassa ja ilmeisesti jousen pitkä alalenkki sopisi tähän uraan. Säätöohjeen kaaviokuva sopisi siihen, että jousen alalenkki tulisi vivun pään irto-osan ympärille.
Tämä arvio perustuu näihin em. kuviin, voi olla että ei osu oikeaan, koska kuvissa ei välttämättä näy kaikki yksityiskohdat.
-
Vastaavaan arvioon olen jo päätynyt.
Vain vielä yksityiskohtia kaipaisin.
Uskoisin että aika monella EV:n omistajalla on puhelimessaan kamera jolla ottaisi lähikuvia kohteesta.
Pitää myös etsiä sopivalla jousivakiolla ja pituudella oleva jousi jota muokata alkuperäisen kaltaiseksi. Vanhasta jousesta kun ei ole kuin kierreosa ja yläkoukku jäljellä. Siitä saan mitattua jouston.
-
Moi.
Korjausohjeessa on mielestäni hyvä kuva paikalleen asennetusta venttiilistä. Jousen koukku tulee siihen muovilaakerin uraan.
Säätöohjeessa on myös tarvittavat varaosanumerot. Sivu F42.
http://www.thisoldtractor.com/mg_manuals/workshop_manual_california_en_de_ne.pdf
Jos haluaa jarruvoimansäätimen toimivan tarkoitetulla tavalla, asenna alkuperäinen jousi 03.66.88.01
Vaikka täältä:
https://www.gutsibits.co.uk/pr/TheShop/index.php?f=e&Shnew=&Model=&ModelName=All+Models&Cat=BRA&CatName=Brakes&Sort=TitleDesc
Jos ei kotimaisilta kauppiailta löydy.