Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: antero mäkelä - Maaliskuu 19, 2018, 17:52:55 ip
-
Kun täältä aina saa asiallisia vastauksia, niin rohkenen kysyä tankin kiinnityksestä.
En ole onnistunut löytämään kuvaa mistä selviäisi Lemans III:n tankin takapään kiinnitys.
Akkuhan pysyy paikallaan kumiremeleillä ja niin olettaisin olevan myös tankin kohdalla, ainakin noita kumeja on ainakin kolme erilaista osaluettelossa.
Osaluettelon kuvista en osaa päätellä mihin tankin kiinnitykumin alapää kiinnittyy. Tankissa kyllä on paikka olemassa.
Yhtään kumiremmiä ei ollut kun pyörän ostin.
-
Enpä tuohon mitään kiinnikettä muista. Satulan kun laittaa kiinni niin tankki ei pääse sen alta loikkaamaan pois. Tämä siis T3 Californian pohjalta.
Tankki tulee useamman kumipuslan ja kumisten kannattimien varaan. Metallista kosketusta ei passaa olla.
-
Vanhemmissa rungoissa on hitsattuna vastakappaleita kumilenksuille. Olisiko satulan ja tankin saumakohdilla sellainen?
-
Vanhemmissa rungoissa on hitsattuna vastakappaleita kumilenksuille. Olisiko satulan ja tankin saumakohdilla sellainen?
Rungon poikkiputken, mihin huohotinletkut tulevat, takapuolella on yksi lenkki, mutta se on niin kaukana että kumilenkura ei sinne yletä.
Kyseistä kohtaa käytin lenkuraa nippusitellä jatkaen. Pysyyhän se niinkin, eikä putoa vaikka ei olisi kiinni lainkaan.
Jotenkin vaan haluaisin oikeanlaisen kiinnityksen.
-
https://www.stein-dinse.biz/images/product_images/popup_images/28704850-z.jpg Olisko se samanlainen kun calissa?
On se, 28704850-Z https://www.stein-dinse.biz/advanced_search_result.php?keywords=28704850-Z&x=0&y=0&categories_id=&inc_subcat=1
-
Eikö tuo ole akun kiinnitysliuska?
-
Hetkonen, sitten sielä on tääkin: 14705500-Z https://www.stein-dinse.biz/Moto-Guzzi/Electrical-Ignition/Batteries-Supplies/Battery-Strap-big-LM-T3::523.html
Mutta kyllä tuo eka ( 28704850-Z ) mulla menee tankkiin.
edit: Höpöpjä kirjoittelin, eihän se noin ollutkaan. Se tankkia pitävää kummilenkki mulla ei näköjään olekkaan kiinni.
-
Numero 10 tankin kumilenksu: http://www.stein-dinse.biz//eliste/?sid=9797g2cdecgb5a46ddg&lg=en (http://www.stein-dinse.biz//eliste/?sid=9797g2cdecgb5a46ddg&lg=en)
-
Tuo no 10 kumilenksu mullakin T5:ssa, ei ylety mihinkään.
-
millessä mikä on aika lähellä T5:a niin on kumilenksu, en nyt muista missä tuo alapää on kiinni, siis tuo osa 13
-
Jos maltti riittää niin käyn kevään mittaan katsomassa missä sen kumilenkin toinen pää kuuluu olla. Muistelen että hommaan sisältyy myös puikkoraudasta taivutettuja suorakaiteenmuotoisia kiinnitysosia. On semmoinen runko jemmassa kylmävarastossa mutta nyt siinä on katolta tullutta jäistä lunta reilu metri oven edessä. Vieläpä pohjoissivulla.
Jonkinlainen mielikuva on että on hankala pujotella paikoilleen. Pyrkii irtoamaan alapäästä jos yläpää avataan. Voi olla vain omaa taitamattomuutta.
-
Jos se koukku sille lenkille on kuin muissakin, niin sehän on avoin. Kun lenksun sitten vapauttaa huolimattomasti, niin lenksu tipahtaa jonnekin rungon putkien väliin.
Pikkuinen reikä siihen koukkuun, niin lenksun pään voi varmistaa nippusiteellä tai varmistuslangalla. Ei tipu enää.
-
Pyörä oli käytännössä uusi,kun ostin sen,eikä tankin takaosaa ole kiinnitetty mitenkään,se pysyy siellä satulan takia kyllä.Se tukeutuu runkoputkien päällä
oleviin kumitukiin ja on varsin tiukasti paikallaan,kunhan kumituet ovat oikeassa asennossa,muistelisin.
-
Joo, noin se Kolmos Lemarin tankin kiinnitys on alunperin ollut kuten TTT edellä kuvaili. Sillä kumihihnalla, mutta vähän puolitekoisesti.