Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: Vaiska - Huhtikuu 27, 2018, 08:56:18 ap
-
Ostin mp-messuilta alumiiniset ja mielestäni hauskat venttiilihatut. Jo ostaessani tiesin, että ne saattavat pureutua tiukasti kiinni ja siksi voitelin ne ketjuöljyllä ennen kiinnittämistä.
Eilen eräs GoldWing-kaveri kertoi, että hänellä saman tyyppiset venttiilihatut aiheuttivat tubeless-renkaan venttiilin murtumisen juuresta, jonka seurauksena oli renkaan tyhjeneminen.
Onko kellään tietoa vastaavista tapauksista, vai onko kyseessä yksittäinen tapahtuma? Calissa venttiilit ovat 90-asteen kulmassa sivulle päin. Onkohan tällä vaikutusta asiaan?
-
Tuo murtuma on varmaan johtunut nimen omaan kierteen korkkaamisesta ja auki kiertämisestä. Jos miettii painon kannalta, niin se on merkityksetön. Tuo voitelu jollain paksulla aineksella on varmaan juuri se oikea lähestymistapa. Ja se, ettei kierrä korkkeja apinan raivolla liian tiukkaan.
-
Muutamavuosi sitten eräältä kerholaiselta murtui venttiili samoin, GL 1800 oli pyörä, venttiilihatusta en tiedä, ja kysyä ei voi R.I.P
-
Velipoika teki jossakin itäisessä Euroopassa myös venttiiliremonttia GL 1800 -mopoon mutta kyse oli kai lähinnnä siitä, että venttiilit pitäisi vaihtaa nekin joskus uusiin. Miksikö? No juuri siksi.
-
Hmmm. Oliskohan GL:n vanteen porauksessa jotain, mikä söisi venttiileitä? ???
-
Ne kumiset tubelesventtiilit kannattaa vaihtaa joskus uusiin renkaiden vaihdon yhteydessä.
On niitä muutama jäänyt käteen, nimenomaan moottoripyöristä. Vanteita pestään "kovilla myrkyillä"?
Autojen pyöriin ne taitavat vaihtua aika hyvin uusia renkaita ostettaessa ja vaihdettaessa. Moottoripyörien rengaskauppiaat
eivät ole niin myyntitaitoisia, että edes joskus myisivät uudet venttiilit.